2017-09-13 04:10:00
Mercedes GLC FCell
Mercedes GLC FCell
Zdroj: Mercedes

Frankfurt: Mercedes ukázal vodíkovo-elektrické GLC SUV FCELL. Toto je budúcnosť

Mercedes na tomto modeli dokazuje svoj náskok vo vodíkovej technológii. Ide pritom o plug-in hybrid.

Mercedes na domácom autosalóne vo Frankfurte preukazuje svoj náskok v hybridnej technológii. Kým iní sa predbiehajú v zobrazovaní konceptov, Mercedes si pripravil predsériový model GLC SUV s mimoriadne pokročilými technológiami Podkapotou.

Ide o vodíkovo elektrický plug-in hybrid, ktorý disponuje vodíkovým dojazdom až 437 kilometrov a čisto elektrickým dojazdom do 49 kilometrov. Automobil má 13,8 kWh batériu nad zadnou nápravou, ktorú možno dobíjať zo siete a celkové nabitie trvá 1,5 hodiny. Zároveň má hneď vedľa batérie dve karbónové nádrže na vodík s celkovou kapacitou 4,4 kilogramu. Doplnennie vodíka „po rysku“ trvá iba 3 minúty.

Zdroj: Mercedes

Mercedes GLC FCELL je vôbec prvým automobilom, ktorý celú pohonnú sústavu vtlačí Podkapotu vpredu. Vodíkový pohonnný systém je o 30% menší než bol v prípade staršieho vodíkového modelu B Fuel Cell. Zároveň obsahujú palivové články o 90% menej platiny, čím sa Mercedesu darí šetriť cenné prírodné zdroje a zároveň podstatne znižuje cenu celého systému.

Elektromotor vozidla má maximálny výkon 147 kW (200 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Automobil disponuje trojicou režimov – Hybrid, kde auto jazdí väčšinu času a samotný systém rozhoduje o tom, kedy ktorý zdroj energie využije. Ďalší režim je Battery, v ktorom automobil ide výhradne na elektrickú energiu z batérie a nakoniec režim Charge, v ktorom ide sústavne na vodík a dobíja batériu (či ju udržiava plne nabitú).

Zdroj: Mercedes

Využívanie vodíkového automobilu v našich končinách je nereálne, avšak v Nemecku už existuje slušná sieť čerpacích staníc na vodík. Kde doplniť vodík, či elektrickú energiu zo zástrčky zistí užívateľ aj prostredníctvom inteligentnej aplikácie.

Nevieme kedy sa sériový model objaví na trhu, vieme však, že bude mať už v základe vpredu klasické pružiny a vzadu pneumatické pruženie. Automobil tak bude pripravený pre pohodlné jazdenie a dennodenné využívanie. Viac zistíme neskôr. 

Zdroj: Mercedes

jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo