2016-10-25 09:25:00
PRVÁ JAZDA: Peugeot 3008
PRVÁ JAZDA: Peugeot 3008 v Taliansku
Zdroj: Jozef Vydra

PRVÁ JAZDA: Peugeot 3008 sme vyskúšali v Taliansku aj cestou tam

Na Slovensku pršalo, vybrali sme sa vyskúšať novinku s levom na juh Európy. Privítalo nás ešte horšie počasie.

Teda cestou a v prvý deň. No aspoň sme mohli vyskúšať, čo naozaj dokáže novinka, ktorá si pre svoju výstavnú premiéru vybrala tohtoročný autosalón v Paríži. Kto ste boli v Nitre, viete, že v expozícii značky Peugeot bola nová 3008 obliehaná zo všetkých strán. Nová generácia zaujala – prerod od nepríliš vábneho MPV k „funky“ SUV v C segmente sa podaril.

Dalo sa čakať, že Peugeot príde s radikálnejším stvárnením 3008-ky, ktorú avizoval už vopred konceptom Quartz. No ten bol odvážny až príliš. Preto sa v sériovej podobe hlavne zadná časť tvarovaná ako kupé zmenila skôr na tvar kombi vozidla. Možno to trocha ubralo na atraktivite, ale celkom určite pridalo na funkcionalite, ako sa ukázalo pri našom presune na miesto diania.

Tentoraz sme totiž na dynamickú prezentáciu vzdialenú po cestách vyše 800 kilometrov použili namiesto presunu lietadlom možnosť vyskúšať Peugeot 3008 priamo v akcii. Štyria cestujúci, s kopou batožiny. Nechýbalo medzi ňou ani vybavenie televíznou technikou. Batožinový priestor sme tak využili do posledného miesta. Ale zmestili sme sa bez problémov a to je hlavné.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Počas dynamických prezentácií zvykneme najazdiť približne 200 – 300 kilometrov. Viac program nedovolí. Šanca zistiť, ako sa správa nová 3008-ka na ceste dlhej 800 kilometrov lákala. Taká príležitosť sa nenaskytne každý deň. Je jasné, že sme do toho išli nevediac, čo cesta prinesie. V prvom rade dážď. Bol všade, raz hustý, inokedy mrholilo, ale cesty boli neustále mokré. To sa zvykne výraznejšie podpísať pod zvýšenou hlučnosťou auta. Hlavne od zadne nápravy. V našom prípade sa to vôbec nepotvrdilo. Mali sme úplne plný kufor – prvý predpoklad bol, že batožina tlmí hluk. Hoci sme dúfali, že to je až druhoradé, lebo auto sa ani smerom od motora netvárilo, že by chcelo obťažovať hlukom. Skôr naopak. Prvý palec hore!

Sedieť niekoľko hodín v aute dáva zabrať. Nielen hlave, ale aj opačnému koncu chrbtice, kde už chrbát stráca svoje poctivé meno. Navyše som sa odhodlal vyskúšať najprv miesto na zadných sedadlách, kde býva menej pohodlia, ako vpredu. So svojimi vyše 190 cm výšky som sa však „poskladal“ na zadné sedadlo s rezervou. Napriek strešnému panoramatickému oknu, ktoré uberá miesto, bolo pár centimetrov miesta aj nad hlavou – a na kolená viac ako dosť. Chcelo by to ešte trocha dlhší sedák, ale ani po polovičke z 800 kilometrov som nemal pocit, že ma niečo tlačí a sedí sa mi nepohodlne. No a do zadných dverí sa nevojde 1,5 litrová fľaša – čo pri dlhých cestách môže byť istý  hendikep, ale riešiteľný – menším objemom nápoja.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Interiér auta je na prvý pohľad „uprataný“, s jednoduchými, neprerušovanými líniami. Opticky jednoduchý, ale poskytuje všetko, čo potrebujete. Hlavne vodičovi, ktorý sa cíti príjemne s ovládacími prvkami na dosah. Prvou a dôležitou vecou je, že nový Peugeot 3008 má celkom novo koncipovaný Head-up displej, ktorý sa však nenachádza na klasickom mieste. Nič nad prístrojovou doskou nevytŕča, lebo ako Head-up displej slúži digitálny panel s vysokým rozlíšením, 12,3'' uhlopriečkou a futuristickou grafikou.  Je vo vrchnej časti prístrojovej dosky nad malým volantom. Prístrojová doska je úplne konfigurovateľná a personifikovateľná, združuje všetko, čo chce mať vodič v zornom poli, aby nespúšťal oči z cesty a aby sa sústredil na jazdu. Estetiku každej konfigurácie umocňujú moderné a technologické animácie prechodov.

A propós – volant. Je klasicky malý a pomerne nízko položený, ako to už v poslednom čase pri modeloch Peugeot býva. Je však prepracovaný a kompaktnejší, ako doteraz. Veniec má dve skosenia, nielen na spodnej časti, čím sa získal ďalší priestor pre nohy vodiča, ale aj v hornej časti, vďaka čomu sa zväčšilo zorné pole a je lepší výhľad na Head-up displej.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Ďalšie podrobnosti o aute, hlavne o jeho jazdných vlastnostiach, komforte jazdy, spotrebe a ovládateľnosti sa dozviete v druhej časti, ktorú pre vás prinesieme už onedlho.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo