V Bratislave nebudú premávať električky - cez víkend
29. apríla – Od soboty (29.4.) do pondelka (1.5.) v úseku Blumentál - Vozovňa Krasňany nepôjdu električky.
Informuje o tom na svojom webe Dopravný podnik Bratislava (DPB) s tým, že výluka potrvá od soboty od 06.30 h do pondelka 22.00 h.
Počas trvania dopravných obmedzení bude linka električiek číslo 3 z Petržalky po zastávku Blumentál bez zmeny trasy, ďalej pôjde cez Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto, Vajnorskú do Vozovne Jurajov dvor a späť po rovnakej trase.
Linka číslo 5 z Dúbravky po zastávku Blumentál pôjde bez zmeny trasy, ďalej cez Vazovovu, Krížnu, Špitálsku a Námestie SNP. Od zastávky Kapucínska do Dúbravky budú električky tejto linky jazdiť po stálej trase.
Linka číslo X3, električky náhradnej dopravy, budú zabezpečovať premávku v úseku Vozovňa Krasňany – Rača, Komisárky. Autobusová linka náhradnej dopravy číslo X3 bude zas zabezpečovať premávku v úseku Blumentál - Vozovňa Krasňany.
DPB taktiež upozorňuje, že od utorka (2.5.) bude prebiehať oprava povrchu komunikácie na Dopravnej ulici v úseku dlhom 160 metrov, od zastávky Východné smerom do Rače v oboch smeroch. „Počas prác bude zastávka Východné zrušená bez náhrady,“ informuje DPB.
K tomu pridáme ďalšiu správu z električkovej dopravy, ktorá nepoteší.
Rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály v Karlovej Vsi sa podľa niektorých bratislavských mestských poslancov v tomto roku nezačne. Tvrdí to poslanec Branislav Kaliský a poslankyňa a karloveská starostka Dana Čahojová. Mesto oponuje, že všetko ide podľa plánu.
Poslanec Kaliský vidí problém so začiatkom verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby i v zdĺhavom administratívnom procese. „S rekonštrukciou by sa malo začať budúci rok, ale podľa toho, čo sme počuli na zastupiteľstve, tak to asi nie je pripravené do takého štádia,“ povedal. Starostka Čahojová upozornila, že prípravné práce meškajú. Mesto pritom podľa jej slov avizovalo začiatok rekonštrukcie na uplynulú jeseň a neskôr na túto jar. „Keby išlo všetko, ako má, už sa na stavbe pracuje. Navyše sa počas príprav projektu zistilo, že nie všetky pozemky pod stavbou sú vyriešené. Zároveň existuje kolízia, kde istá časť projektu, stĺpy trakčného vedenia, stojí na pozemku iného vlastníka,“ priblížila. Starostka podotkla, že ak nie je dokončený realizačný projekt a ani verejné obstarávanie, nie je reálne, aby sa v dohľadom čase rekonštrukcia začala.
Hlavné mesto oponuje, že všetko ide podľa plánu, má už stavebné povolenia, vypracovanú projektovú dokumentáciu aj pripravené podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. „Ide o pomerne zložitý projekt, ktorý si vyžaduje čas. Postupne sa však blížime k vyhláseniu súťaže a pomaly aj k samotnej realizácii stavby," povedala hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer s tým, že projekt si vyžaduje dvojitú kontrolu nielen mesta, ale aj ministerstva dopravy. pretože sa žiadajú európske peniaze. Kedy sa so samotnou rekonštrukciou radiály začne, však nespresnila.
Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.
Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.
Hliadky dopravnej polície na 29.04.2017
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, minv.sk, red.
Komentáre k článku