26.11.2016

Ministerstvo sa pri riešení diaľnice D1 naďalej drží odborníkov

26. novembra – Ministerstvo dopravy sa naďalej drží stanoviska odbornej pracovnej skupiny.

Tá odporučila, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. „Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené“ odkazuje rezort dopravy.

      Ministerstvo podporuje toto technické riešenie aj z dôvodu, že nie je podľa neho žiaduce koncentrovať dopravu do jedného miesta. „Naopak, je potrebné ju pri vstupe do mesta rozptýliť do viacerých vstupov a uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém,“ vysvetľuje rezort.  
      Bratislavský samosprávny kraj (BSK) informoval, že na stredajšej (23.11.) odbornej diskusii na Úrade BSK o riešení križovatky Triblavina a riešení výstavby diaľnice D1 zaznelo viacero návrhov. Jedným z nich je podľa kraja aj zachovanie súbežných obslužných komunikácií, ktoré vzniknú počas rekonštrukcie diaľnice a môžu nahradiť súbežné kolektory, s ktorými sa aktuálne pri budúcom riešení D1 medzi Bratislavou a Trnavou nepočíta, ale volajú po nich občianski aktivisti i BSK.

      „Pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať aj jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo realizovať obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok, alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do  toho, aby z nich vznikli kolektory,“ povedal predseda BSK Pavol Frešo.
      Ministerstvo tvrdí, že nikdy nebránilo vyšším územným celkom stavať cesty cez svoje územie z vlastných prostriedkov. „Ak v danej lokalite je na to požadovaná územná rezerva,“ doplnilo ministerstvo.


      Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je však podľa aktivistov z občianskeho združenia (OZ) Triblavina v rozpore s normami. „Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní,“ uviedlo koncom októbra OZ Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.
      Frešo v tom čase taktiež skonštatoval, že bol zhrozený, keď zistil, že odborná skupina súhlasila s návrhom, aby sa diaľnica D1 do Bratislavy prebudovala na osempruhovú a z plánov úplne vypadol zámer vybudovať pozdĺž diaľnice dvojpruhové kolektory.

Hliadky dopravnej polície na 26.11.2016

Úsek

Typ a farba vozidla

Bratislavský kraj 20 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 9 neoznačených hliadok polície
D1 Škoda Superb hnedá, VW Passat čierna
D2 VW Golf modrá, Škoda Superb sivá metalíza
okres Senec Škoda Fabia modrá
BA – mesto Škoda Fabia modrá
BA – mesto Škoda Fabia biela
BA – mesto VW Golf modrá
okres MA, PK, SC Škoda Superb čierna
Trnavský kraj 13 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 7 neoznačených hliadok polície
Diaľnica D1, Rýchlostná cesta R1 Audi A4 strieborná, VW Passat čierna
okres Galanta VW Passat čierna
okres Senica Škoda Fabia modrá
okres Skalica Kia cee´d hnedá
okres Trnava Škoda Superb sivá, VW Golf sivá
Trenčiansky kraj 9 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 3 neoznačené hliadky polície
Diaľnica D1 Audi A4 strieborná
okres Prievidza Škoda Superb tmavohnedá
okres Trenčín Škoda Fabia modrá
Nitriansky kraj 21 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 11 neoznačených hliadok polície
okres Nitra a Zlaté Moravce Kia cee´d hnedá, SEAT Leon strieborná
okres Nové Zámky Škoda Fabia modrá, Škoda Superb hnedá
okres Levice Škoda Superb sivá, VW Golf čierna
okres Komárno Škoda Fabia modrá, Škoda Octavia strieborná
okres Topoľčany Škoda Fabia sivá, Škoda Superb sivá
okres Šaľa Škoda Fabia modrá
Banskobystrický kraj 17 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 11 neoznačených hliadok polície
okres Banská Bystrica VW Golf sivá, VW Passat modrá
okres Brezno Peugeot 208 čierna
okres Lučenec Škoda Fabia biela
okres Revúca VW Golf čierna
okres Rimavská Sobota Škoda Fabia biela
okres Veľký Krtíš Kia cee´d biela
okres Zvolen VW Golf biela
okres Žiar nad Hronom Škoda Fabia biela
R1 KDI DO (okres BB,ZV,ZH,ZC) Škoda Superb čierna, VW Golf modrá
Žilinský kraj 14 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 9 neoznačených hliadok polície
okresy Dolný Kubín, Tvrdošín, Námestovo Škoda Fabia modrá
okres Liptovský Mikuláš, Ružomberok Audi A4 modrá, VW Golf sivá
okresy Martin, Turčianske Teplice SEAT Leon strieborná, Škoda Fabia biela, VW Passat modrá
okresy Žilina, Bytča 2 x Škoda Superb čierna, VW Golf modrá
Prešovský kraj 15 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 13 neoznačených hliadok polície
Diaľnica D1 Audi A4 kombi čierna, Škoda Superb kombi čierna, Škoda Superb sedan čierna, VW Passat sedan čierna
okres Bardejov Škoda Fabia biela
okres Humenné Škoda Fabia sivá
okres Kežmarok VW Golf modrá
okres Prešov Škoda Fabia kombi modrá, Škoda Superb sedan čierna, VW Golf kombi modrá
okres Svidník Škoda Fabia biela
okres Stará Ľubovňa VW Golf čierna
Košický kraj 15 hliadok na označených policajných vozidlách motocykloch a 5 neoznačených hliadok polície
okres Michalovce VW Passat červená
okres Košice VW Golf Variant čierna
okres Košice - okolie Škoda Fabia sivá
okres Trebišov Škoda Fabia biela
D1, R2, R4 okres Košice; Košice - okolie Škoda Superb strieborná

Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.

jv
ZDROJ: TASR, minv.sk, red.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.