20.09.2017

FOTO: Suzuki Swift Sport dostalo turbo a je podstatne ľahšie. Čo to asi znamená?

Zamyslime sa takto na obed. Čo sa stane keď maličké auto dostane turbo, zároveň zníži hmotnosť a zvýši tuhosť?

Bude to ešte väčšia zábava. Nikto kto sedel v predchádzajúcej generácii modelu Suzuki Swift Sport nemohol ani na sekundu pochybovať o tom, že športový Svišť je naozaj ostrý malý hatchback.

Nová generácia podľa predpokladov opúšťa atmosférické vody a prichádza s motorom, ktorý ponúka priame vstrekovanie a prepĺňanie. Podkapotou nového Swiftu Sport, ktorý sa minulý týždeň predstavil na autosalóne vo Frankfurte nájdeme motor 1,4 Boosterjet. Štvorvalcový a šestnásťventilový gregát dosahuje maximálny výkon 103 kW pri 5500 ot/min a 230 Nm v rozmedzí 2500 až 3500 ot/min.

Motor disponuje najnovšími technológiami na zvýšenie výkonu a zníženie emisií. Napríklad má systém variabilného tlaku paliva pre zníženie pevných častíc vo výfukových plynoch. Má priame vstrekovanie so 7 portami pre ideálne rozloženie vstrekovaného paliva naprieč piestom. Má tiež obtokový ventil, ktorý je za normálnych okolností uzatvorený a zostáva uzatvorený pre maximálnu odozvu na stlačenie plynového pedálu a otvorí sa pri pokojnej jazde ustálenou rýchlosťou pre zníženie spotreby. Pochopiteľne disponuje vzduchom chladeným medzichladičom.

Nárast výkonu o 3 kW je z hľadiska športového výkonu zanedbateľný, no zanedbateľný rozhodne nie je nárast krútiaceho momentu o 70 Nm. Pritom je nový Swift Sport o 80 kilogramov ľahší ako predchodca. Suzuki uvádza pomer hmotnosti a krútiaceho momentu na úrovni 4,2 kg na Nm, čo má Svišťa radiť medzi najostrejšie hot hatch automobily.

Celková hmotnosť je vďaka novej platforme a optimalizovanej hmotnosti interiérových komponentov 970 kilogramov.

Prenos sily motora na kolesá zabezpečuje výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorú ste si mohli obľúbiť v predchádzajúcej generácii Swiftu Sport. Prevodovka bola prepracovaná pre ešte športovejší pocit, pre lepšiu kulisu a pre hladšie radenie.

Optimalizované boli i nápravy. Vpredu i vzadu používa Swift tlmiče značky Monroe. Upravené boli i stabilizátory. Čapy kolies a ložiská boli umiestnené do jedného celku, vzdialenosť medzi ložiskami narástla, čoho výsledkom je vyššia tuhosť nápravy v zákrutách. Zmeny na náprave pomáhajú k minimalizovaniu odskoku a zvýšeniu priľnavosti kolies. Vzadu boli vlečné ramená nápravy skonštruované iba pre využitie v novom Swifte Sport. Upravená bola torzná priečka i ďalšie komponenty vrátane tlmičov pre výrazné zlepšenie jazdných vlastností aj pri vyšších rýchlostiach.

K zlepšeniu jazdných vlastností prispieva i dlhší rázvor o 20 mm, širšie pneumatiky s väčšou dotykovou plochou o 40 mm. Auto je o 15 mm nižšie ako štandardný model a o 40 mm širšie. Vďaka novej maske, 17-palcovým kolesám a nižšiemu postoju má športovejší vzhľad.

Nuž a na záver, prečo je na všetkých fotografiách a tak isto i na výstavisku v žltej farbe? Ide o odtieň zvaný Champion Yellow, ktorý vznikol na základe žltej farby pretekárskeho rely špeciálu, ktorý sa objavoval v juniorskom svetovom rely šampionáte. Ďalšie odtiene sú červená Burning Red, modrá Speedy Blue, tri odtiene sivej a klasická čierna farba. V interiéri nájdete červené doplnky, nápisy Sport, športové sedadlá, športovú hlavicu radiacej páky, červené budíky, športový volant tvarovaný do písmena D a podobne. Auto tiež priváža balík asistenčných systémov pre zvýšenie bezpečnosti v dennodennej prevádzke. Spomenúť stačí napríklad systém upozornenia pred hroziacou kolíziou a systém núdzového brzdenia, či systém na upozornenie pred opustením jazdného pruhu a adaptívny tempomat.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.