16.06.2017

Volkswagen Polo šiestej generácie prichádza. Väčší, štýlovejší a vyspelejší

Volkswagen dnes odhalil šiestu generáciu modelu Volkswagen Polo. Polo dospelo. A tiež vyrástlo.

Volkswagen pripravoval novú generáciu modelu Polo na základe úplne novej modulárnej platformy MQB A0, ktorú si koncern odskúšal najprv na Seate Ibiza. Až teraz prichádza vozidlo v segmente B, ktoré odsúva do histórie piatu generáciu. Tá bola na trhu 8 rokov (2009).  

Nové Polo je najväčším Polom všetkých čias. Dĺžka prvýkrát presiahla 4 metre (4053 mm). Má o 94 milimetrov dlhší rázvor a o 25 % väčší batožinový priestor (351 litrov). Priestrannosť interiéru ťaží z pokročilej techniky MQB (nižšia hmotnosť, vyššia tuhosť, viac vysokopevnostných ocelí) a tiež z väčších rozmerov rázvoru, šírky atď.

Polo má od začiatku produkcie k dispozícii 9 motorov. Všetko štartuje trojvalcový motor 1,0 MPI alebo TSI. Atmosférický základ s výkonom 65 koní, no tiež prepĺňaný vrchol s výkonom 115 koní. Stred ponuky benzínových motorov tvorí nový motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní a vrcholom je verzia GTI s prepĺňaným štvorvalcom 2,0 TSI s maximálnym výkonom 200 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Všetky motory s výkonom nad 93 koní sú kombinovateľné s dvojspojkovou automatickou 6-stupňovou prevodovkou DSG.

Novinkou je motor spaľujúci zemný plyn. Novovyvinutý agregát 1,0 TGI disponuje výkonom 90 koní. Nepatrí tak k najrýchlejším, ale rozhodne k najúspornejším a najekologickejším motorom v segmente.

Naftové motory disponujú rovnakým označením – 1,6 TDI. Štvorvalec ponúkne maximálny výkon 80 alebo 95 koní. Silnejšia verzia bude kombinovateľná s prevodovkou DSG.

V kabíne nájdete kompletne prepracovanú palubnú dosku. Polo je prvým autom, ktoré môže za príplatok dostať digitálny prístrojový panel Active Info Display druhej generácie. Dotykové displeje infotainmentu štartujú na úrovni 6,5 palcov.

Nové Polo získava balík základných asistenčných systémov zahŕňajúci Front Assist s núdzovým brzdením v meste, kontrolu chodcov, obmedzovač rýchlosti, kontrolu tlaku v pneumatikách. Doplniť ich možno adaptívnym tempomatom, ktorý s automatickou prevodovkou dokáže fungovať aj v zápche, kontrolu mŕtveho uhla s upozornením na pohyb za vozidlom a parkovací asistent.

Polo tak ako to v segmente býva zvykom, možno doplniť o veľké množstvo rôznych farebných kombinácií a doplnkov vrátane 12 typov zliatinových diskov s rozmerom do 18 palcov a 13-tich dekorov palubnej dosky. V kombinácii s 11 rôznymi prevedeniami látok sedadiel tak vzniká celkom slušný balíček optimalizácie. K tomu navyše treba prirátať športovú verziu R-Line, či verziu Beats. Štandardné výbavy začínajú klasicky na Trendline, pokračujú s Comfortline a končia na Highline. V Nemecku je Polo dostupné od 12 795 eur a VW tvrdí, že európski zákazníci dostanú Polo s mimoriadne atraktívnou cenovkou. Keď je pre Nemca atraktívnych necelých 13 tisíc, predstavte si za koľko bude Polo dostupné u nás /poradím – asi za menej/.



 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.