06.01.2018

Nový Mercedes-Benz triedy G má pred premiérou - vieme už, ako vyzerá

Necelé dva týždne pred premiérou na autosalóne v Detroite sú na svete prvé obrázky novej triedy G aj bez maskovania.

Mercedes-Benz zverejnil prvé fotografie novej generácie modelu G už v polovici decembra. Boli to len obrázky interiéru, ktorý sa drahších verziách výrazne inšpiroval triedou S. Je síce stále robustný a miestami až spartansky málo vybavený, čo však k takémuto modelu určite patrí.

Legenda sa vráti už 15. januára. Premiéra je naplánovaná na autosalóne v Detroite. Ešte skôr, ako sa tak stane, pustili z Mercedesa do sveta jednu z posledných ochutnávok. Najprv to boli fotografie ešte s krycou maskovacou (kamuflážnou) fóliou. No nakoniec sa objavili aj prvé obrázky definitívnej podoby nového „Géčka“ bez maskovania.

Z nich sa dá rozpoznať, že nová trieda G zostáva stále tou typickou starou dobrou „škatuľou“ s pomerne hranatými tvarmi, s okrúhlymi prednými svetlometmi, robustnými kľučkami a priznanými pántmi dverí. Zadné svetlá sú stále ukrčené tesne nad zadným nárazníkom a nechýbajú ani klasika - rezerva na piatych zadných dverách. Zvonka je zmien minimálne, lebo Mercedes vsadil na osvedčené tvary, no pod povrchom ich je viac ako dosť.

Dobrou správou je, že konštrukcia s rebrinovým rámom zostala zachovaná, rovnako aj tri diferenciály s uzávierkami a redukciou. Celkom nová je však predná náprava s nezávislým zavesením, rovnako tuhá zadná náprava – ako sa na poriadny offroad sluší a patrí. Mercedes sa vyjadril, že tieto zmeny pomôžu modelu, aby bol ešte robustnejší ako to bolo doteraz. Tomuto tvrdeniu majú pomôcť aj fotografie, ktoré robili na hore Schöckl neďaleko Grazu.

Pár technických údajov - svetlá výška auta je 241 milimetrov (doterajší model má 235), nájazdový uhol vpredu je 31 a vzadu 30 stupňov. Auto zvládne prechodový uhol 26 stupňov. Brodivosť auta udáva výrobca 700 milimetrov. Ak by to bolo málo, veľa problémov odstráni prídavný šnorchel vyvedený až k streche. Viac miesta budú mať cestujúci na zadných sedadlách – na kolená získajú až 150 mm a šírka v lakťoch sa zväčšila o 56 milimetrov.

Úplne nový je prenos hnacej sily medzi nápravy v pomere 40:60 v prospech tej zadnej, redukcia sa môže aktivovať až do rýchlosti 70 km/h.Novému Géčku má v teréne pomáhať nový G-Mode. Aktivuje sa automaticky po zaradení redukcie, alebo uzavretí diferenciálov. Je to elektronický systém, ktorý zmení tiež nastavenie reakcií motora, riadenia a tlmičov, aby sa tak zabezpečila pre auto čo najlepšia priechodnosť.

Vo výbave nemá chýbať deväťstupňová špeciálne pre tento model navrhnutá prevodovka 9G-Tronic s hydrodynamickým meničom. Nový Mercedes triedy G s ňou má byť tichší, úspornejší, ale aj pohodlnejší. Spárovaná bude s šesťvalcovými a osemvalcovými motormi, prevzatými z modernizovanej triedy S. Vrcholom podľa všetkého zostane dvanásťvalec od AMG. Ako predchodca aj nové Géčko bude mať v rodnom liste rakúsky Graz.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Daimler AG

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.