2015-07-07 08:10:00
Škoda Superb Combi v
Škoda Superb Combi v pohybe
Zdroj: Jozef Vydra

Nová Škoda Superb Combi sa predstavila na cestách: poznáme slovenské ceny.

Iba niekoľko mesiacov po svetovej premiére nového modelu Škoda Superb je tu ďalšia novinka modelu.

Modelová ofenzíva značky Škoda pokračuje. Český výrobca ponúkol na dynamickú prezentáciu svoju vlajkovú loď aj vo verzii kombi.

Mali sme tú možnosť vyskúšať si ju na nemeckých cestách. Ešte predtým, ako sa dostaneme k porovnaniu a hodnoteniu, pár základných informácií. Nový Superb Combi je moderný, emocionálny, dynamický a zároveň elegantný. Dokonca to, čo platilo aj v predchádzajúcej generácii, sa teraz dostalo ešte o úroveň vyššie – kombi verzia je ešte o kúsok krajšia, ako základný model liftback. Vďaka technológii MQB sa mladoboleslavským vývojárom podarilo zlepšiť využitie veľkorysého priestoru, ktorý vzbudzoval obdiv už u predchodcu.

Základný model sme už predstavili dostatočne, venujme sa teraz chvíľu rozdielom. Ten hlavný je logicky v zadnej časti, ktorá je sebavedomá a výrazná. Vďaka horizontálne členeným líniám ktorej pôsobí zozadu veľmi robustne. Línie sú výrazné a čisté. Dvojdielne, široké a ostro rezané zadné svetlá sú štandardne vybavené technikou LED a opäť sa v nich uplatňuje pre značku Škoda typické svetelné céčko. Zaujímavým detailom koncových svetiel sú kryštalické elementy. Zadnú časť automobilu navyše zvýrazňuje ostrý horizontálny prelis piatych dverí.

Ponuka priestoru v novom modeli Superb Combi sa oproti predchádzajúcej generácii ešte zlepšila. Zásluhu na tom má predovšetkým využitie koncernovej modulárnej platformy MQB, ktorá umožnila predĺženie rázvoru, rozšírenie rozchodu a tým zlepšila využitie priestoru interiéru.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Výsledkom je veľkorysejšia ponuka miesta vpredu aj vzadu. Vodič a spolujazdec si užívajúo 39 mm väčšiu šírku vo výške lakťov a viac miesta nad hlavou. Vskutku kráľovská je ponuka priestoru na zadných sedadlách. Priestor pred kolenami vzadu (157 mm) je takmer dvojnásobkom najvyššej konkurenčnej hodnoty. Aj priestor nad hlavou (vpredu 995 mm a vzadu 1001 mm) je výrazne väčší ako u ktoréhokoľvek iného modelu v tomto segmente. Šírka vo výške lakťov na zadných sedadlách vzrástla o 70 mm. Najlepšiu hodnotu v segmente ponúka aj batožinový priestor, ktorý prekvapí objemom 660 litrov, čo je o 27 litrov viac ako u predchádzajúcej generácie.

S radom úplne nových riešení spĺňa nová Škoda Superb Combi najvyššie nároky na komfort cestovania. Medzi komfortnými prvkami nového automobilu Škoda Superb jednoznačne vyniká adaptívny podvozok Dynamic Chassis Control (DCC) vrátane voľby jazdného profilu Driving Mode Select. Ponuka úplne nových systémov klimatizácie je zavŕšená novinkou v podobe trojzónovej automatickej klimatizácie Climatronic, ktorá zabezpečuje optimálnu teplotu a kvalitu vzduchu v celom interiéri.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Zákazníci si môžu objednať elektricky ovládanú panoramatickú výklopnú a posuvnú strechu pre zvýšenie komfortu a pohody na palube automobilu. Pre zimné obdobie je k dispozícii nezávislé kúrenie, vyhrievané sedadlá vpredu i vzadu, čelné sklo vyhrievané priehľadnou pokovovanou fóliou a vyhrievané trysky ostrekovačov. Dažďový a svetelný senzor zabezpečuje automatické spínanie stieračov a v závislosti na svetelných podmienkach prepína medzi svetlom pre denné svietenie a stretávacím svetlom.

Vylepšenia neobišli ani ďalší praktický prvok výbavy v podobe dáždnika v bočných dverách. Namiesto jedného v ľavých zadných dverách sa teraz dáždnik nachádza v oboch predných. Mimoriadne komfortné sú nové elektricky ovládané piate dvere, ktoré možno doplniť o tzv. virtuálny pedál. S ním sa dá batožinový priestor otvoriť pohybom chodidla v oblasti pod zadným nárazníkom. Elektrické piate dvere a virtuálny pedál sú funkčne prepojené so systémom automatického zamykania a štartovania KESSY. Mladoboleslavská novinka disponuje najnovšou generáciou systému Park Assist pre automatické parkovanie a výjazd. Prvýkrát je tento model vybavený aj zadnou parkovacou kamerou (Rear View Camera). Klasickú manuálnu ručnú brzdu nahradila štandardne dodávaná elektrická parkovacia brzda.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

S novou generáciou modelu Superb Combi dosahuje téma konektivity úplne nový rozmer. Zákazníci si môžu vybrať medzi štyrmi novými infotainment systémami, vybudovanými na báze radu zariadení MIB (Modularer Infotainment-Baukasten - modulárna stavebnica infotainment systémov) koncernu Volkswagen. Nová generácia prístrojov pracuje výrazne rýchlejšie ako doteraz, disponuje citlivými dotykovými displejmi s vysokým rozlíšením a ponúka viac funkcií a nové rozhrania. Vrcholná verzia Columbus disponuje na želanie novým integrovaným vysokorýchlostným internetovým pripojením na báze štandardu LTE.

Automobil Superb Combi je prvýkrát možné prepojiť so smartfónom a ovládať vybrané aplikácie cez displej infotainment systému. SmartLink zahŕňa rozhranie MirrorLink™, Apple CarPlay a Android Auto (dostupnosť každého z rozhrania sa môže v jednotlivých krajinách líšiť).

Systém SmartGate, vyvinutý v spoločnosti Škoda Auto umožňuje odosielať vybrané dáta o automobile do vlastných aplikácií v smartfóne a následne ich využívať. S novou aplikáciou Škoda Media Command môžu cestujúci pomocou tabletu prvýkrát v modeli Superb Combi obsluhovať infotainment systém Columbus s integrovaným Wi-Fi modulom aj zo zadných sedadiel. Canton Sound System s dvanástimi reproduktormi a výkonom 610 wattov premení nový Superb Combi doslova na koncertnú sálu na štyroch kolesách. Zvuk je vyvážený, príjemný a čistý pri nižších, ale aj pri vysokých hlasitostiach.

Okrem oboch dáždnikov vo výplniach predných dverí a inovatívnych možnostiach v oblasti konektivity a komfortu patria medzi nové Simply Clever riešenia aj mimoriadne praktické veci ako mechanicky sklopné ťažné zariadenie, dve miesta na uchytenie tabletov vzadu, odkladacia priehradka pre tablet v Jumbo boxe medzi prednými sedadlami, USB konektor a 230V zásuvka pre cestujúcich na zadných sedadlách, špeciálny držiak na PET fľašu s objemom 0,5 litra, umožňujúci jej pohodlné otváranie jednou rukou, alebo priehradka pre reflexnú vestu vo všetkých štyroch dverách. Do oboch predných dverí a oboch zadných dverí sa teraz zmestí jedna fľaša s objemom 1,5 litra.

Variabilitu v interiéri zvyšuje možnosť sklopenia operadiel zadných sedadiel z batožinového priestoru. Navyše je možné sklopiť dopredu operadlo predného sedadla spolujazdca. Keď je sedadlo spolujazdca ovládané elektricky, možno jeho polohu a sklon operadla upravovať aj zo zadných sedadiel. Na vnútorných stranách operadiel predných sedadiel môžu byť odkladacie vrecká. V batožinovom priestore môže byť dvojitá podlaha, umožňujúca jeho rôznorodé členenie, praktické multifunkčné vrecko pod roletovým krytom a vyberateľné LED svietidlo. Štandardne zahŕňa výbava vozidla škrabku na ľad, umiestnenú na kryte otvoru palivovej nádrže a plniace hrdlo palivovej nádrže s ochranou proti natankovaniu zlého paliva.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Maximálne efektívne

Nové motory modelu Superb Combi ponúkajú až o 30 % nižšiu spotrebu a emisie. Verzia GreenLine má spotrebu len 3,7 l/100 km a emisie 96 g CO2/km. Okrem vyspelej konštrukcie motorov prispela k zníženiu spotreby aj redukcia hmotnosti až o 75 kg a vylepšená aerodynamika. Na jazdnej dynamike sa významnou mierou podieľa až o 20 % vyšší výkon motora, karoséria so zníženým odporom vzduchu a nižšia hmotnosť vozidla.

Nová Škoda Superb Combi je vybavená modernými preplňovanými motormi na báze konštrukcie MQB. Ponúka širokú paletu nových kultivovaných štvorvalcových motorov. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu EU 6 a sú sériovo vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 92 kW (125 k) do 206 kW (280 k). Výkonové spektrum dieselových agregátov siaha od 88 kW (120 k) do 140 kW (190 k). S výnimkou základnej benzínovej motorizácie sú pre všetky agregáty k dispozícii moderné dvojspojkové automatické prevodovky DSG. Štvorica motorov 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW je v ponuke aj s najvyspelejším variantom pohonu všetkých kolies na báze spojky Haldex 5. generácie. Je však otázkou, ktoré z nich budú v ponuke aj u nás.

Ako kombi verzia jazdí a čím sa na ceste odlišuje od lifbacku si necháme na neskorší čas. Stihol som vyskúšať najsilnejšiu a ešte ma čaká aj najslabšia motorizácia v ponuke.

No a teraz tá spomínaná cena: Škoda Superb Combi bude na slovenskom trhu štartovať od od 22 490 eur a jej štart sa rozbehne v septembri. Už 10. júla však autorizovaní predajcovia budú prijímať objednávky.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo