13.06.2017

Predstavujeme: Nová Kia Picanto mieri na slovenský trh

Tretia generácia má nielen nový dizajn a tuhšiu karosériu, prináša aj doteraz najvýkonnejší motor.

Nová Kia Picanto je vybavená špičkovými technológiami. Najnovší model ponúka väčší potenciál na prispôsobenie potrebám motoristov a chce byť najuniverzálnejším vozidlom vo svojej triede.

Na prvý pohľad je vynovené Picanto modernejšie. Po otvorení dverí sa objaví priestrannejšia kabína s najväčším objemom batožinového priestoru vo svojej triede. Čo nevidieť, ale zistíte to až po naštartovaní a pri jazde, je tichší interiér, Má to na svedomí pevnejšia karoséria, ktorá má okrem hluku vplyv aj na bezpečnosť.  Súčasťou vybavenia auta je systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB).  

Toto všetko sme sa dozvedeli na stretnutí pri jeho uvedení aj v našich reáliách. Nová Kia Picanto určená do mesta sa začne na Slovensku predávať ešte tento týždeň - od 15. júna 2017.

Mali sme možnosť vyskúšať si nové miniauto aj za volantom. Na výber boli dva motory z ponuky troch zážihových motorov. 1,0-litrový a 1,25-litrový atmosférický motor s viacbodovým vstrekovaním (MPI) už poznáme z odchádzajúceho modelu Picanto. Doplnili ich o rad vylepšení, zvyšujú ich efektivitu a jazdné vlastnosti. 1,0-litrový motor dosahuje maximálny výkon 67 koní pri 5 500 ot./min a krútiaci moment 96 Nm. Je to najúspornejší motor v ponuke pre model Picanto. Poklesla tvorba CO₂ z 95 g/km na 89 g/km oxidu uhličitého (štvormiestny model, v kombinovanom jazdnom cykle podľa novej európskej metodiky NEDC). V porovnaní s odchádzajúcim modelom to je pokles o 6,3 %. Nové je aj výfukové potrubie integrované do hlavy valcov a nový systém chladenia s uzatváracím ventilom, ktorý skracuje čas potrebný na zohriatie motora pri studenom štarte. Nové dvojstupňové olejové čerpadlo prispieva k znižovaniu mechanického trenia.

1,25-litrový motor MPI dosahuje maximálny výkon 84 koní a krútiaci moment 122 Nm. Má znížemú prosukciu CO₂. Technici optimalizovali časovanie ventilov duálneho systému CVVT v motore (CVVT – continuously-variable valve timing – technológia plynulého časovania ventilov) a motor má podobný nový chladiaci systém a uzatvárací ventil ako litrový motor. Nové potiahnuté piestové krúžky s nízkym trením prispievajú k znižovaniu trenia valcov.

Od štvrtého štvrťroka 2017 pribudne aj nový 1,0-litrový T-GDI motor (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva) od spoločnosti Kia. Dosahuje maximálny výkon 100 koní a krútiaci moment 172 Nm, čo je najvyšší výkon a výstupná hodnota krútiaceho momentu, aké kedy Kia ponúkla v modeli segmentu A.Technológia Stop & Go je dostupná pri niektorých modeloch s manuálnou prevodovkou, 1,25-litrový motor MPI je dostupný aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou.

Vďaka predĺženiu rázvoru na 2 400 mm (nárast o 15 mm) sú kolesá viac v rohoch vozidla a previs vpredu sa skrátil o 25 mm a vzadu narástol o 10 mm. Napriek tomu, že nové Picanto nie je dlhšie, ako doterajší model, výrazné línie pozdĺž bočných prahov, záhybov a okolo podbehov kolies vizuálne „predlžujú“ vozidlo. Nový model má široký stĺpik C, charakteristický pre značku Kia, ako dizajnový motív.

Na výber je 11-tich žiarivých farieb. K šiestim novým farbám patria perleťové metalické farebné prevedenia „Lime Light“, „Shiny Red“, „Aurora Black“, „Pop Orange“, „Sparkling Silver“ a „Celestial Blue“. Picanto je v základe bude vybavené oceľovými 14-palcovými diskami kolies, na výber sú štyri dizajny diskov z hliníkovej zliatiny, s priemerom od 14 do 16 palcov. Nové sú aj projekčné svetlomety s LED smerovkami a dennými prevádzkovými LED svetlami a od tretieho štvrťroku 2017 pribudne nenápadná anténa Shark Fin na streche, aby nahradila existujúcu anténu.

Prvýkrát tiež spoločnosť Kia ponúka Picanto v novej špecifikácii „GT-Line“, ktorá sa nechala inšpirovať športovým vzhľadom „GT“ modelov spoločnosti s vyšším výkonom, akým je napríklad model Optima GT. Nové Picanto je v tomto prípade doplnené o červené, striebristé a čierne akcenty na mriežke chladiča, bočných otvoroch nasávania vzduchu, pozdĺž bočných prahov a spodného zadného spojlera, ako aj o pochrómovanú dvojitú koncovku výfuku.

Interiér obohatili o nové materiály a usporiadanie. Prevažne horizontálny dizajn pridáva interiéru väčšiu vizuálnu šírku a zároveň zdôrazňuje zväčšené rozmery kabíny. Usporiadanie palubnej dosky je teraz viac zarovnané do stredu, s veľkou 7-palcovou „plávajúcou“ dotykovou obrazovkou umiestnenou v strede stredovej konzoly. Mnohé ovládacie prvky vozidla sa presunuli vyššie do línie pohľadu vodiča. Na oboch koncoch sú veľké zvislé vetracie otvory. Čierne a sivé textilné čalúnenie sedadiel je dostupné v rámci štandardnej výbavy, náročnejší zákazníci si môžu nové Picanto prispôsobiť podľa svojho vkusu – v ponuke je 5 voliteľných farebných balíkov, ktoré sa vyznačujú kontrastným čalúnením z umelej kože a prešívaním. Kontrastné farby sedadiel možno spárovať s novými voliteľnými farebnými podložkami na lakťových opierkach dverí. Picanto GT-Line je vybavené volantom v tvare D. Interiér modelu GT-Line je k dispozícii v celej škále farebných balíkov.

Nnový model Picanto prináša najvyššiu efektivitu úložných priestorov vo svojej triede vďaka rozšírenej kabíne a najväčšiemu objemu batožinového priestoru vo svojej triede. Bude sa dodávať už len s praktickejšou päťdverovou karosériou.  Pasažierom poskytuje viac priestoru v oblasti nôh a hlavy v porovnaní s jeho najpredávanejšími konkurentmi v segmente A, pričom nižšia výška podvozku uľahčuje vstup a výstup. Spodná časť palubnej dosky je posunutá o 15 mm nahor, aby sa uvoľnilo viac priestoru pre kolená a nohy cestujúcich v prvom rade. Nové Picanto je k dispozícii v buď štvormiestnej alebo päťmiestnej verzii, pričom zadné sedadlo je zdelené na dve alebo tri miesta na sedenie v závislosti od výberu kupujúceho (modely s 1,2-litrovým motorom sú iba v päťmiestnej verzii).

Objem batožinového priestoru sa zvýšil z 200 litrov (VDA) na maximálnu hodnotu 255 litrov, čo je najviac zo všetkých vozidiel tejto triedy. Má dvojstupňovú podlahu, dá sa zvýšiť alebo znížiť o 145 mm a vytvorí tak podľa potreby dodatočný priestor, alebo skladovací priestor pod podlahou. Delené zadné sedadlá sú sklopné v pomere 60/40 a možno ich úplné sklopiť do rovnej polohy jediným dotykom páčky Tak sa dá zvýšiť kapacita prepravovaného nákladu na 1 010 litrov.

Nové sedadlá modelu Picanto sú delené s nastaviteľnou opierkou hlavy a sú pohodlnejšie na dlhšie cesty. V zadnej časti je uhol opierky chrbta viac naklonený (od 25 do 27 stupňov), aby sa dosiahla uvoľnenejšia poloha. Mierne vyčnievajúce bočné čalúnenie zadného sedadla zvyšuje pohodlie a poskytuje podporu pri rýchlejšom prejazde zákrutou.

Podvozok má viacero úprav na zavesení kolies. Picanto využíva nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami MacPherson a zadnú nápravu s torznou tyčou. Priečne stabilizátory znižujú uhol nakláňania karosérie v zákrutách až o 1 stupeň a umožnili rýchlejšie reakcie na riadenie. Vpredu sú o 2 % pevnejšie a namontované sú mierne nižšie. V zadnej časti sú priečne stabilizátory pevnejšie o 5 % a tiež vyššie. Dlhší rázvor kolies a mierne kratší previs vpredu umožili premiestniť stred klopenia karosérie smerom k zadnej časti vozidla. To pomohlo prirodzene tlmiť „prudký pokles nosa“ pri brzdení aj bez spevnenia zavesenia kolies a možného zníženia jazdného komfortu. Dlhší rázvor kolies prispieva k zlepšeniu kvality jazdy a stability na cestách. Zadná náprava s torznou tyčou je prepracovaná a má novo skonštruované vlečené ramená nápravy. Znížila sa tým hmotnosť zadnej nápravy o viac ako 1,8 kg bez straty pevnosti konštrukčných prvkov.

Nová hrebeňová tyč so strmším prevodom riadenia umožňuje ľahšie riadenie modelu Picanto pri nízkych rýchlostiach a v meste. Nové Picanto je prvé vozidlo vo svojej triede, ktoré zákazníkovi ponúka vektorovanie krútiaceho momentu pomocou brzdenia – prídavnú funkciu Elektronického stabilizačného systému ESC. Picanto si zachová vyšší stupeň stability pri manévrovaní a bezpečnosti v zákrutách a zároveň pomôže znižovať nedotáčavosť počas náročnejšieho prejazdu zákruty.

Nové Picanto je pri jazde v meste tiché, karoséria kompaktná, nikde nič nebúchalo, nevŕzgalo – je to aj vďaka radu modifikácií izolovať kabínu pred vibráciami a hlukom z vozovky, vetra a motora. Picanto ponúka najtichšiu kabínu v rámci modelov triedy A pri voľnobehu aj pri stálej cestovnej rýchlosti. Na voľnobehu produkuje zvuk s intenzitou 39 dB – o 3 dB menej ako súčasný líder triedy A. Pri stálej rýchlosti produkuje zvuk s intenzitou 68 dB.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.