16.02.2017

Croatia Rally 2017 – vstupenka do sveta veľkých rely súťaží

Je to 6 dňová orientačná, výlučne motocyklová a štvorkolkárska rely v Chorvátsku.

Predstavenie

Štart a ubytovanie je v mestečku Primošten, hotel ZORA. Ubytovanie je úplne na parádu, polpenzia taká, že sa človek určite „prežerie“, teda ehm, preje. To je len prvý ultrakrátky pohľad do zákulisia. Ako je to na trati?

Prvý deň je krátky prológ do 50 kilometrov, potom etapa cca 200 km, ďalší deň dokonca až zhruba 400 km. Nasleduje deň voľna a zase 400 km a na záver 200 km. Jednotlivé ročníky sa od tohto scenára odchyľujú len minimálne. Pre rok 2017 je naplánovaných celkovo 1250 kilometrov a 9 rýchlostných skúšok.

V každej etape, okrem prológu, sú 2 rýchlostné skúšky v dĺžke 15-25 km. Prevažne sa motáme po kamenistých, šotolinových cestičkách (vyjazdených a dvojstopých), ale vždy sa nájde aj nejaké blatko, jemne trialové úseky a sem tam aj celkom slušné výjazdy a zjazdy. Posledné dva ročníky bol jeden deň rely daždivý a počasie dokáže zmeniť niektoré vtipné výjazdy na zmes mokrých kameňov a hlinitého „maglajzu“.

Rally Croatia je, podľa mňa, určená pre jazdcov, ktorí už majú nejaké skúsenosti s roadbookom, ale je menej náročná ako napr. HELLAS rally v Grécku. Hlavný rozdiel je v tom, že v Chorvátsku človek musí makať hlavne v rýchlostnej skúške, pričom v Grécku sa musíte snažiť na 100 % úplne celý deň. Lebo počet meraných kilometrov je tam výrazne vyšší (keď si potrebuješ odskočiť a pozieť sa, či si chlapec, strácaš čas). V Chorvátsku je časový limit, do ktorého musí jazde dôjsť na štart RZ a ten sa dá celkom v pohode zvládnuť. Nemožno sa „špárať v nose“,  ale keď človek ide stabilným tempom, mal by v pohode štart RZ stihnúť.

Orientácia sa rieši len „obrázkami“, t.j. žiadne azimuty. Itineráre sú spravidla dlhé a navigácia intenzívna.

Spomienky na Croatia Rally 2016   

Laňďal, Josip a Samifumi sa zúčastnili rely v roku 2015 a nakazili celkom slušný počet ľudí v enduro komunite. Zišlo sa nás tam tucet (nie obrazne, ale doslova!).

Vznikol krásny Slovenský bivak, hneď vedľa nás boli bratia Česi, takže nás bolo ešte viac. Nálada bola super, pipa s pivom išla permanentne a všetci naokolo nám závideli J. K pipe sme mali napokon aj elektriku na chladenie, ale to je dlhší príbeh z kategórie „Čo sa stalo v Primoštene, zostane v Primoštene“.

Väčšina pretekárov tam mala aj svoje rodiny, takže to bola polo dovolenka a polo preteky. Ženušky s deťmi sa čľapkali v bazéne, jedli pizzu, popíjali vínko a chlapci sa potili na miestach, kde sa nakrúcal Winnetou. Získali sme veľa skúseností, pričuchli k veľkej rely a skoro všetci sme ju aj úspešne dokončili.

Samozrejme nejaké zranenia, pády a jemné poškodenia našich motocyklov „museli“ byť. Ale celkovo si myslím že našu účasť môžeme považovať za úspešnú, hanbu sme si neurobili.

Hlavná spomienka skoro po roku je na 400 km etapu, ktorá sa jazdila komplet celá v lejaku. Toto bolo naozaj pre nás amatérov náročné a je pravda, že v tento deň to aj veľa jazdcov vzdalo. Keď som večer vyzul čižmy, prsty som mal biele a rozmočené ako huspenina. Žena mi načapovala pivko a povedala „Nesťažuj sa, ty si si to vybral!“. Mala pravdu...

Pohľad amatéra

Nikdy som nejazdil motokros alebo enduro. Som človiečik odchovaný na Simsone a Jawe 350. Prišli deti a na moto nebol čas ani peniaze. Ale pred cca 8 rokmi som si kúpil XT660 od KTM a začalo sa toto dobrodružstvo. Keď som v stupačkách prešiel po lúke a už som myslel, že som Katriňák.

Vyskúšal som niekoľko jednodňových rely u nás a v Českej republike.  S malým Čížkom som jazdil 2 roky a bola to brutal „sranda“. Zamiloval som si jazdenie podľa roadbooku. Hlavne ma teší, že v takejto rely má šancu aj slabší jazdec, ako ja. Urobiť celkom slušný výsledok, lebo treba používať aj hlavu. Nie je to len o držaní plynu, ale aj  o výdrži a navigácií. Rally Croatia bolo zatiaľ top čo som išiel. Na Hellas Rally alebo Rally Abania som ešte nedorástol jazdecky.

Prečo sa prihlásiť

Už teraz viem že tam bude minimálne 5 Slovákov. Bolo by nás aj viac, len termín sa kryje s Hellas Rally a skúsenejší rideri dali prednosť tej.

Ak máš chuť zažiť dobrodružstvo, dobre si zajazdiť, mať toho večer plné zuby a spoznať nové tváre, pridaj sa k nám. Potrebuješ roadbook, merač vzdialenosti (RNS alebo ICO) , nejaké „zbytočné“ euráče a chuť. Rely komunita sa nám opäť trochu rozrastá, čo je super. Síce v tejto krajine nemáme na ružiach ustlané, ale my sa nevzdáme. Poď do toho s nami!

Cacho
ZDROJ: S4RT

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.