2016-06-30 03:55:00
Mercedes AMG GT R
Mercedes AMG GT R
Zdroj: Mercedes

AMG GT R: Zelené Peklo na kolesách má 585 koní a aktívne riadenie zadných kolies

Mercedes AMG GT R je najvrcholovejšia z najvrcholových verzií, ktoré Mercedes a AMG ponúkajú.

Model AMG GT má športovejšiu verziu AMG GT S a tá má už niekoľko dní novú ešte športovejšiu verziu AMG GT R. GT R je špecialita vytvorená na okruhu pod hradom Nurburg. Že ide o auto zo Zeleného pekla dokumentuje nielen výborná reklama s Luisom Hamiltonom, ktorú nájdete pod článkom, ale najmä a predovšetkým zaujímavá zelená farba AMG green hell magno. Automobil možno nemá výrazne vyšší výkon a ani nezhodil výrazne veľa kilogramov, jeho najväčšia sila tkvie v upravenej aerodynamike a lepšej ovládateľnosti.

Zlepšenie aerodynamiky konštruktéri docielili prostredníctvom niekoľkých fičúr, vrátane aktívnych prvkov, ktoré v prípade potreby dokážu pritiahnuť auto k povrchu zemskému a tým umožnia vodičovi dosahovať vyššie rýchlosti bez obáv o to, že by auto doslova vyletelo. Jedným z takýchto prvkov je predná „lišta“ alebo skôr krídlo, ktoré sa môže posúvať hore alebo dole a tým zvýšiť prítlak na prednú nápravu. Celkovo ho dokáže zvýšiť o 40 kg pri rýchlosti 250 km/h. O to isté sa starajú ďalšie detaily ako dvojitý difúzor a samozrejme neodmysliteľné zadné krídlo. Novinkou sú tiež lamely umožňujúce uzatvoriť alebo otvoriť špeciálne dizajnovaný gril GT R-ka pre lepšie chladenie, či aerodynamiku. Lamely sú obvykle zavreté pre čo najlepšiu aerodynamiku, až keď (vodič trávi na okruhu priveľa času) si to situácia vyžaduje sa otvoria a umožnia maximalizovanie chladenia pohonnej sústavy.

Zdroj: Mercedes
 

Mimoriadne dôležitou súčasťou GT R sú aktívne riadené zadné kolesá. Systém funguje tak, že pri rýchlosti do 100 km/h sa kolesá mierne natočia do opačného smeru ako predné kolesá. Tým sa zlepší ovládateľnosť a manévrovateľnosť a to nielen v meste, ale aj v ostrých zákrutách na okruhu, či na horskom priesmyku a to do hodnoty 1,5 stupňa. Pri rýchlosti nad 100 km/h sa zadné kolesá natočia v smere natočenia predných a opäť zlepšujú manévrovateľnosť auta. Ide o prvé uplatnenie tohto systému vo vozidle AMG. Systém je o to účinnejší, že má auto (pochopiteľne) poháňané zadné kolesá.

Jazdné vlastnosti zlepšuje i širší posed a bočné krídla. Auto jazdí s pretekárskymi pneumatikami v základnej výbave – vpredu GT R obúva svoje 19 palcové kované disky do gúm 275/35 ZR 19. Vzadu si zas obúva svoje 20-palcové kované disky do gúm s rozmerom 325/30 ZR 20.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Napriek vyššie spomenutému sa predsa len zmenili i parametre pohonnej jednotky a znížila sa i celková hmotnosť. GT R schudlo o 15 kilogramov a parametre 4,0 litrovej priamovstrekovej biturbo V8-čky zlepšilo o 75 koní a 100 Nm. Celkový maximálny výkon GT R je 432 kW (585 k) pri 6250 ot/min, a celkový maximálny krútiaci moment je 700 Nm pri 1900 až 5500 ot/min.

Pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h tieto zmeny akosi strácajú na lesku, veď toto všetko zlepšilo zrýchlenie iba o dve desatiny sekundy na 3,6 sekúnd. Lenže každý motoristický fanúšik vie, že v tejto oblasti je každá desatinka neuveriteľne náročná úloha. To kľúčové však nie je zrýchlenie na „iba“ 100 km/h a nie je to ani maximálna rýchlosť 318 km/h, je to práve to, čo GT R dokáže na pretekárskej trati. Auto má dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku AMG a keramické brzdy.

jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo