08.03.2017

ŽENEVA: Alpine je tu! Superľahká Alpine A110 vie ako ohúriť. Pozrite si FOTO!

Alpine A110 sa včera kompletne odhalila. Sporo odetá a pritom ľahučká kráska si rýchlo získa vaše srdce.

Pre mňa osobne je Alpine A110 vrcholom autosalónu v Ženeve. Ľahučké športové auto s hmotnosťou iba 1080 kilogramov s náplňami bez doplnkovej výbavy sa môže pochváliť pomerom 233 k/t, čo po krátkom prepočte znamená, že maximálny výkon tohto autíčka je 185 kW (252 koní). Maximálny krútiaci moment štvorvalcového motora s objemom 1,8 litra je 320 Nm. Motor je prepojený výhradne s automatickou 7 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Getrag s mokrými spojkami.

Alpine A110 má dĺžku 4178 milimetrov, šírku 1798 mm a výšku 1 252 mm. Modrý chrobáčik má ideálne rozloženie hmotnosti 44 % vpredu, 56% vzadu. Môže za to v strede umiestnený motor poháňajúci zadné kolesá.

Auto má enormne nízke ťažisko, je ľahké vďaka konštrukcii z hliníka. Nízka svetlá výška hodná pretekárskeho automobilu odskúšaná vo veternom tuneli. Automobil má takmer úplne plochý podvozok s funkčným difúzorom. To spolu s aerodynamickou karosériou, nastavením predných vstupných otvorov a naznačeným prítlačným krídlom dodávajú autu dostatok prítlaku pre stabilitu aj vo vyšších rýchlostiach. Pritom si A110 má vystačiť aj bez samostatného krídla, všetko preto, aby si zachovala ladnosť Berlinetty. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h – elektronicky limitovanú a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,5 sekundy. O všetkom svedčí súčiniteľ odporu vzduchu Cx na úrovni 0,32.

A110 ponúka tri jazdné režimy (Normal, Sport, Track), pomocou ktorých môže vodič upraviť nastavenia motora a prevodovky, riadenia, ESC, zvuk výfuku a prístrojový štít aktuálnym jazdným podmienkam (a svojej nálade).

Keď som na začiatku spomínal, že Alpine je ľahučké auto, platí to do bodky. Konštruktéri boli doslova posadnutí uberaním hmotnosti a tiež nasadením hliníka. Odľahčený je aktívny výfukový systém, hliníkové brzdiče Brembo, celohliníkové kované disky od Fuchsa a samozrejme 13,1 kilogramové športové škrupiny od Sabelt.

Na cestu si Alpine svieti Full LED svetlometmi, LEDky nájdete ako v interiéri tak v zadných svetlách. Auto má elektronickú parkovaciu brzdu, čo môže niekto považovať za nevýhodu, faktom je, že jazdiť bokom by s týmto autíčkom nemalo byť zrovna ťažké. Premiere Edition sa môže pochváliť audiosystémom Focal šitým na mieru, označením francúzskou trikolórou kde to len šlo a sériovým číslom Premiere Edition na plakete na stredovej konzole. Potešia karbónové detaily, multifunkčný volant a infotainment.

Ak vám srdce plesá a túžite sa buchnúť po vačku vedzte, že všetky Premiere Edition s lavostranným riadením už sú vypredané. Zopár kúskov sa ešte dnes dalo objednať s pravostranným, ak sa nachádzate v Británii, no skôr vám zostane možnosť zakúpiť jeden zo sériových modelov, ktoré budú vyrobené v roku 2018 potom, čo sa vyrobia všetky Premierky. No a cena? Premiere Edition by ste kúpili vo Francúzsku za 58 800 eur. Prvé kúsky sa k zákazníkom dostanú koncom roka.

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.