2015-04-21 04:54:45
Víťaz testu Michelin Premacy
Víťaz testu Michelin Premacy 3
Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

TEST: Letné pneumatiky 205/55 R16 – eko verzie nebrzdia ani neušetria

Už sme si mysleli, že sa zima naozaj pobrala preč a prezujeme na letné, no nechce sa jej.

Pravdou však je, že studené noci už striedajú teplejšie dni a to je konečne príležitosť obuť letné pneumatiky. Ak tie vaše ešte nemajú viac ako 4-5 rokov a hĺbka dezénu je ešte tiež dostatočná (minimálne 1,6 mm podľa zákona, odporúčame meniť pri menej ako 3 mm), môže byť tento test pre vás orientáciou, čo sa deje na pneumatikárskom nebi. No v prípade, že doterajšie letné pneumatiky už nespĺňajú potrebné parametre, máte minimálne inšpiráciu, aké si vybrať.

16 palcové pneumatiky s rozmerom 205/55 obúvajú zväčša autá kompaktnej a nižšej strednej až strednej triedy, napríklad Škoda Octavia, Škoda Superb, Renault Mégane, Honda Civic, Ford Focus a Ford Mondeo či Mazda 3 a 6, ale aj Hyundai i30, Volkswagen Passat či Volkswagen Golf a nájdeme ich aj na modeloch Dacia Sandero, Kia cee´d, alebo Mercedese C a BMW 3.

Ponuka na trhu je široká a neoplatí sa siahnuť po tom najlacnejšom, čo je na trhu. Už sa ukázalo aj v minulých testoch, že niektoré „pneumatiky“ iba tak vyzerajú, ale hlavne na mokrom povrchu totálne prepadli. Bezpečnosť má byť na prvom mieste. No ak myslíte ekologicky, neorientujte sa na takzvané „zelené pneumatiky“. ADAC tvrdí, že obeťou za hospodárnosť ekologických pneumatík je zhoršenie dôležitejších vlastností súvisiacich s bezpečnosťou.

Najlepšími radcami sú nezávislé testy automotoklubov. Aj pre tento rok skúšali spoločne nemecký ADAC, rakúsky ÖAMTC a švajčiarsky TCS s ďalšími partnerskými automotoklubmi (napríklad českým ÚAMK) a spoločne so spotrebiteľskou organizáciou podrobili testom spolu 35 letných pneumatík v dvoch rozmeroch. V minulom teste sme vám predstavili výsledky 16 plášťov s rozmerom 185/60 R14 82H a s rýchlostným limitom 210 km/h. Teraz je na rade 19 letných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 V, teda do rýchlosti 240 km/h. Záťažový index, ktorý uvádza maximálnu záťaž na jednu pneumatiku, bol pri testovaných pneumatikách 91 a 94, čiže 615 a 670 kg.

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Ani v tomto prípade, podobne ako pri menšom rozmere, nedokázala získať najvyššie možné hodnotenie „vynikajúca“ ani jedna pneumatika. Známku „zvlášť odporúčané“ dostalo šesť pneumatík a len jedna prepadla s hodnotením „neodporúčaná“. Rozdiely vo vlastnostiach a v kvalite prvých šiestich testovaných pneumatík sú prakticky minimálne, pritom má každá z nich svoje silné aj slabšie stránky. Možno sa vám bude zdať celkové poradie na prvý pohľad nelogické, no každá testovaná disciplína má v celkovom hodnotení iné pomerné zastúpenie a platí to aj pri každej disciplíne. Napríklad za test na mokrom povrchu sa má váhu až 40 percent a v rámci nej má brzdná dráha váhu 30 percent. Odolnosť voči opotrebovaniu a testy na suchom povrchu rátajú s 20 percentami.

Test ukázal, že najlepší mix bezpečnosti, vplyvu na spotrebu, rýchlosti opotrebenia a hluku ponúkajú pneumatiky Michelin Primacy 3, Goodyear EfficientGrip Performance, Continental PremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Pirelli Cinturato P7 a Bridgestone Turanza T001. Za najlepšiu šesticou nasleduje vo výsledkovej listine tucet sád pneumatík, ktoré už majú určité slabé miesta - medzi nimi figurujú aj ekologické plášte. Posledná priečka patrí čínskym pneumatikám Nankang. Jej správanie na mokre označil test za nedostatočné.

Ako postupuje ÖAMTC pri testoch

Pre rakúsky klub je dôležitá absolútna nezávislosť počas testovania, bez akéhokoľvek ovplyvňovania výsledkov. To, čo namerajú, je alfou aj omegou. Možno povedať, že výsledky sú vzhľadom na zabezpečenie prípravy aj samotného priebehu testov úplne v rukách klubu a zakladá si na tom, ako eliminuje možné ovplyvnenie, či nebodaj podvody.

OAMTC so svojimi partnermi prediskutuje a stanoví testované rozmery podľa viacerých kritérií, predovšetkým podľa trhovej sily značky a situácie na trhu. Cieľom je dostať do testu pneumatiky s čo najširším cenovým rozpätie, od lacných až po prémiové produkty. Všetky pneumatiky majú podľa európskeho systému označovania vlastnosti za mokra triedy A, B alebo C a všetky modely musia byť na trhu voľne dostupné.

Pneumatiky sa nakupujú vo viacerých etapách a na rôznych miestach, aby sa zaručilo, že ide skutočne o bežné sériové produkty. Z každého modelu sa v bežných predajniach nakúpi celkovo 28 pneumatík, z čoho 24 ešte pred samotným testovaním. V priebehu testu sa dokúpi ešte jedna sada, ktorá umožní preveriť, či testované pneumatiky zodpovedajú sériovej kvalite.

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,
Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Len čo vzniknú pochybnosti, utajene sa dokúpia ďalšie pneumatiky a podrobia sa dodatočným testom. Do tretice sa pred zverejnením výsledkov testov kupujú ďalšie pneumatiky systémom náhodného výberu a podrobujú sa ďalšiemu testovaniu. Ak klub odhalí pokus o podvod s upravenými pneumatikami, model z testu vylúči.

Modely sa radia podľa celkovej známky z jednotlivých kritérií. Ak niektorá pneumatika v testovaných disciplínach nezíska hodnotenie „zvlášť odporúčaná“ (známka horšia než 2,5), celkové hodnotenie sa orientuje podľa najhoršej známky. V prípade, že viaceré pneumatiky získajú rovnakú celkovú známku, značky sú usporiadané abecedne.

ÖAMTC hodnotí pneumatiky jednou až piatimi hviezdičkami a k tomu prislúchajúcou známkou „vynikajúce“, „zvlášť odporúčaná“, „odporúčaná“, „podmienečne odporúčaná“ alebo „neodporúčaná“. Výnimkou je hodnotenie rýchlej jazdy, kde pneumatiky môžu získať hodnotenia: „uspela“, „obmedzene uspela“ alebo „neuspela“.

Celkom mohla každá pneumatika získať maximálne 5 hviezdičiek (vynikajúci), naopak najmenej jednu (neodporúčané). Hodnotenie bolo rozdelené na päť nezávislých testov, z ktorých každý má určitý percentuálny podiel na celkových 100% konečného výsledku. Napríklad najvyšší percentuálny podiel je prisudzovaný správanie pneumatiky na mokrom povrchu (40%), najmenší potom hlučnosti a spotrebe (obe hodnotenia majú každé 10% podiel na celkovom výsledku). Hodnotilo a testovalo sa správanie plášťa: na suchu, mokru, jeho hlučnosť, vplyv na spotrebu paliva a miera opotrebenia.

Zelené pneumatiky nie sú riešením

Tohtoročný test mal porovnanie štandardných pneumatík s ekologickými (od toho istého výrobcu), ktoré sa vyvíjajú pre čo najnižší valivý odpor a najnižšiu spotrebu paliva. Takéto súboje čakali Michelin, Continental, Bridgestone a Hankook. Pri všetkých Eco pneumatikách sa ukázalo, že v kľúčovom kritériu, ktorý má na celkovej známke až 40 % podiel, teda na mokrej vozovke, dosahovali podstatne horšie výsledky ako štandardné  pneumatiky. Zároveň je ich prínos pre ekológiu zanedbateľný.

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Ekologické plášte Bridgestone Ecopia EP001S a Hankook Kinergy Eco mali síce najnižšiu spotrebu paliva, ale rozdiel bol v porovnaní s Bridgestone Turanza T001 a Hankook Ventus Prime 2 maximálne 0,3 litra ušetreného paliva na 100 km. Pri porovnaní ContiPremiumContact 5 a ContiEcoContact 5 sa ukázalo, že ekologická pneumatika s nižšou spotrebou dopláca na opotrebenie. Takže kým rozdiel medzi najlepšími a najhoršími pneumatikami v teste spotreby predstavuje len 5 %, rozdiel v opotrebení môže byť až 100 %.

Zaujímavé je tiež porovnanie Michelin Primacy 3 oproti Michelin Energy Saver+. Primacy 3 má väčšiu hĺbku dezénu (7,4mm oproti 6,5 mm), rozdiely v kilometrovom výkone sú ale zanedbateľné. Vplyv na spotrebu paliva sa nepreukázal, rozdiely sú prakticky nemerateľné. Veľké rozdiely však boli pri testoch za mokra, kde je klasická Primacy 3 výrazne lepšia ako jej ekologická sestra, a to najmä v odolnosti proti aqaplaningu.

Je potrebné mať na pamäti, že jedným z rozhodujúcich parametrov je správanie na mokrom povrchu, samozrejme pri solídnych výsledkoch na suchu. Práve dážď je totiž jednou z príčin vážnych nehôd v lete. Preto je nevyhnutné, aby pneumatiky v takom okamihu „nezaváhali“. Poďme sa teda pozrieť na celkové výsledky aj jednotlivé hodnotenia.

Výsledky testu letných pneumatík 205/55 R16 V

Pneumatika

Sucho

(20%)

Mokro

(40%)

Hluk

(10%)

Spotreba

(10%)

Opotrebenie

(20%)

cena

hodnotenie

Michelin Primacy 3

1,5

2,5

2,9

2

0,5

70 eur

zvlášť odporúčaná ****

Goodyear Efficient Grip Performance

1,7

2,1

2,9

2

2,3

66 eur

zvlášť odporúčaná ****

Continental ContiPremiumContact 5

1,5

2,3

3

2,1

2,3

69 eur

zvlášť odporúčaná ****

Dunlop Sport BluResponse

1,7

2,3

2,7

2

2,5

66 eur

zvlášť odporúčaná ****

Pirelli P7 Cinturato Blue

1,8

2,1

3,6

2,2

2

zvlášť odporúčaná ****

Bridgestone Turanza T001

1,6

2,2

3

2,3

2,5

67 eur

zvlášť odporúčaná ****

Fulda EcoControl HP

2,2

2,7

2,9

2,1

1,8

60 eur

odporúčaná ***

Hankook Ventus Prime 2

1,9

2,7

2,8

2,5

2,3

52 eur

odporúčaná ***

Semperit Speed-Life

2,7

2,7

3

1,9

2,5

56 eur

odporúčaná ***

Vredestein Sportrac 5

1,7

2,7

2,9

1,9

2,3

odporúčaná ***

Falken Ziex ZE-914

1,6

2,6

2,6

2,4

2,8

57 eur

odporúčaná ***

Nokian Line

1,8

2,4

2,9

2,3

2,8

59 eur

odporúčaná ***

Bridgestone Ecopia EP001S

1,9

3

2,5

1,6

2,8

92 eur

odporúčaná ***

Continental ContiEcoContact 5

1,8

3,2

2,4

1,9

3,2

68 eur

odporúčaná ***

Michelin Energy Saver +

1,7

3,2

2,8

1,9

0,5

70 eur

odporúčaná ***

Hankook Kinergy Eco K425

2,6

3,3

2,4

1,6

2,8

56 eur

odporúčaná ***

Kumho Solus HS51

2,3

2,1

2,8

2,3

3,3

59 eur

odporúčaná ***

Kleber Dynaxer HP3

2,5

3,5

3,3

2

1,5

51 eur

odporúčaná ***

Nankang Econex Eco-2

3,2

5,5

2,8

2,1

2

neodporúčaná *

 

Michelin Primacy 3

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,5 (*****)

Mokro: 2,5 (****)

Hlučnosť: 2,9 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,0 (****)

Opotrebovanie: 0,5 (*****)

Celková známka: 1,9 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Michelin získal v rámci svojho rozmeru najlepšiu známku za správanie na suchom povrchu, od najvyššieho hodnotenia ju však vzdialili známky za priečny a pozdĺžny aquaplaning. Suverénne najodolnejšia a relatívne tichá pneumatika získala v rebríčku prvé miesto.


Goodyear Efficient Grip Performance

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7 (****)

Mokro: 2,1 (****)

Hlučnosť: 2,9 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,0 (****)

Opotrebovanie: 2,3 (****)

Celková známka: 2,1 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Veľmi priaznivé výsledky testov na suchom aj mokrom povrchu robia z Goodyearu tvrdého konkurenta víťazného Michelinu. Slabšia odolnosť voči opotrebovaniu ho však posunula na druhé miesto.


Continental ContiPremiumContact 5

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,5 (*****)

Mokro: 2,3 (****)

Hlučnosť: 3,0 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,1 (****)

Opotrebovanie: 2,3 (****)

Celková známka: 2,2 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Continental sa môže s predchádzajúcimi dvomi značkami smelo porovnávať na suchom aj mokrom povrchu. Na tretiu priečku ho posunula o niečo vyššia hlučnosť, ako aj slabšia odolnosť a úspornosť.


Dunlop Sport BluResponse

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7 (****)

Mokro: 2,3 (****)

Hlučnosť: 2,7 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,0 (****)

Opotrebovanie: 2,5 (****)

Celková známka: 2,2 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Dunlop len dokazuje, že rozdiely v prvej šestke testovaných plášťov sú minimálne. Podobne ako u predchádzajúcich značiek ide o pneumatiku s vyváženými vlastnosťami, na štvrtú priečku ju dostali len mierne horšie výsledky v kategóriách s najväčšou váhou.


Pirelli Cinturato P7 Blue

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8 (****)

Mokro: 2,1 (****)

Hlučnosť: 3,6 (**)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,2 (****)

Opotrebovanie: 2,0 (****)

Celková známka: 2,2 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Pirelli má spomedzi prvej šestky najhorší výsledok na suchom povrchu, i keď stále podobne ako konkurencia vykazuje vyvážené vlastnosti. Za mokra už výsledky tak vyvážené neboli, čo dokazuje veľké rozpätie známok: najlepšiu známku (1,4) získal za handling, najhoršiu (3,5) za priečny aquaplaning


Bridgestone Turanza T001

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,6 (****)

Mokro: 2,2 (****)

Hlučnosť: 3,0 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,3 (****)

Opotrebovanie: 2,5 (****)

Celková známka: 2,3 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: zvlášť odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Tento plášť vyrobený v Poľsku uzatvára šesť značiek v triede zvlášť odporúčaných, kam ho posunula mierna nevyváženosť na suchom povrchu, slabšia odolnosť voči opotrebovaniu a horšia úspornosť.


Fulda EcoControl HP

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,2 (****)

Mokro: 2,7 (***)

Hlučnosť: 2,9 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,1 (****)

Opotrebovanie: 1,8 (****)

Celková známka: 2,7 (****)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt :

Fulda otvára kategóriu odporúčaných pneumatík. Odolný a relatívne úsporný plášť už v porovnaní s predchádzajúcimi značkami vykázala určité slabiny na mokrom povrchu, najmä z hľadiska dĺžky brzdnej dráhy a priečneho aquaplaningu.


Hankook Ventus Prime 2 K115

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,9 (****)

Mokro: 2,7 (***)

Hlučnosť: 2,8 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,5 (****)

Opotrebovanie: 2,3 (****)

Celková známka: 2,7 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Pneumatika z Maďarska síce dosiahla slušné výsledky na suchom povrchu, za mokra sa potýkala predovšetkým s bočnou stabilitou. V porovnaní s predchádzajúcim plášťom vykázala slabšiu odolnosť, ktorej ÖAMTC prikladá veľkú váhu.


Semperit Speed-Life

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,7 (***)

Mokro: 2,7 (***)

Hlučnosť: 3,0 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,9 (****)

Opotrebovanie: 2,5 (****)

Celková známka: 2,7 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Semperit zápasil na suchom povrchu s celkovými jazdnými vlastnosťami, za mokra zaznamenal dlhšiu brzdnú dráhu a menšie problémy mal aj s handlingom.


Vredestein Sportrac 5

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7 (****)

Mokro: 2,7 (***)

Hlučnosť: 2,9 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,9 (****)

Opotrebovanie: 2,3 (****)

Celková známka: 2,7 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Úsporný a relatívne odolný Vredestein zaznamenal dobré výsledky na suchom povrchu, za mokra už vykázal dlhšiu brzdnú dráhu a vyššiu náchylnosť na priečny aquaplaning.


Falken Ziex ZE914

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,6 (****)

Mokro: 2,6 (***)

Hlučnosť: 2,6 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,4 (****)

Opotrebovanie: 2,8 (***)

Celková známka: 2,8 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Pneumatika z Thajska získala veľmi dobré hodnotenie na suchom povrchu, za mokra zápasila predovšetkým s priečnym aquaplaningom. Navzdory relatívne vyváženým vlastnostiam celkové hodnotenie poškodila slabšia odolnosť voči opotrebovaniu.


Nokian Line

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8 (****)

Mokro: 2,4 (****)

Hlučnosť: 2,9 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,3 (****)

Opotrebovanie: 2,8 (***)

Celková známka: 2,8 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Priaznivé výsledky fínskeho Nokianu na suchom povrchu vykompenzovala slabšia odolnosť voči opotrebovaniu, za mokra mu mierne problémy narobil priečny aquaplaning. Celkové hodnotenie potvrdil aj test dodatočných sád kúpených systémom náhodného výberu.


Bridgestone Ecopia EP001S

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,9 (****)

Mokro: 3,0 (***)

Hlučnosť: 2,5 (****)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,6 (****)

Opotrebovanie: 2,8 (***)

Celková známka: 3,0 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Mimoriadne úsporný druhý predstaviteľ značky Bridgestone v teste zaujal veľmi priaznivými výsledkami testov na suchom povrchu, no za mokra už bola situácia odlišná. Okrem horšieho handlingu mu určité problémy robil aj pozdĺžny a najmä priečny aquaplaning. Celkové hodnotenie potvrdil aj test dodatočných sád kúpených systémom náhodného výberu.


Continental ContiEcoContact 5

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8 (****)

Mokro: 3,2 (***)

Hlučnosť: 2,4 (****)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,9 (****)

Opotrebovanie: 1,8 (****)

Celková známka: 3,2 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Druhý Continental v teste síce získal priaznivé hodnotenie na suchom povrchu, na rozdiel od svojho súkmeňovca však vykázal oveľa horšie vlastnosti za mokra. Okrem dlhšej brzdnej dráhy mu problémy narobil najmä priečny aquaplaning a bočná stabilita. Pri určovaní celkovej známky mu nepomohla ani výborná úspornosť a odolnosť. Celkové hodnotenie potvrdil aj test dodatočných sád kúpených systémom náhodného výberu.


Michelin Energy Saver+

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,
 

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7 (****)

Mokro: 3,2 (***)

Hlučnosť: 2,8 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,9 (****)

Opotrebovanie: 0,5 (*****)

Celková známka: 3,2 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Podobne ako u víťazného súkmeňovca sa aj druhý Michelin môže pochváliť mimoriadnou odolnosťou, slušnou úspornosťou a dobrými výsledkami na suchom povrchu. Tým sa však podobnosť končí. Achillovou pätou tohto plášťa sa stal mokrý povrch, a to nielen z hľadiska priečneho aquaplaningu, ale najmä dlhšou brzdnou dráhou. Celkové hodnotenie potvrdil aj test dodatočných sád kúpených systémom náhodného výberu.


Hankook Kinergy Eco K425

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,
 

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,6 (***)

Mokro: 3,3 (***)

Hlučnosť: 2,4 (****)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 1,6 (****)

Opotrebovanie: 2,8 (***)

Celková známka: 3,3 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Ďalšia značka, ktorá mala v teste dvoch zástupcov, je Hankook. Rozdiely medzi oboma plášťami sú však podstatne väčšie než u konkurencie prakticky vo všetkých disciplínach. Jediná oblasť, kde tento Hankook poráža svojho súrodenca, je úspornosť, tá však z hľadiska bezpečnosti nie je podstatná. Na suchom aj mokrom povrchu vykázala pneumatika dlhšiu brzdnú dráhu a za mokra aj horší handling a bočnú stabilitu. Celkové hodnotenie potvrdil aj test dodatočných sád kúpených systémom náhodného výberu.


Kumho HS51

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,
 

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,3 (****)

Mokro: 2,1 (****)

Hlučnosť: 2,8 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,3 (****)

Opotrebovanie: 3,3 (***)

Celková známka: 3,3 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Kórejský Kumho dosiahol veľmi dobré výsledky na suchom aj mokrom povrchu, jeho hodnotenie však výrazne poškodila slabá odolnosť voči opotrebovaniu.


Kleber Dynaxer HP3

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,
 

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,5 (****)

Mokro: 3,5 (***)

Hlučnosť: 3,3 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,0 (****)

Opotrebovanie: 1,5 (*****)

Celková známka: 3,5 (***)

Odporúčanie ÖAMTC: odporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Poľská pneumatika síce vykazuje mimoriadnu odolnosť, tá však ani spolu so slušnými výsledkami na suchom povrchu nedokázala vykompenzovať slabiny za mokra. Voda na asfalte podstatne znížila jej bočnú stabilitu, zhoršila handling a predĺžila brzdnú dráhu.


Nankang Econex Eco-2 (Green/Sport)

Zdroj: ADAC,OAMTC,TCS,UAMK,

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 3,2 (***)

Mokro: 5,5 (*)

Hlučnosť: 2,8 (***)

Rýchla jazda: uspela

Spotreba paliva: 2,1 (****)

Opotrebovanie: 2,0 (****)

Celková známka: 5,5 (*)

Odporúčanie ÖAMTC: neodporúčaná

ÖAMTC verdikt:

Slabiny čínskeho plášťa na suchom povrchu vyzerajú zanedbateľne v porovnaní s testami za mokra, kde pneumatika pohorela na celej čiare. Suverénne najhoršia známka za handling (5,5), no bočná stabilita (5,0) ani brzdná dráha (4,9) nedopadli oveľa lepšie.

Jozef Vydra
ZDROJ: ŐAMTC, ADAC, ÚAMK, TCS

Komentáre k článku