2021-05-13 11:30:00
DS7 Louvre
DS7 Louvre
Zdroj: Jozef Murárik

Test: DS7 Crossback Louvre – Elegancia a komfort. A múzeum k tomu

Celoročná vstupenka do Louvru prichádza v nesprávnej dobe, ale zvyšok exkluzívnej ponuky je výborný

Ako zaradiť DS7 Crossback, kto je vlastne konkurentom? Je jasné, že DS Automobiles mieri na pozície prémiových vozidiel. A dokazuje to aj plug-in hybridom, ktorý má brutálne zrýchlenie. Ťahá so sebou batérie, ktoré niečo vážia a preto pôsobí v rukách niekedy trochu neohrabane. Ktorá je teda najlepšia verzia DS7 na jazdenie ako také?

Začnime postupne. To, že DS7 Crossback má konkurovať tým autám, ktoré majú na kapote štyri krúžky, trojcípu hviezdu a modro-bielu vrtuľku je už zrejmé. Avšak veľkosť ho radí ku Q5, X3 a GLC. Oproti týmto vozidlám má však niečo naviac, má úplne iný štýl a až neuveriteľne kvalitné materiály v interiéri. Je to celkom logické, lebo automobilka DS bola stavaná ako luxusná značka vtedajšieho koncernu Peugeot-Citroën. V rámci nového zoskupenia Stellantis je tiež na vrchole, o ktorý sa musí chtiac-nechtiac deliť s automobilkou Alfa Romeo. Prekvapivo si nekonkurujú, lebo majú úplne iných zákazníkov.

Zdroj: Jozef Murárik

Dobre a teraz tá posledná otázka. Ktorá verzia je teda najlepšia na jazdenie? Na rovinky je to jednoznačne plug-in hybrid, lebo má naozaj riadne zrýchlenie. Ale v zákrutách cítiť viac hmotnosti na zadnej náprave, čo si vyžaduje aj upravenie zadnej nápravy. Takže budeme loviť inde. Až do kontaktu s verziou Louvre som si myslel, že najlepšie jazdiacou verziou je naftová. A práve táto je naozaj prekvapením. Možno ale nie až takým, ľahší motor predsa nezaťažuje tak veľmi prednú nápravu a spôsobuje, že DS7 Crossback je omnoho lepšie vyvážená.

Pod kapotou DS7 Crossback, teda verzie Louvre, je na našom trhu výhradne motor 1,6 PureTech s výkonom 165 kW (225 k). Takže motorom nie je Louvre odlišný od bežnejších verzií. S cenovkou 49 990 eur však ponúkne také detaily, ktoré by ste na iných kusoch hľadali naozaj márne. Ako čerešnička na torte je prvok s názvom Amis du Louvre, čo je vlastne celoročná karta zabezpečujúca neobmedzený vstup do všetkých zbierok parížskeho múzea.

Zdroj: Jozef Murárik

Výber farieb je pre Louvre obmedzený na čiernu a modrú. Vnútro môže byť len čierne. Ale ako čierne! Kožené (nappa) je nielen čalúnenie sedadiel, ale aj prístrojovej dosky a obkladu dverí. Pritom dvere a prístrojovka majú špeciálnu úpravu kože s nenápadným vzorom. Večer farebne oživí interiér nepriame osvetlenie LEDkami. Keby ste takto konfigurovali DS7 Crossback s výbavou Rivoli, tak by stála viac ako 55-tisíc. A nemali by ste vstupenku a fantastické detaily.

Poďme sa teda pozrieť na tie detaily. Špeciálne kryty zrkadiel, znaky a nápisy na dverách sú takým ľahkým začiatkom. To správne je v interiéri. Výduchy ventilácie majú tmavý lesklý ovládací prvok s decentným nápisom Louvre a tiež siluetou pyramídy, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou slávneho múzea. Rovnaká silueta je vyrazená pred špecificky tvarovanou radiacou pákou.

Zdroj: Jozef Murárik

Medzi detaily, na ktoré nemusíte ani naraziť patria podcasty. Teda skôr multimediálna prezentácia až 182 diel, ktoré sú súčasťou zbierky Louvru. Dá sa k nim dostať cez menu aplikácií a stačí vybrať konkrétne dielo. To sa zobrazí na veľkom 12-palcovom dotykovom displeji a môžete si k nemu pustiť výklad po anglicky.

Interiér naozaj pôsobí luxusne a máločo je možné mu vyčítať. Maximálne trochu rozkockovanú navigáciu pri 3D zobrazení v diaľke. A dotykové tlačidlá pod displejom reagujú pomaly. Ale technológie nemožno kritizovať. Louvre, teda v DS7 Crossback, má úplne všetko, čo budete potrebovať. Ventilácia sedadiel, masáž, vyhrievanie, má naozaj všetko. A naviac vie udržiavať pruh cez systém DS Connected Pilot, ktorý tiež udržiava vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami. Výborným pomocníkom je v noci aj systém nočného videnia priamo na displeji pred vodičom. Umiestnenie je výborné a jediným možným vylepšením by bola širokouhlá kamera. Ale dá sa pochopiť prečo je obraz užší. Systém dokáže označiť chodcov v žltých obdĺžnikoch a nebezpečných chodcov, či zvieratá v červenom obdĺžniku.

Zdroj: Jozef Murárik

Priestor vpredu sa nedá nazvať inak ako kráľovský, nič mu nechýba a aj mobil má svoj priestor s bezdrôtovým nabíjaním. Vzadu sa tiež nikto na nedostatok miesta sťažovať nebude. Veď na hlavu ešte niečo zostáva aj  vyšším postavám a na kolená sa DS7 Crossback zavďačí aj pasažierom s výškou 190 centimetrov. Ak by náhodou niekto mal menej miesta v oblasti hlavy, tak môže využiť nastavenie sklonu zadného operadla, zvoliť ležérnejší posed a zrazu problém zmizne. Kufor je skôr priemerný, ale dá sa dobre využiť. Naviac má priestor aj pod podlahou.

Zdroj: Jozef Murárik

Ale dôvodom prečo je práve Louvre najlepším DS7 Crossback v aktuálnej ponuke nie je ani výbava, ani priestor a dokonca ani tie detaily. Je to kombinácia podvozku, motora, prevodovky a celkového naladenia aj s 20-palcovými zliatinovými diskami Alexandria. Ak sa na DS7 pozriete zospodu, na zadnú nápravu, zbadáte ďalší zaujímavý detail. Je tam nálepka na ramene nápravy hovoriaca, že za tento prvok nie je vhodné uchytiť ťažné lano. Ale naspäť k jazde. Je nadmieru komfortná a izolovaná od vonkajšieho diania. Presne taká akú od luxusne zameraného auta z Francúzska môžete očakávať. Komfort je v každom zvolenom režime. V športovom sa však začne ozývať niečo, čo má imitovať zvuk motora z inak výbornej audiosústavy Focal Electra. Práve tento dokáže celkom slušne zhodiť snahu o prémiový charakter auta. Takže režim Sport nepoužívajte.

Zdroj: Jozef Murárik

Motor s objemom 1,6 litra má výkon 165 kW (225 k), ktoré posúva na predné kolesá. Iba na predné kolesá, štvorkolka bez hybridu dostupná nie je. Aj preto sa konštruktérom podarilo vzadu spraviť takmer rovnú podlahu. Pohonná jednotka je veľmi príjemná, nie je hlučná a stále ponúka dosť výkonu. Na prekvapenie DS7 Crossback dokáže aj rezkejšie prejazdy zákrut, ale stále s dávkou komfortu. Na výkon sa však sťažovať nedá a vlastne ani na spotrebu. Celkový priemer za týždeň sa mi ustálil na hodnote 7,6 litra pri veľkej časti diaľničných kilometrov. V prípade mimodiaľničného jazdenia sa dá ľahko dostať aj pod 7 litrov. A to sú už takmer naftové hodnoty.

Zdroj: Jozef Murárik

Pre koho teda DS7 Crossback Louvre je? Pre tých, ktorí chcú niečo exkluzívne, niečo, čo nie je na každom rohu a niečo, čo dokáže zaujať aj s tmavomodrou, takmer čiernou farbou. Naviac edícia Louvre robí crossover ešte exkluzívnejším. Odvážne budeme tvrdiť, že práve 1,6-litrový prepĺňaný benzínový agregát je najlepšou voľbou spomedzi všetkých alternatív. Je najviac zameraný na vodiča a teda okrem plug-in hybridu sa k autu hodí najviac zo všetkých motorov v ponuke. Najmä v situácii, keď ponuka naftových motorov skončila pri jedinom, 1,5-litrovom kuse. Dvojliter už v ponuke nie je. 

Viac foto nájdete v galérii. 

Zdroj: Jozef Murárik

Technické údaje

Model:

DS7 Crossback 1,6 PureTech EAT8

Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1997
Prevodovka: 8 - stupňová automatická
Poháňaná náprava predná
Výkon (kW/ot.):  165/5500
Krútiaci moment (Nm/ot.): 300/1900
Maximálna rýchlosť (km/h): 234
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 8,2
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 6,1-6,2
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4573/2098/1625
Rázvor náprav (mm): 2738
Objem batožinového priestoru (l): 555
Objem palivovej nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1604
Užitočná hmotnosť (kg): 446
Rozmer pneumatík: 235/45 R 20
Základná cena modelu: 33 490 €
Základná cena motorizácie: 49 990 €

AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku