12.10.2017

Opel Insignia Sports Tourer oficiálne na Slovensku

Značka s bleskom v znaku je priekopníkom vozidiel kombi. Na Slovensko uviedla ďalšie.

Keď sa prvé kombi so značkou Opel objavilo v roku 1953, dostalo označenie Caravan. Povráva sa, že sa Angličania pýtali: „Is this Car a van?“ Nemecká odpoveď bola: „Ja, das ist Caravan.“ Čiže preložené: áno, je to Caravan. Takto sa Opel dostal k prvému označeniu vozidla typu kombi. Neskôr sa objavili ďalšie. Posledné modely tohto typu vozidiel označuje prívlastkom Sports Tourer.

Na slovenský trh teda prichádza Opel Insignia Sports Tourer - ďalšia karosárska verzia novej vlajkovej lode značky Opel. Prvá generácia Insignie získala titul Auto roka 2009. Odvtedy z nej predali vyše 900 000 kusov rôznych verzií. Nastupujúca generácia má ambíciu dosiahnuť ešte lepší výsledok predaja. V roku 2018 plánuje Opel predať na Slovensku celkovo 650 kusov modelu Insignia, z toho takmer polovicu vo verzii kombi.

Nová Insignia ST je oproti predchádzajúcej generácii liftbacku ľahšia až o 200 kg. Má zreteľne viac miesta na zadných sedadlách, najmä nad hlavou. Pod kapotou sú motory s výkonmi od 81 kW (110 k) až po 191 kW (260 k). Insignia má elektronicky riadený pohon všetkých kolies s unikátnou funkciou vektorovania krútiaceho momentu a je doslova nabitá modernými technológiami.

Patria medzi ne špičkové LED Matrix adaptívne svetlomety, head-up displej, 8-stupňová automatická prevodovka, asistenčný systém OnStar a má ich samozrejme oveľa viac. Novou funkciou systému OnStar je osobný asistent. Umožní si napríklad rezervovať hotelové izby. Potrebná je e-mailová adresa a kreditná karta. Prostredníctvom dispečingu OnStar vyhľadá tiež cez Parkopediu voľné parkovacie miesto.

Dizajn karosérie a interiéru pre Opel Insignia Sports Tourer sa inšpiroval vysoko oceňovanou štúdiou Monza Concept. Nová vlajková loď značky Opel meria na výšku iba 1,5 metra a vyzerá podobne impozantne a dynamicky ako štúdia. Je prvým modelom značky Opel, vybaveným aktívnou hliníkovou kapotou motora, ktorá sa v prípade kolízie s chodcom nadvihne v priebehu milisekúnd. Tým sa zväčší odstup od tvrdých častí motora. Výrazne to znižuje riziko zranenia chodca.

Nová kombi verzia Insignie patrí do kategórie „päťmetrových“ áut. Má dĺžku 4986 milimetrov a rázvor je 2829 milimetrov. Batožinový priestor má základný objem 560 litrov. Maximálny objem je až 1665 litrov. Čo je však dôležitejšie, predĺžila sa ložná plocha až na 205 cm. Dĺžka kombi je nepatrne väčšia oproti predchodcovi. Nový model má atletickejší vzhľad a pôsobí agilnejšie aj vďaka zaujímavej maske chladiča a reflektorom, ktoré sa inšpirovali štúdiou Monza Concept.

Rázvor je predĺžený o 92 milimetrov, predný previs karosérie je skrátený o 30 milimetrov. Chrómovaná lišta bočných okien prechádza do zadných skupinových svetiel z LED a nízkej karosérii Insignia Sports Tourer dodáva lepší vzhľad. Strieborné pozdĺžne lišty strešného nosiča sú štandardné pri všetkých verziách vybavenia a opticky predlžujú karosériu a zvýrazňujú dizajn vozidla.

V ponuke benzínových motorov je základným motorom štvorvalec 1.5 Turbo v dvoch modifikáciách s výkonom 103 kW (140 k) a 121 kW (165 k). Významnou novinkou je špičkový benzínový motor pre modelový rad Insignia - štvorvalec 2.0 Turbo má výkon 191 kW (260 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Špičkový motor sa kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Preraďuje výnimočne mäkko. Inteligentný systém pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring využíva dve elektronicky ovládané multilamelové spojky namiesto klasického diferenciálu zadnej nápravy. Vďaka tomu aktívne prispôsobuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá v zlomku sekundy podľa momentálnej jazdnej situácie.

Vyskúšali sme si to počas jazdy po diaľnici, po okresných cestách, aj pri jazde cez zákruty cesty na Pezinskú Babu. Jazdili sa na nej (aj v tomto roku) preteky do vrchu. Neodolali sme a cestu hore aj dole kopcom sme absolvovali (s radosťou) niekoľkokrát. Utvrdili sme sa v zistení, že nový Opel Insignia aj v kombi verzii drží na ceste mimoriadne dobre a pohon všetkých kolies s vektorovaním sily na jednotlivé kolesá naozaj funguje na jednotku.

Ponuku pohonného ústrojenstva pre Sports Tourer dopĺňa štvorvalcový turbodiesel 1.6 CDTI s možnosťou výberu z dvoch výkonov: 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Kombinujú sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem toho Opel ponúka optimalizovaný turbodiesel 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k). Špičkovým naftovým motorom v ponuke je nedávno uvedený turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo. Má výkon 154 kW  (210 k) a vďaka sekvenčnému dvojstupňovému preplňovaniu dvojicou turbodúchadel vyniká mohutným krútiacim momentom momentom až 480 Nm už pri 1 500 otáčkach.

Vďaka novej generácii turbodúchadlom prepĺňaných motorov, až o 200 kilogramov menšou hmotnosťou poskytuje nová Insignia Sports Tourer bezprostrednejší zážitok z jazdy. No ani keď má najsilnejší motor, nie je to trhač asfaltu, zato však veľmi spoľahlivo, plavne a komfortne, pritom dynamicky dopraví posádku na miesto určenia.

Dobrá dynamika a väčší vnútorný priestor znamenajú, že Insignia ST je spolu s vynikajúcim pomerom ceny a úžitkovej hodnoty vážnym konkurentom aj pre mnohé modely vyššej kategórie prémiových značiek. Ešte v jednom parametri má Insignia náskok pred konkurenciou – je ním cena. Začína sa na 21 490 € a podrobnejšie si môžete pozrieť cenník v galérii.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.