2016-04-05 11:00:00
Renault Kaptur
Renault Kaptur
Zdroj: Renault

Znájete, kakoje imja polučájet Captur dľa Rossiji? Prósto Kaptur

Ak ste neporozumeli, otázka je, ako sa bude volať Captur pre Rusko.

Odpoveď je „prekvapujúca“ a naozaj jednoduchá: Renault Kaptur. Nezdá sa vám to? Ani nemusí, lebo Kaptur nie je Captur. Kaptur je jedným z desiatich nových modelov ohlásených tento rok šéfom automobilky Carlosom Ghosnom.

Úspešný európsky crossover Renault Captur, predstavený pred troma rokmi v kategórii malých crossoverov a inšpirovaný malým hatchbackom Clio, dostane v Rusku (nielen) nové meno. „C“ v názve zamení za „K“. Ale to nie je všetko. Podľa Renaultu Kaptur vyvinuli v Rusku, pre Rusko a špeciálne zohľadnili požiadavky ruských zákazníkov.

V prvom rade pôvodné auto výrazne zdvihli. Do svetlej výšky pribudlo asi päť centimetrov. Vidno to najmä pri pohľade z boku. Toto auto je aj podstatne väčšie, niekde na rozhraní Capturu a Kadjaru. Kaptur vyplní v Rusku veľkú medzeru v portfóliu značky, pretože medzi Dusterom a Koleosom tam v ponuke nič nemal. Captur ani Kadjar sa totiž na miestnom trhu nepredávajú. Aj preto je to momentálne pre Renault mimoriadne dôležitý model.

Zdroj: Renault

Hoci sa ruský „Captur“ podobá na ten európsky, nárastom rozmerov je to už iný formát a zaradí sa v Rusku práve pod Koleos. Renault auto natiahol a zväčšil aj rázvor. Dĺžka auta je teraz 4 333, šírka 1 813 a výška 1 613 mm. V porovnaní s Capturom to je o 211 mm viac na dĺžku, o 35 na šírku a o 47 mm na výšku. Rázvor náprav sa zväčšil výrazne o 68 mm. Svetlá výška je teraz až 204 mm. To sa podobá na údaje o modeloch SUV, nie crossoverov.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

„Nové“ meno neznamená len väčšie rozmery a väčšiu svetlú výšku. Kaptur je iný úplne od podlahy. Doslova, lebo jeho predĺžený rázvor náprav je teraz 2 673 mm, čo sa úplne presne zhoduje s Daciou Duster. Tá sa vyrába a predáva v Rusku ako Renault Duster. Takže Kaptur bude zrejme Dacia Duster prezlečená za SUV od Renaultu. Má totiž dostať aj pohon 4x4 z Dustera. A k tomu XXL kabát z pôvodne malého crossoveru. Kaptur by mal poskytovať podstatne viac miesta  pre pasažierov vzadu, keďže kufor sa výrazne nezväčšil. V štandardnom stave má 387 litrov. Captur je na tom rovnako. Platí to aj o 1 200 litroch objemu po sklopení delených zadných operadiel v pomere 40 : 60. Šírka otvoru je až 1 002 mm.

Línie Capturu spolu s dvojfarebným lakovaním zostali, karoséria je však úplne nová. Vpredu má hlbšiu masku chladiča v štýle modelu Kadjar a prepracovaný nárazník s integrovanými LED. Diódové svetlá sú aj v zadnej časti. Robustnejšie oplastovanie blatníkov prispelo aj k zväčšeniu šírky auta. Interiér zostal verný svojim pôvodným tvarom. Zrejmé je to z palubnej dosky osadenej rozhraním so 7-palcovým dotykovým displejom. V sérii bude tiež bezkľúčový prístup aj štartovanie. Za príplatok si budú môcť ruskí zákazníci objednať navigáciu Media NAV.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Renault tvrdí, že Kaptur je prispôsobený ruským podmienkam. Nuž a tam sa schopnosti jazdy v teréne vždy zídu. Presviedčajú nás o tom aj údaje o nájazdových uhloch – 20 stupňov vpredu a 31 vzadu. Keďže Kaptur má pohon aj na všetky štyri kolesá. To je výbava, o ktorej nemôže pôvodný Captur v Európe ani snívať.

Kaptur teda nie je teda ničím iným ako Dusterom v štýlovom francúzskom kabáte. Môže zároveň predznamenávať príchod modernizovaného Dusteru. O ňom sa už nejaký čas šepká. Elegantné riešenie prinesie ruským zákazníkom priaznivú cenu, solídne schopnosti v teréne a výrazný imidž. Ten od lowcostových modelov vzdialený ako Aljaška od Afriky.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

O technike pod kapotou Renault nič neprezradil. No ak sa potvrdí teória s Dusterom, môžu to byť motory 1,6 SCe (84 kW), 1,2 TCe (92 kW) a 1,5 dCi (80 kW). Pribudnúť by mohla aj nová 5-stupňová robotizovaná prevodovka Easy-R. Silnejšie motory budú spojené s pohonom 4×4. Možno bude všetko inak a čaká nás aj nejaké prekvapenie. Vlastne nás asi nie, lebo Kaptur je určený zatiaľ len pre ruský trh. Dokazuje to nielen jeho premiéra v Moskve, ale aj miesto výroby v závode Renaultu v Moskve. Do predaja na ruský trh príde ešte toto leto. Renault tým len posilní svoju silnú pozíciu na tamojšom trhu. A nielen tam, ale aj na euroázijskom teritóriu. Neskôr by sa model mohol teoreticky začať vyvážať aj do ďalších krajín, uvažuje sa vraj o Indii a Južnej Amerike. o Európe nepadla ani zmienka.

Komentáre k článku


Stream naživo