2016-09-20 13:50:00
Nová Honda Civic
Nová Honda Civic
Zdroj: Honda Motor Europe

Honda predstavila úplne nový model Civic

Koncom týždňa sa uskutočnila v anglickom Swindone európska predpremiéra novej Hondy Civic.

Najnovšia desiata generácia Hondy Civic predstavuje pre spoločnosť Honda významný krok vpred v segmente C, vďaka najväčšiemu vývojovému programu jediného modelu v histórii spoločnosti. Civic je totiž hlavný model pre spoločnosť Honda v Európe a stojí za silným predajom značky a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je práve Civic synonymom značky Honda a tím vývojárov sa zameral na jeho dynamické omladenie. To si vyžadovalo nové prístupy k dizajnu karosérie, aerodynamike auta ale aj dizajnu podvozka.

Nový Civic stavia na štyridsaťročnom dedičstve a aj nojnovší model je verný pôvodnému konceptu modelu, ktorým je „vozidlo pre všetkých ľudí, vozidlo pre svet“. Spája sa v ňom spojený jedinečný dizajn, športový štýl a univerzálna praktickosť, spolu s novým zameraním výbornú jazdnú dynamiku.

Dizajn exteriéru je svojský a výnimočný. Výrazná silueta je sebavedomým vyjadrením športového charakteru Hondy Civic. Najnovší Civic, ktorý je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia, má krátke previsy a výrazné línie, ktoré odkazujú na vysokú úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresívna maska, výrazné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter Hondy Civic.

Zdroj: Honda Motor Europe
Zdroj: Honda Motor Europe

Úplne nová platforma

Najnovší Civic bol skonštruovaný tak, aby naplnil prísľub agilnej a pôsobivej jazdnej dynamiky. Ľahká a veľmi pevná karoséria, ktorá je produktom nových inovatívnych technických a konštrukčných techník, dopĺňa nižšie položené ťažisko a nový sofistikovaný systém odpruženia, ktoré priamo prispievajú k strhujúcemu a zábavnému zážitku z jazdy. Úplne nový interiér je jednoduchý, prehľadný, disponuje novými technológiami, výnimočným spracovaním a prvotriednymi materiálmi. Poloha sedenia je nižšia, aby mal vodič pocit bližšieho spojenia s vozidlom. Druhá generácia informačno-zábavného a pripájacieho systému spoločnosti Honda, Connect 2, disponuje funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

Celkom nové benzínové motory VTEC TURBO

V najnovšom Civicu sa prvýkrát predstavia dva úplne nové benzínové motory VTEC TURBO, ktoré vyvinuli špeciálne na to, aby poskytli výkonný, strhujúci a efektívny zážitok z jazdy. Balík pokročilých bezpečnostných a asistenčných technológií Honda Sensing, ktorým disponuje celý rad modelov, zaisťuje, že toto vozidlo patrí k najbezpečnejším vo svojej triede.

Športový a  svieži dizajn exteriéru

Hatchback je o 30 mm širší a 130 mm dlhší ako predchádzajúca generácia päťdverového Civicu. Vozidlo je o 20 mm nižšie ako jeho predchodca, má elegantnú líniu strechy. Tieto veľkorysé rozmery poskytujú zväčšený priestor interiéru. Nové väčšie a širšie kolesá a pneumatiky ešte viac zvýrazňujú široký „postoj“ a dlhý rázvor.

Zdroj: Honda Motor Europe

Medzi športové detaily patrí krátky predný previs s jedinečnými vzduchovými prieduchmi, dodávajú vozidlu športový účelový výzor. Výsledkom je výrazná a agresívna moderná maska Honda s integrovanými jedinečnými prednými svetlometmi. V závislosti od modelu disponujú tenké moderné svetlomety svetlami LED alebo projekčnými halogénovými žiarovkami. Všetky modely disponujú dennými prevádzkovými svetlami LED, ktoré osvetľujú pás v tvare hokejky na vonkajšom okraji svetlometov.

Elegantné kontúry karosérie pokračujú smerom dozadu pozdĺž bočných strán vozidla vo forme zapustenej línie, ktorá pretína kľučky predných a zadných dverí a kulminuje v jedinečných zadných LED svetlách v tvare písmena C. Ostré záhyby a tvarované vzduchové výduchy zadného nárazníka dopĺňajú dramatický a športový vzhľad. Celkový efekt je stelesnením štýlovej sofistikovanej dynamiky s jedinečným a moderným dizajnom exteriéru modelu Civic.

Zdroj: Honda Motor Europe
Zdroj: Honda Motor Europe

Nová pokročilá jednoliata platforma

Vývoj modelu Civic bol najväčším konštrukčným programom spoločnosti Honda pre jediný model. Cieľom bolo znova dosiahnuť esenciu Civicu ako vozidla s jedinečným športovým jazdným charakterom. Dizajn novej platformy, výber materiálov, konštruktérske procesy a nové výrobné techniky boli kľúčové pri vytváraní ľahšej a výrazne pevnejšej konštrukcie. Je o 16 kg ľahšia ako u modelu Civic predchádzajúcej generácie, no zároveň má o 52 percent väčšiu torznú tuhosť.

K výrazným dizajnovým prvkom platformy patria predné a zadné predelové „kruhy“, ktoré obkolesujú celý priestor interiéru kabíny. Súčasťou procesu montáže karosérie sa využíva inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. To významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie. Pri zváraní s krátkym rozostupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. To prispieva k väčšej tuhosti a odolnosti. Vďaka tomu sa zvýšila celková ohybná tuhosť karosérie o 19 percent v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Civic, a torzná tuhosť sa zvýšila o 23 percent. To umožňuje vyladenie odpruženia pre lepšiu jazdu a ovládanie.

Zdroj: Honda Motor Europe
Zdroj: Honda Motor Europe

Úplne nové odpruženie, nižšie položené ťažisko a vyššia tuhosť karosérie poskytujú tomuto Civicu pôsobivé jazdné vlastnosti. Zmenila sa aj poloha palivovej nádrže Civicu a podlaha vozidla je nižšie ako u terajšieho modelu. V kombinácii so zmenami podvozka a odpruženia je ťažisko najnovšieho modelu o 14 mm nižšie. Tieto zmeny umožnili tiež nastaviť jazdnú polohu bližšie k vozovke - bedrový bod je o 35 mm nižšie.

V prednej časti podvozka zabezpečuje predné odpruženie s nižším ramenom a so vzperou MacPherson väčšiu bočnú pevnosť pre priame ovládanie a nižšiu pozdĺžnu pevnosť pre  zlepšenie jazdných vlastností. V prípade zadného odpruženia poskytuje úplne nové zadné viacspojové odpruženie a nový pevný pomocný rám vysokú stabilitu pre výnimočný jazdný komfort a priame ovládanie. Veľkú pozornosť venovali špecifickej polohe upevňovacích bodov odpruženia, aby sa zabezpečila optimálna tuhosť a zlepšil sa výkon odpruženia. Okrem toho, nové pomocné rámy vpredu a vzadu sú špeciálne uložené tak, aby sa sily pôsobiace pri prejazde zákrutami prenášali viac priamo na pomocné rámy cez odpruženie.

Najnovšie benzínové motory VTEC TURBO s objemom 1,0 a 1,5 litra

Nový Civic hatchback je prvým modelom v Európe s 1,0-litrovým trojvalcovým a 1,5-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom s turbodúchadlom od spoločnosti Honda. Konštrukčné dedičstvo spoločnosti Honda zahŕňa niekoľko z najoslavovanejších vysokovýkonných motorov v odvetví a nové pohonné jednotky VTEC TURBO sú navrhnuté tak, aby v prvom rade poskytovali dynamický výkon a podporovali tak oduševnený športový charakter najnovšieho Civicu. Tieto motory však dosahujú aj vysoko konkurenčnú spotrebu paliva a účinnosť. Oba motory budú k dispozícii s novou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou prevodovkou CVT, ktorá je variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami.

Trojvalcový benzínový motor VTEC TURBO s objemom 1,0 litra získal väčší krútiaci moment pri nízkych a stredných otáčkach motora. Maximálny krútiaci moment 200 Nm so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou je možné dosiahnuť pri 2 250 ot./min. a 180 Nm s prevodovkou CVT je k dispozícii v rozmedzí od 1 700 ot./min do 4 500 ot./min. Maximálny výkon je 129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Väčší 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor VTEC TURBO poskytuje v porovnaní s predchádzajúcim motorom VTEC s objemom 1,8-litra výrazne lepšie vlastnosti z hľadiska výkonu a krútiaceho momentu. Maximálny výkon je 182 koní (134 kW) pri 5 500 ot./min. (pri 6 000 ot./min. v prípade prevodovky CVT). So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou možno maximálny krútiaci moment 240 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1 900 ot./min. do 5 500 ot./min. S prevodovkou CVT možno krútiaci moment 220 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1 700 ot./min. do 6 000 ot./min.

Zdroj: Honda Motor Europe

Priestrannejšia kabína

Sčasti vďaka vyššej a širšej platforme a o 30 mm dlhšiemu rázvoru si môžu pasažieri vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru s prémiovým ladením a vyhotovením. Jazdná poloha je o 35 mm nižšia ako v prípade predchádzajúcej generácie modelu Civic. Kompaktnejšia horná plocha prístrojovej dosky je o 65 mm nižšie, vďaka čomu poskytuje lepší výhľad dopredu a nadol, tenké predné stĺpiky (o 18 mm užšie) zmenšujú zakrytý výhľad smerom vpred a poskytujú prvotriednu viditeľnosť. V kabíne sa tým taktiež vytvoril dojem otvorenosti a vzdušnosti.

Ergonomicky tvarované predné sedadlá sú navrhnuté tak, aby poskytovali vysokú úroveň komfortu. Sedadlo vodiča má nastaviteľnú oporu stehien so 14-krokovým nastavením, aby sa zaistila optimálna poloha pri sedení. Predné sedadlá majú o 10 mm väčší rozsah posunu dopredu a dozadu a o 10 mm väčší rozsah nastavenia výšky ako predchádzajúci model Civic.

Priestor v oblasti ramien vpredu sa zväčšil o 10 mm a priestor medzi prednými sedadlami sa  zväčšil o 15 mm. Priestor v oblasti ramien vzadu sa zväčšil o 20 mm. Okrem toho si pasažieri na zadných sedadlách budú môcť vychutnať o 95 mm väčší priestor na nohy a o 45 mm väčší priestor na kolená. Komfort pre cestujúcich na vonkajších zadných sedadlách vylepšujú nastaviteľné sedacie časti. Nastupovanie a vystupovanie je odteraz pre všetkých pasažierov jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.

Pocit svetlosti a vzdušnosti umocňuje veľké panoramatické strešné okno, ktoré sa otvára naklonením a posunutím (k dispozícii u modelov vyššej triedy).

Zdroj: Honda Motor Europe
Zdroj: Honda Motor Europe

Prvotriedny priestor a všestrannosť batožinového priestoru

Batožinový priestor si svojím objemom 478 litrov, jednoduchosťou prístupu a všestrannosťou zachováva prvenstvo v triede. Zadné sedadlá sú rozdelené a sklápajú sa v pomere 60 : 40. Nízko umiestnená nakladacia hrana a široký otvor batožinového priestoru (1 120 mm) v kombinácii s plochou podlahou batožinového priestoru uľahčujú nakladanie ťažkého, širokého a dlhého nákladu. Skrytý priestor pod podlahou ponúka bezpečný prídavný odkladací priestor (okrem modelov Sport).

Zdroj: Honda Motor Europe

„Konzola „technologického centra“

Stredová konzola má čiernu lesklú povrchovú úpravu a bola navrhnutá v štýle motívu „technologického centra“. Nižšia časť pred radiacou pákou je konfigurovaná ako dvojúrovňový odkladací priestor vytvorený špeciálne s ohľadom na správu osobných elektronických zariadení. Predný odkladací priestor poskytuje okamžitý prístup k zariadeniam, ktoré sú na dosah ruky, a disponuje podložkou na bezdrôtové nabíjanie smartfónov, ktorá je dostupná pre niektoré stupne výbavy. Otvor v stredovej konzole umožňuje prevliecť káble z odkladacieho priestoru druhej úrovne do predného odkladacieho priestoru, čo uľahčuje praktické a kompaktné pripájanie káblov a nabíjanie zariadení. Osvetlenie LED napomáha viditeľnosti do dvojúrovňového odkladacieho priestoru v noci.

Nad odkladacím priestorom sa na kontrastnom striebornom paneli nachádza niekoľko jednoduchých prehľadných ovládačov ventilácie, kým osvetlenie LED na strope dotvára prémiové prostredie. Navrchu stredovej konzoly sa nachádza sedempalcový farebný dotykový displej systému Honda Connect 2. Vo vyšších triedach je prepojený aj s cúvacou kamerou.

Pred vodičom je prístrojový panel s novým rozložením, dobrým prehľadom a intuitívnym ovládaním. Nový sedempalcový farebný displej TFT-LCD zaberá stredovú časť úplne nového prekonfigurovaného prístrojového panela. Obsahuje veľký digitálny otáčkomer a rýchlomer. V displeji je veľká plocha, na ktorej môže vodič prepínať medzi rôznymi obrazovkami informačno-zábavného systému vrátane navigačných pokynov, textu správ SMS a e-mailov (doplnené odozvami aktivovanými hlasom), informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, informácií o trase a informácií inteligentnej údržby vozidla.

Primárny displej lemujú ukazovatele teploty chladiacej kvapaliny a hladiny paliva. Všetky tieto displeje sú vysokokontrastné, jednoducho čitateľné a majú moderné písmo. Keď vodič nastúpi do vozidla, prístrojový panel sa postupne rozsvieti, čím poskytne sofistikované príjemné uvítanie. Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Vodičovi poskytuje možnosť prechádzať režimami DII a upravovať nastavenia, vyhľadávať podľa abecedy napríklad kontakty alebo hudobné skladby, ako aj vyberať preferované informácie, ktoré sa majú zobraziť na DII prístrojového panela. Na ľavom ramene sa nachádzajú aj integrované ovládacie prvky telefónu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie vodiča počas jazdy.

Honda Connect 2 novej generácie

Nový Civic disponuje informačno-zábavným a pripájacím systémom Honda Connect druhej generácie, ktorý ponúka vylepšenú intuitívnu prevádzku a úplnú integráciu smartfónu prostredníctvom služby Apple CarPlay® aj Android Auto.

Integrácia so službou Apple CarPlay znamená, že systém Honda Connect 2 odteraz dokáže preniesť funkcie zariadenia iPhone do zážitku z jazdy, čím poskytuje rozhranie prostredníctvom úplne nového integrovaného displeja modelu Civic. Vodiči môžu dostávať informácie navigácie, uskutočňovať hovory, odosielať a prijímať správy a počúvať hudbu prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo hlasom použitím príkazov systému Siri od spoločnosti Apple. Medzi podporované aplikácie v rámci služby CarPlay patria Telefón, Správy, Mapy, Hudba a ďalšie kompatibilné aplikácie tretích strán (ak sú špecifikované). Služba CarPlay je kompatibilná so systémom iOS 8.4 alebo novším a zariadením iPhone 5 alebo novším.

Zdroj: Honda Motor Europe

Systém Honda Connect 2 možno vybaviť voliteľnou satelitnou navigáciou Garmin. Bezplatné aktualizácie máp budú k dispozícii päť rokov. Ide o jedinečný benefit ponúkaný spoločnosťou Honda. Možnosti pre dostupné konfigurácie audio systému sa môžu líšiť v závislosti od stupňa výbavy: 160-wattový systém so štyrmi reproduktormi, 180-wattový systém s ôsmimi reproduktormi alebo prémiový systém s 11 reproduktormi (465 wattov).

Honda SENSING je súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého radu

Vďaka tomu je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede. Najnovší Civic bol navrhnutý tak, aby dosahoval najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia. Očakávame sa získanie najvyššie hodnotenia v najnovších testoch Euro NCAP. V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového Civicu. Balík aktívnych bezpečnostných a asistenčných technológií, Honda SENSING, bude špecifikovaný v rámci celého radu nového Civicu. Honda SENSING patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.

Zdroj: Honda Motor Europe

Súčasťou štandardnej výbavy je aj Systém asistenta stability (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém nepriameho monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).

Rozmery vozidla:

Celková dĺžka 4 495
Celková šírka 1 800 
Celková výška 1 420 
Rázvor kolies 2 700

Komentáre k článku


Stream naživo