17.10.2016

PRVÁ JAZDA: Renault Mégane GrandCoupé - nové meno pre sedan

Modelový rad Mégane sa rozširuje o štvordverovú verziu – nový Mégane GrandCoupé.

Na mnohých trhoch, medzi nimi aj na Slovensku sa nový sedan prezentuje s menom GrandCoupé. Môže za to nielen zjednotenie názvov s inými modelmi, kde hrá hlavnú rolu práve označenie GRAND, ale aj silueta auta, ktorá sa inšpirovala práve dynamickými tvarmi kupé. Vlastne nielen, lebo na sedan sa myslelo už pri zadaní novinky, ktorá by mala na niektorých trhoch nahradiť model Fluence. Naopak v niektorých krajinách bude Fluence ešte istý čas existovať v ponuke značky.

Prečo však prichádza aj táto karosárska verzia? Nuž, na niektorých trhoch  sú v obľube práve klasické sedany. Na Megane GrandCoupé mysleli dizajnéri už pri príprave klasického Megane, teda hatchbacku. Auto má príjemné línie a dynamický vzhľad. Nemáte pocit, že by sa mu niekto pokúšal „navrúbľovať“ zadnú predĺženú časť s kufrom. Hoci auto vyzerá kompaktnejšie, batožinový priestor je väčší o 20 litrov, ako má Renault Fluence. Výsledok je príjemných 550 litrov, ku ktorým sa dostanete vďaka príplatkovému otváraniu Easy Trunk Access.

Stačí už známe „kopnutie“ nohou pod zadným nárazníkom a „Simsalabim“ - kufor sa otvorí. Alebo použijete diaľkový ovládač, či tlačidlo v kabíne. V budúcom roku pribudne aj ďalší spôsob – bude to jednoduchšie fyzické tlačidlo na veku batožinového priestoru. Prístup do batožinového priestoru je príjemný aj vďaka výške nakladacej hrany - 707 mm.

Auto na prvý pohľad narástlo nielen vďaka zadnej časti. Rázvor sa oproti hatchbacku zväčšil na 2 711 mm, celková dĺžka auta je 4 632 mm. Vo vnútri je teraz opticky, ale aj fyzicky viac miesta. Hlavne na kolená pre cestujúcich na zadných sedadlách. Ale aj na lakte. Výrobca definuje väčšiu výšku nad zadnými sedadlami, ako nad prednými. Praktická skúška ukázala, že do zhruba 188-190 cm nie je na zadných sedadlách problém ani s miestom na hlavu. Vyšší už začínajú mať kontakt so strechou. Predné sedadlá sa dajú nastaviť „prekliato nízko“ aj pre výšku 190+, no potom už nie pod nimi dosť miesta na chodidlá.

Nový MÉGANE GrandCoupé, sa vyrába v továrni v tureckej Burse a začne sa predávať už túto jeseň v takmer 30 krajinách. Rozširuje produktový rad značky Renault a završuje ponuku v segmente C. Posilní pozíciu Renaultu na trhoch, kde sú kompaktné sedany hlavnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú komfortný a priestranný automobil. Celková šírka auta je 1,81 metra a predný a zadný rozchod 1,57 m je najširší v triede a. Spolu so širokou ponukou veľkostí diskov až do 18 palcov to dodáva modelu elegantnejší vzhľad, pričom široké mohutné blatníky vyjadrujú športovejší štýl.

Renault navrhol a vyvinul nový MÉGANE GrandCoupé, ktorého základom je architektúra CMF C/D, súbežne s novým modelom MÉGANE predávaným od začiatku roka 2016. To znamená, že ťaží z rovnakej výbavy, technológií a motorov ako jeho päťdverový súrodenec, no naviac ponúka rekordný priestor v kabíne a veľkorysý objem batožinového priestoru. Okrem toho má celý rad funkcií, ktoré sú bežné vo vyšších segmentoch. Posúva tak modely Mégane bližšie k prémiovému segmentu. Najnovší model tak nastavuje vysokú latku v segmente kompaktných sedanov.

Na palube sa o konektivitu s okolitým svetom stará osvedčený R-Link 2 s 8,8-palcovou dotykovou obrazovkou s rýchlymi reakciami. Menu dosť pripomína tablet, či smartfón. V roku 2017 má pribudnúť funkcia zrkadlenia obrazovky smartfónov v štýle MirrorLink, Android Auto, či Apple CarPlay.

Mohli by sme ešte porovnávať, vymenovávať – a strávili by sme nad tým veľa času. Výbavy je naozaj na palube novinky viac ako dosť, k niektorým veciam sa dostaneme počas klasického redakčného testu. My sme si mali možnosť auto vyskúšať aj za volantom. V ponuke boli dva vznetové motory – Energy 1,5 dCi 110 a Energy 1,6 dCi 130. Boli veľmi tiché a ich chod je kultivovaný. Dokonca pri slabšej verzii som mal príjemnejší pocit z priebehu výkonu v závislosti na otáčkach. Celkovo príjemný pocit z áut na kvalitných, ale aj pomerne rozbitých poľských cestách v okolí hlavného mesta – Varšavy umocnilo aj lepšie naladenie podvozka. Je teraz komfortnejší a lepšie absolvuje prenos z nerovností cesty do karosérie. Konštruktéri oproti hatchbacku upravili tlmiče a dorazy, inak je nastavený posilňovač riadenia. Úpravy sa dotkli aj uloženia predných ramien a výrazne zapracovali aj na odhlučnení. Počas jazdy to bolo výrazne cítiť a ani po 160 kilometroch sme nechceli z auta vystúpiť. Ešte že nasledovala zhruba rovnaká cesta s druhou motorovou verziou.

Nový Mégane GrandCoupe dostane pod kapotu aj vznetový motor Energy dCi 90 a tiež benzínové 1,6 SCe 115 a Energy TCe 130. Automatická prevodovka sa bude kombinovať iba s motormi Energy dCi 110 a Energy TCE 130. Motor SCe 115 sa bude dať objednať tiež s CVT prevodovkou X-Tronic. Napriek svojej bezstupňovosti je naladená tak, že funguje ako klasický automat.

Ceny v tejto chvíli nie sú známe, mali by sme ich však spoznať onedlho. Nový MÉGANE GrandCoupé sa začne predávať na trhoch v krajinách: Alžírsko, Austrália, Bahrajn, Bulharsko, Česká republika, Egypt, Estónsko, Chorvátsko, Izrael, Írsko, Katar, Kuvajt, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Maroko, Moldavsko, Omán, Poľsko, Rumunsko, Saudská Arábia, Slovensko, Slovinsko, Spojené arabské emiráty, Srbsko, Taliansko, Tunisko, Turecko a Ukrajina.

Nový MÉGANE GrandCoupé prichádza na trh s výberom deviatich farieb laku. Z nich je osem metalických: Pearl White, Mercury, Mink Brown, Cosmos Blue, Cornet Grey, Flame Red, Starry Black, Dune Beige a jedna nemetalická - Glacier White.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.