2018-01-18 12:45:00
Mercedes Triedy G 2018
Mercedes Triedy G 2018

DETROIT: Mercedes priviezol novú Triedu G – Ikona znovuzrodená

Mercedes uviedol na americkom autosalóne v Detroite novú Triedu G. Pozrite si ju v bohatej galérii.

Mercedes uvádza novú Triedu G. Automobil nedisponuje len novinkami, je postavený kompletne na novo, je väčší, širší, pohodlnejší a v teréne schopnejší. Môžeme teda napísať, že po 40-tich rokoch prichádza druhá generácia modelu. Prvé civilné sériové G totiž prišlo už v roku 1979. Síce sa odvtedy zmenilo mnohé, podstata bola rovnaká.

Ani nová verzia neuberá automobilu z jeho kľúčových daností a schopností. Naďalej ide o vozidlo na pevnom rebrinovom ráme s troma uzavierateľnými diferenciálmi a redukciou. Má však nové nápravy (vpredu nezávislé zavesenie s dvojitými trojuholníkovými ramenami a nová je aj zadná tuhá náprava), nový podvozok, kabínu, technológie. V prvom rade si ale všimnete odlišnosti dizajnu. Aj G dostalo do vienka štipku z aktuálneho dizajnového jazyka Mercedesu nazvaného Sensual Purity. Vidieť to na svetlometoch, karosérii, no najmä v interiéri.

Začnime teda číslami. I keď Mercedes zatiaľ neprezradil úplne všetko, známe údaje dajú dostatok informácií. Nová Trieda G je o 53 milimetrov dlhšia, o výrazných 121 mm širšia. V priemere je tiež o 170 kilogramov ľahšia – vďaka použitiu ľahších materiálov vrátane hliníka. Stúpavosť je až 100% na vhodných povrchoch.

Automobil disponuje nájazdovým uhlom 31° a výjazdovým 30°, „bod zlomu“ medzi nápravami je 26°. Brodivosť základnej verzie je 70 centimetrov (+10 cm), svetlá výška 241 mm medzi nápravami, 270 mm na prednej náprave (diff) a 241 mm na zadnej náprave.

Nová konštrukcia síce obsahuje ľahšie materiály, no na kľúčových miestach dáva Mercedes prednosť vysokopevnostným oceliam. Vrátane stĺpikov. Správnym namiešaním použitých materiálov sa dosiahla vyššia torzná tuhosť rámu, karosérie a spojov o približne 55 % (z 6537 na 10 162 Nm).

Zvýšenie tuhosti konštrukcie a ďalších dôležitých častí pôsobí ako na jazdné vlastnosti tak na komfort a bezpečnosť jazdy. Už samotná predná náprava v spolupráci s týmito novinkami spôsobí výrazne lepšie jazdné vlastnosti. G-čko by malo byť nielen lepšie ovládateľné na ceste, no tiež pohodlnejšie a istejšie v teréne. Na palube bude menej vibrácií, menej hluku.

Nové je elektromechanické riadenie s troma režimami riadenia v závislosti od jazdnej situácie tak, aby sa zvýšilo pohodlie, no zachovala, či zvýšila presnosť a odozva riadenia. K tomu je vždy priradená adekvátna sila posilňovača riadenia pre čo najlepší pocit a pohodlie za volantom.

Novinka prichádza vo verzii G500. Podkapotou sa nachádza inovovaný 4,0 litrový motor V8 s maximálnym výkonom 310 kW (422 k) a maximálnym krútiacim momentom 620 Nm.

Nová je aj 9-stupňová automatická prevodovka, ktorú poznáme z civilnejších tried Mercedesu.

Priestrannejšia kabína

Nový podvozok a konštrukcia prispeli tiež k zlepšeniu priestrannosti kabíny. Medzigeneračne ponúka nová Trieda G o 38 mm viac priestoru pre nohy vpredu, o 150 milimetrov viac priestoru pre nohy vzadu. O 38 milimetrov viac má nové G priestoru v oblasti ramien vpredu, vzadu o 27 mm. V oblasti lakťov je vpredu viac miesta o 68 mm a o 56 mm vzadu.

Zadné sedadlá je možné sklopiť v pomere 60:40, veľkosť batožinového priestoru zatiaľ nepoznáme.

Trieda G dostala vďaka novej generácii množstvo technológií, ktoré boli pre staršiu verziu takpovediac zakázaným ovocím. G-čko možno po novom vybaviť jazdnými asistentmi aké poznáme z ostatných verzií.

Dôležitou súčasťou sú nové sedadlá s prvotriednymi materiálmi, nová palubná doska s 12,3 palcovým stredovým displejom. Vonku zaujmú LED svetlomety. Vodič disponuje možnosťou zvoliť si jazdný režim Dynamic Select, novinkou je režim G Mode, ktorý by mal podľa výrobcu „robiť cestu tam, kde nie je“. G-Mode sa aktivuje automaticky v prípade, že vodič aktivuje aspoň jednu z uzávierok diferenciálov, alebo redukciu, alebo oboje. Mód upravuje nastavenie adaptívnych tlmičov, odozvy plynového pedálu a správanie automatickej prevodovky. Tá sa vyhýba nadbytočnému radeniu, aby mal vodič vždy po ruke silu agregátu tak ako potrebuje.

Nové G sa dostane do predaja koncom tohto roka. Nemecká cena štartuje na úrovni 107 tisíc eur.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo