10.02.2017

Audi RS3 Sportback – 400 koní v malom hatchbacku s pohonom Quattro

Audi v Ženeve predstaví nový model RS3 Sportback. Hatchback získal nový päťvalec tak ako sedan.

V Paríži značka Audi predstavila RS3 Sedan, a tak bolo jasné, že skôr či neskôr dorazí aj model vo verzii Sportback. Kompaktný hatchback v triede zvanej Golf disponuje novým päťvalcovým motorom 2,5 TFSI a pochopiteľne pohonom všetkých kolies Quattro. Cena štartuje na úrovni 54 600 tisíc eur v prípade verzie Sportback. Sedan začína na 55 900 eur.

Audi RS3 Sportback našim zákazníkom ponúkne atraktívny vstup do sveta RS,“ vraví Stephan Winkelmann, šéf Audi Sport GmbH (kedysi divízia Quattro). „Od roku 2011 je model RS3 mimoriadne úspešným modelom na trhu a s novým päťvalcom sa Audi RS3 dostane na vrchol svojej triedy,“ dodáva.

Jeho slová podčiarkuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Môže za to najvýkonnejší sériový päťvalec na svete. Ponúka 294 kW (400 k), čo je o 33 koní viac než predchodca. Zároveň je o 26 kilogramov ľahší, čo zas prispieva k lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Krútiaci moment 480 Nm je dostupný od 1750 až do 5850 ot/min. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h, ale na požiadanie ju Audi môže zvýšiť na 280 km/h.

Ako sme už písali v tomto článku, nový päťvalec je vybavený priamym i nepriamym vstrekovaním a ďalšími významnými novinkami v porovnaní s odchádzajúcim motorom. V RS3 spotrebuje v priemere 8,3 litra benzínu na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám 189 gramov CO2 na km.

Pre využitie potenciálu motora je automobil v základe vybavený pohonom všetkých štyroch kolies. Ide o kvázi stály pohon všetkých kolies rozdeľovaný medzi nápravy podľa potreby cez elektrohydraulickú lamelovú spojku. Čím športovejšie jazdenie, tým rýchlejšie a častejšie je veľká časť krútiaceho momentu posielaná dozadu (za pokojnej jazdy spojka posiela dozadu minimum krútiaceho momentu pre lepšiu spotrebu).

Správanie motora, automatickej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky S tronic, pohonu všetkých kolies, nastavenie doplnkového RS športového podvozka s adaptívnymi tlmičmi, nastavenie klapiek vo výfukovom potrubí a nastavenie riadenia, ESC, to všetko vodič nastavuje na základe výberu jazdných režimov – komfort, auto a dynamic. Quattru ešte pomáha ESC prostredníctvom pribrzďovania kolies, a teda rozdeľovania krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá pre ešte lepší prejazd zákrutami.

I keď si zákazník môže dokúpiť RS podvozok, už štandardná verzia je o 25 milimetrov posadená nižšie než klasická A3. Auto má navyše rozšírený rozchod kolies vpredu o 20 milimetrov. Štandardne auto disponuje 19 palcovými diskami s 310 milimetrov širokými brzdovými kotúčmi. Auto možno vybaviť karbón keramickými kotúčmi na predných kolesách.

Výrazný dizajn exteriéru a aj interiéru so silným zastúpením športovo-vizuálnych prvkov si môžete pozrieť v galérii a v priloženom videu.

 

jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.