2015-02-24 04:00:00
Bentley-Packard V12 42 litrov
Bentley-Packard V12 42 litrov

A bruselských úradníkov môže hoci aj trafiť šľak..!

Bentley s 42litrovým motorom V12 je dokonalá beštia, so spotrebou 18 l benzínu za minútu.

Naozaj čítate dobre - za minútu „vyglgne" toľko, čo niektoré autá spotrebujú na vyše 200 kilometrov jazdy. Nuž ak ste poriadne „nabrúsení“ na bruselských „regulátorov“ a chcete im spôsobiť infarkt, pošlite im cez našich eurposlancov odkaz na tento článok. Bentley-Pickard s lodným motorom s kompresorom je totiž hotová továreň na CO₂.

Európska únia momentálne žiada naliehavo všetkými dostupnými prostriedkami, aby autá v roku 2022 emitovali v priemere 95 g CO₂ na kilometer. Je to ekvivalent necelých štyroch litrov klasických palív spotrebovaných na 100 km jazdy. Asi nemusíme veľmi opakovať, že je to v mnohých prípadoch prakticky nemožné. Teda, aby sme boli presní, možné to je, ale neraz za cenu obrovských a mnohokrát nezmyselných ústupkov, ktoré pochovávajú aj reálne efektívne riešenia. Viem, že sú dnes motory, ktoré tento diktát Bruselu plnia už dnes. Ale nemôžu mať predsa všetky autá litrové motory a unifikovaný výkon. Či predsa?!

Dá sa s tým niečo robiť? Ako sme sa už neraz presvedčili, Brusel si do svojich „mudrovaní“ o ktorých je presvedčený, že sú to „múdre rozhodnutia“ kecať nenechá a urobí všetko pre to, aby sa mu všetci výrobcovia podvolili. Niektorí skôr, niektorí neskôr a tí ostatní, sa budú asi musieť poobzerať po iných, ako európskych trhoch... Hm, to fakt? Zostane to takto a naozaj nič neurobíme? Chceme iba sedieť s rukami v lone a lamentovať, čo nám to tá vrchnosť zasa pripravila? Predsa je tu jedna možnosť – aspoň skúsiť pohnúť niekomu žlčou.

Ako vhodný prostriedok môžeme použiť napríklad aj auto, ktoré má svoje korene ešte v povojnovej Británii. Vtedy sa v krajine povaľovalo množstvo už nepotrebnej vojenskej techniky. Bol medzi nimi aj dvanásťvalcový motor Packard s kompresorom, ktorý poháňal americkej torpédové člny. Jeho objem bol pre automobilovú techniku ťažko uveriteľných 42 litrov! No a v tej istej krajine sa dá naďabiť aj na Bentley z tej doby s tiež nehoráznym osemlitrovým motorom. Predstavte si, že aj vo Veľkej Británii sa nájdu šikovní (a dostatočne crazy) ľudia, ktorým nenapadlo nič lepšie, ako spojiť nespojiteľné.

Tak vzniklo auto dnes nazývané Packard-Bentley. Má prezývku Mavis a dátum jeho zrodu je až v tomto tisícročí. Ako to vyzerá, keď sa spojí niekoľko desaťročí stará technika? Nepovažujte to iba za streštený nápad. Veď kompresorom preplňovaný motor V12 Packard nie je žiadne dengľavé „tintítko.“ Má výkon až 1 500 koní a to je na auto s minimalistickou konštrukciou naozaj poriadny nárez.

Nemožno si robiť ilúzie, že by to bol nejaký superstroj. Táto kombinácia dokáže svoj výkon pretaviť iba do priamej jazdy. To by nebol problém. Tri videá ukazujú, ako vyzerýá v reále taká správna a obrovská zvukovo-obrazová šou plná „strieľania“ 3,5 litrových valcov. O plameňoch šľahajúcich z niektorých z 24 výfukov celej tejto mašiny ani nehovoriac.

Verím, že je to úžasné predstavenie pre každého petrolheada a možno najbolestnejšia a doslova infarktová show pre bruselských byrokratov. Majiteľ tohto auta vraví, že pri plnom zaťažení „preleje dole gágorom“ 4 britské galóny benzínu za minútu, to je v prepočte viac ako 18 litrov.

No a teraz si zrátajme, že 95 g CO₂ na kilometer znamená približne 3,96 litra benzínu na 100 kilometrov. Prejdete ich približne za 90 minút, takže Brusel by chcel o pár rokov spotrebu 0,044 litra za minútu. Teda vlastne ani nie poldecák. Trocha iný rozdiel, čo poviete...?

Viete čo? Nechajte prepočty, pozrite si videá. Fascinujúce divadlo sa začína...

 

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Autofórum

Komentáre k článku


Stream naživo