2020-04-05 09:17:00
INCIT-EV
INCIT-EV
Zdroj: fcirce.es

„Tankovanie“ elektromobilu za jazdy rovno na diaľnici. Testovanie pokračuje

Testovanie DEVC pokračuje. Elektromobil dokáže nabíjať pri rýchlosti 110 km/h.

Rozsah a rýchlosť nabíjania patria medzi najdôležitejšie parametre elektrického vozidla. Možno však tieto faktory v budúcnosti stratia svoj význam. Aj Renault sa podieľa na vývoji technológie pre dynamické, bezdrôtové nabíjanie elektrických vozidiel (EV).

Po rozšírení portfólia EV a zvýšení rýchlosti nabíjania môže byť ďalším krokom vo vývoji elektrickej dopravy zavedenie dynamickej bezdrôtovej nabíjacej technológie pre elektrické vozidlá (DEVC).

Skúsenosti s dynamickým nabíjaním

Prvé také testy s modelmi Renault sa už uskutočnili v máji 2017 na špeciálnej trati v Satory (Francúzsko). Dve vozidlá Renault Kangoo Z.E. boli nabíjané pri rýchlosti 100 km/h. Aktivita bola súčasťou projektu FABRIC *, v rámci ktorého Qualcomm Technologies a Vedecom zabudovali hlavnú časť systému DEVC do experimentálnej dráhy. Zatiaľ čo Renault nainštaloval druhú časť systému do dvoch sériových automobilov Renault Kangoo Z.E. Tieto experimenty ukázali, že nabíjanie počas jazdy je možné, aj keď vozidlo ide rýchlosťou až 110 km / h.

Súčasnosť a plánovaná aktivita

Na projekte INCIT-EV sa zúčastňuje Skupina Renault v spolupráci s 32 partnermi z Európy, ktorých cieľom je vývoj inovatívnych riešení v oblasti nabíjania elektrických vozidiel. V druhej fáze projektu, ktorá sa začne v druhej polovici roku 2022, sa majú okrem iného predstaviť dynamické indukčné spoplatňovacie systémy v mestskej časti Paríža vo Francúzsku a v prímestských / diaľkových oblastiach Versailles vo Francúzsku.

Do roku 2022 sa na švédskom ostrove Gotland má vďaka štartu izraelského ElectReonu vybudovať trasa približne 1,6 km, ktorá umožní bezdrôtové nabíjanie počas jazdy. Poskytuje elektrickú energiu pre elektrické autobusy a kamióny medzi letiskom a centrom mesta Visby, ktoré je hlavným mestom ostrova. Miestne orgány chcú týmto spôsobom znížiť emisie oxidu uhličitého.

Rozsiahla implementácia tohto typu riešenia je však stále spojená s rôznymi výzvami - vyžaduje si spoluprácu medzi mnohými stranami v oblasti infraštruktúry, určenie primeranej veľkosti nabíjacích zariadení, spôsob, akým sú financované, alebo prispôsobenie technológie rôznym potrebám vozidiel na cestných komunikáciách.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo