TEST: Honda CRF 1000L Africa Twin – legenda nesklamala
Azda najočakávanejšia novinka minulého roka bola dlho prakticky nedostupná.
Mediálna masáž splnila očakávania a k novej Afrike bolo priam nemožné sa dostať. Moje očakávania boli rovnaké, mal som to šťastie a odviezol som sa na oboch verziách - s manuálnou i „automatickou“ prevodovkou. Obe obuté na cestných gumách a s plnou výbavou kufrov.
Nový dizajn, parádne vysoká akurát na mňa, kráska. Červená s manuálom funguje perfektne, jazdu si užívam. Ideálna na lokálne okresné cesty, iba ľutujem, že som zobral všetky kufre kvôli foteniu.
Musím sa priznať, že ma Afrika prekvapuje svojou vyššou hmotnosťou, ktorú pri manipulácii na mieste dosť cítiť. Ľahučká terénna dakarka to rozhodne nie je a pohotovostná hmotnosť 232 kg vraví sama za seba. Honda je vysoká, avšak vďaka príjemne úzkemu a tvrdšiemu sedadlu mi nerobí problém jednou nohou pohodlne došliapnuť na zem. Za širšími riadidlami okamžite zaujmem typický vzpriamený posed a všetko mi padne hneď do ruky.
Prístrojová doska je celá digitálna a pekne prehľadná. Pri otočení kľúčom v zapaľovaní sa celá rozsvieti a privíta jazdca nápisom CRF, ktorý sa dá skôr prečítať ako CAF a to sa mi páči viac. Nadšený som nebol z lacného tlačidla na vyhrievanie rukovätí, stále som mal pocit, že ho odlomím. Navyše predlžuje vzdialenosť palca od prepínača smerovky. Oproti tomu je na výbornom mieste prepínač kontroly trakcie, ktorú možno nastavovať alebo úplne vypnúť aj počas jazdy.
Dvojvalcový radový liter funguje výborne na ceste i v ľahšom teréne. Do toho ťažšieho som sa nepusti práve pre cestné gumy, ktoré mala Honda obuté. Hmotnosť je skvele rozložená a ťažisko posunuté nadol pre lepšie ovládanie stroja. S Afrikou sa rýchlo zoznamujem a s vervou sa púšťam sa do terénu i na cestu.
Pri jazde mimo spevnených ciest zapínam magické tlačidlo G, ktoré optimalizuje trakčnú kontrolu, ABS a výkon motora práve na nespevnené komunikácie. Najmä s dvojspojkovým automatom to funguje výborne.
Motor má výbornú odozvu na plynovú rukoväť a výkon už od najnižších otáčok. Navyše si dokážem vybrať z niektorej z prednastavených motorových máp, podľa toho, aké podmienky predo mnou práve číhajú. Tak isto je možné nastaviť si trakčnú kontrolu na jednu z troch úrovní alebo ju úplne vypnúť.
Podvozok je pre bežné jazdenie pohodlný a nemá problém ani s rýchlejším prejazdom rozbitých pasáží. Či už sú to poľné cesty alebo výtlky v meste a to aj vďaka nastaviteľnému pruženiu.
Tých pár dní s Afrikou ma presvedčilo, že sa na vývoj oplatilo čakať o niečo dlhšie. Je poznať, že sa jej vývojový tím venoval nadštandardne. Mimoriadne sa mi páčila verzia s dvojspojkovým automatom. Ocenil som jej univerzálnosť pri jazde v teréne i pohodlnom kochaní sa pri potulkách.
|
Komentáre k článku