Rezidenčné parkovanie funguje aj bez Nesrovnala. Úspešný pokus v Karlovej Vsi
Skúšobné rezidenčné parkovanie na niekoľkých uliciach v Karlovej Vsi víta väčšina obyvateľov.
Zavedenie rezidenčného parkovania v zóne Silvánska v bratislavskej Karlovej Vsi vníma väčšina obyvateľov pozitívne. Sú o tom presvedčené takmer tri štvrtiny rezidentov, ktorí zavedenie takéhoto alebo podobného systému považujú za správne rozhodnutie a riešenie. Vyplýva to z výsledkov verejného prieskumu vo forme dotazníka v rámci skúšobného parkovacieho projektu, ktorý sa týka ulíc Silvánska, Karloveská, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.
"Prácu na riešení parkovania považujeme za nevyhnutnú. Nemôžeme čakať na to, či niekto iný niečo za nás vymyslí, alebo uvedie do života. Nemôžeme sa na to spoliehať. Považujeme za nevyhnutné riešiť to, lebo nevieme, ako dopadne celomestská parkovacia politika," skonštatovala na dnešnom hodnotení pilotného projektu karloveská starostka Dana Čahojová. Podľa nej dáva projekt aj dostatočne dôveryhodné údaje a dostatok informácií pre rozumné zavádzanie a realizáciu parkovacej politiky, či už na území mestskej časti, alebo celého mesta. Zároveň upozorňuje, že rezidenčné parkovanie je len jedným z pilierov parkovacej politiky, ku ktorej ďalším atribútom patrí okrem iného aj mestská hromadná doprava, záchytné parkoviská, organizácia dopravy či zmena legislatívy.
Pilotný projekt spustila mestská časť 1. októbra tohto roka. V praxi to znamená, že rezidentný parkovací systém funguje medzi 18.00 a 7.00 h nasledujúceho dňa. V tomto čase je desať percent parkovacích miest vyhradených pre návštevníkov, zvyšných 90 percent pre rezidentov. Počas dňa môžu návštevníci parkovať hocikde, s výnimkou vyhradených parkovacích miest a miest pre ťažko zdravotne postihnutých.
Rezidenčné parkovacie karty vydáva miestny úrad bezplatne. Podmienkou je ale trvalý pobyt v Karlovej Vsi, žiadateľ musí vlastniť vodičský preukaz a musí byť majiteľom auta alebo preukázať k nemu vzťah. Karty sú zároveň zatiaľ vydávané v neobmedzenom počte, čo samospráva odôvodňuje tým, že doteraz nemala relevantné údaje o rezidentoch. Napriek tomu sú však podľa starostky vo večerných hodinách niektoré parkovacie miesta stále voľné. Dodržiavanie pravidiel kontroluje od 1. novembra aj mestská polícia.
Z dotazníka tiež vyplýva, že viac ako polovici rezidentov sa po zavedení skúšobného projektu parkuje lepšie a miesto nájdu oveľa rýchlejšie. Zároveň 61 percent z nich uvádza, že by rovnaký alebo podobný systém parkovania odporučili aj obyvateľom iných bratislavských mestských častí. Podobný počet respondentov prináša názory a nápady a viac ako 40 percent z nich je pripravených spolupracovať s mestskou časťou v ďalších etapách projektu parkovacej politiky. Podľa dopravnej inžinierky Karlovej Vsi Tatiany Kratochvílovej chce samospráva zavádzať podobné skúšobné projekty, prípadne s modifikovanými pravidlami aj do iných zón. Pilotný projekt podľa nej pripravujú napr. pre Dlhé diely.
So skúšobným zavedením podobného parkovacieho systému, ako má Karlova Ves, uvažuje od roku 2017 aj Lamač, a to v prípade, ak nebude prijatá jednotná mestská parkovacia politika. Podľa lamačského starostu Petra Šramka mestská časť má pripravené zámery na reguláciu parkovania, a to predovšetkým v nočných hodinách. "Chceli by sme to riešiť podľa jednotného parkovacieho systému tak, aby sme umožnili aspoň jednému motorovému vozidlu parkovať v blízkom okolí okolo miesta trvalého bydliska a zároveň znemožnili parkovať na sídlisku vozidlám, ktorých majitelia nemajú k bytovým jednotkám žiaden oficiálny vlastnícky vzťah," priblížil Šramko. Očakáva aj to, aby majitelia bytov, ktorí vlastnia viac vozidiel a s niektorými jazdia len výnimočne, na sviatky, neparkovali na lukratívnych miestach pri svojich domoch a komunikácie v Lamači neslúžili ako odstavné plochy pre autovraky. Podobný parkovací systém funguje niekoľko rokov aj v Starom Meste.
Hliadky dopravnej polície na 03.12.2016
|
|
---|---|
okres Partizánske | VW Golf modrá |
okres Vranov n/T | Fabia biela |
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, Ministerstvo vnútra SR
Komentáre k článku