2015-01-29 10:30:00
Tu navigácia akosi zlyhala...
Tu navigácia akosi zlyhala... asi nebol prístup na internet.
Zdroj: bussinesweek.com

Načo je internet v aute? Nie je oň záujem (taký, ako sa čakalo)

O internet v aute je menší záujem, ako predpokladali výrobcovia vo svojich predpovediach.

Pri rozhodovaní o kúpe nového vozidla sa dve tretiny záujemcov rozhodujú podľa spotreby a viac ako polovica ich prihliada k životnosti a bezpečnostným prvkom, ktoré auto má. Na opačnom okraji záujmu sú naopak alternatívne palivá a pripojenie k internetu. Vyplynulo to z prieskumu poradenskej firmy KPMG medzi 200 manažérmi veľkých automobiliek.

Výrobcovia sa podľa KPMG stále viac orientujú na klasické problémy, ako sú rast predaja na rozvíjajúcich sa trhoch, optimalizácia spaľovacích motorov, štandardizované platformy alebo racionalizácia produkcie. V porovnaní s vlaňajším prieskumom značne klesli očakávania kladené na služby mobility, ale prekvapivo aj na konektivitu áut a technológie samostatne jazdiacich automobilov.

„Zdá sa, že väčšina respondentov nedoceňuje význam technológií pripojenia vozidiel na internet a automatického riadenia, aj keď sú si vedomí toho, že tieto trendy najviac vidno a priťahujú najviac pozornosti zo strany priemyslu a médií,“ uviedol Jan Linhart z českej pobočky KPMG, zodpovedný za služby pre automobilový priemysel. Podľa špičkových predstaviteľov automobilového odvetvia sa napríklad autonómne autá rozšíria najskôr až za 20 rokov.

Zdroj: tbo.com
Zdroj: Volvo

Investičnou prioritou do pohonných jednotiek v najbližších piatich rokoch tak má byť zmenšovanie objemov klasických spaľovacích motorov. Zároveň sa očakáva rýchlejší rast predajov malých, základných a stredných vozidiel než vo veľkých segmentoch, ako sú veľké sedany (limuzíny), pick-upy alebo SUV. Za očakávaným poklesom predajov väčších vozidiel stoja skôr prísnejšie ekologické limity, ako ich upadajúcu popularita u zákazníkov. Pokles pri väčších automobiloch očakávajú automobilky zo západnej Európy, Severnej Ameriky, Japonska a Južnej Kórey. Naopak v Brazílii, Rusku, Indii a Číne sú skôr optimistickí a väčšina z nich očakáva pomerne silný rast v predaji všetkých segmentov vozidiel.

Manažéri z automobilového priemyslu predpokladajú, že svoj podiel na globálnom trhu najviac navýši skupina Hyundai, pravdepodobne však naďalej zostane až piatym najväčším svetovým výrobcom. Na tesnom druhom mieste sa v ich hodnotení umiestnil Volkswagen, pri ktorom vidí väčší rastový potenciál než u jeho ďalších konkurentov, teda značiek Toyota, VW a GM.

Jozef Vydra
ZDROJ: KPMG

Komentáre k článku


Stream naživo