2016-11-21 14:20:00
Honda Rebel, modelový rok
Honda Rebel, modelový rok 2017
Zdroj: Honda

Honda predstavila model Rebel, modelový rok 2017

Vďaka kombinácii klasického a nového štýlu ide o atraktívny a ľahko ovládateľný motocykel.

Svojmu majiteľovi ponúka množstvo priestoru na ďalšiu individuálnu úpravu. Model Rebel s radovým dvojvalcom v objemovej triede do 500 cm3 je určený pre držiteľov vodičského oprávnenia A2 a  prichádza s novým sviežim vzhľadom.

Pre mnoho jazdcov vo veku okolo 20 rokov – generáciu Y, ktorá vyrástla v digitálnej ére –znamenajú motocykle oveľa viac, ako iba dopravný prostriedok. Musia stelesňovať životný štýl, prístup a musia svojim majiteľom umožniť vyjadrenie vlastnej identity. Očakávania týchto jazdcov sa líšia od motocyklového mainstreamu a to sa odráža i v strojoch, ktoré ich oslovujú. Musia vyhovovať ich životnému štýlu, ale zároveň musia ponúkať potenciál pre ďalšie individuálne úpravy.

Keita Mikura, vedúci projektu inovatívneho modelu NM4 Vultus, týmto požiadavkám dobre rozumie. Rád sa s týmito pravidlami hrá a vytvára stroje, v ktorých sa spája tradícia s prelomovými novými nápadmi a perspektívami. Je aj vedúcim projektu novej Hondy Rebel. Jeho tím vytvoril custom motocykel s klasickým nadčasovým vzhľadom, z ktorého však zároveň dýcha moderný a progresívny osobitý štýl. Dostupný, ľahko použiteľný a ľahko ovládateľný Rebel sa vydáva vlastnou cestou, ale zároveň predstavuje nepopísané plátno pripravené na všetko, čo predstavivosť jeho majiteľa prinesie.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Vývoj modelu Rebel sa začal v Severnej Amerike, pričom sa tamojší konštruktéri snažili ponúknuť predstavivosti mladšej generácie jazdcov niečo iné, ako tradičné cruisery. So 471 cm3 radovým dvojvalcovým motorom vyznačujúcim sa silným záberom v nízkych otáčkach a hladkým a lineárnym priebehom výkonu, je Rebel vhodný aj pre menej skúsených držiteľov vodičského oprávnenia. Stroj je štíhly, s nízko umiestneným sedadlom a preto sa dobre ovláda aj pri nízkych rýchlostiach. Pozícia jazdca je uvoľnená a neutrálna, s mierne roztiahnutými rukami. Vhodne ju doplňujú uprostred umiestnené stúpačky.

Rúrkový oceľový rám modelu Rebel je celkom nový a dodáva obnaženej zadnej časti v štýle „bobber“ moderné línie. Pre stroj je typické maximálne využitie čiernej farby s minimom laku. Pomocou dvoch skrutiek sa dá navyše premeniť z jednomiestneho na dvojmiestny.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Po celý čas vývoja modelu Rebel sa konštruktéri sústredili na dve slová: jednoduchý a surový. Urobiť čo najviac s týmto základom je samo osebe umením a skúškou v minimalistickom dizajne, kde záleží skutočne na každom detaile. Rebel ani v tomto smere nesklame: vďaka nízkym pneumatikám a štíhlej siluete korunovanej strmo sa zvažujúcou 11,2-litrovou palivovou nádržou a výraznými riadidlami, jazdec sedí pevne „v“ stroji.

Všetko, čo môže byť čierne, je čierne. Tým sú zdôraznené plynulé línie modelu Rebel a je zvýraznené jeho skromné lakovanie. Vysoko na prednej časti je upevnený na nosníku z hliníkovej zliatiny sugestívny kruhový svetlomet so sklenenou šošovkou s priemerom 135 mm. Jednodielny ukazovateľ rýchlosti má kompaktný číselník s priemerom 100 mm s negatívnym LCD displejom a modrým podsvietením. Okrem funkčnosti sa vyznačuje nielen atraktívnym vzhľadom, ale i dobrou funkčnosťou. Zapaľovanie sa nachádza na ľavej strane nádrže. Pre záujemcov dobrá správa - model Rebel bude dostupný v nasledujúcich farebách:

  • čierna Graphite Black
  • matná strieborná metalíza Matte Armored Silver Metallic
  • červená Millennium Red

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Sedačku a stúpačky spolujazdca sa dajú ľahko demontovať. Pre model Rebel bude k dispozícii široká ponuka príslušenstva na mieru, ktorá zahŕňa rúrkový zadný nosič, tašky, štítok a 12 V zásuvku. 

 

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

8-ventilový kvapalinou chladený radový dvojvalcový motor Hondy Rebel s objemom 471 cm3 prevzali zo športového modelu CBR500R. Vzhľadom na spôsob použitia došlo zmenou máp v systéme vstrekovania paliva PGM-FI k posunu charakteru motora od výkonu vo vysokých otáčkach typického pre rad CBR k maximalizácii krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, ktorému sekunduje hladký a lineárny priebeh výkonu v celom rozsahu. Maximum krútiaceho momentu 44,6 Nm pri 6 000 ot./min. sa spája s maximálnym výkonom 33,5 kW pri 8 500 ot./min.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Motor sa vyznačuje vynikajúcou rovnováhou medzi fyzickými rozmermi výkonom. Vŕtanie a zdvih sú 67 × 66,8 mm a kompresný pomer dosahuje hodnotu 10,7:1. Hlava valcov používa vahadlá, ktoré majú nastaviteľnú vôľu ventilov pomocou podložiek. Preto netreba použiť také silné pružiny, čo sa odráža v nižšom trení.

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo