2015-02-26 12:30:34
Audi R8 2015
Audi R8 2015
Zdroj: Audi

A je to vonku! Nové Audi R8 odhalené tesne pred premiérou

Nové Audi R8 sa dnes objavilo v celej svojej kráse. Audi už tak odhalenie nemohlo dlhšie odkladať.

Najmä preto, lebo ešte včera unikli prvé fotografie pripraveného vrcholového modelu R8. K obrázkom, ktoré jasne svedčia o relatívne výraznom (na Audi) generačnom posune pribudlo aj niekoľko informácií.

Laserové svetlá a výhradne V10

Audi so svojim superšportom odmieta hrať druhú ligu a do auta vloží iba to najlepšie čo aktuálne má. Nemožno sa teda čudovať novým laserovým svetlám, o ktorých sme detailne písali tu. Svetlá majú dosah až 600 metrov, pritom vzdialenosť intenzite laserových lúčov takmer neuberá na intenzite. Zároveň sú svetlá obdarené inteligentnou technológiou, ktorá zabezpečí, že vodiči v okolitej premávke nebudú osvetlení a Audi R8 im oči nevypáli.

Podľa všetkého R8-čka neponúkne výbornú štvorlitrovú V8-čku, ktorá je dnes rozšírená naprieč tými najvýkonnejšími modelmi automobilky. Podkapotou superšportu bude výhradne veľká vyše päťlitrová V10. V10 5,2 FSI je atmosférický motor ponúkaný v dvoch výkonnostných verziách. Základ má maximálny výkon 397 kW (540 k) a 540 Nm, top verzia má 449 kW (610 k) a 560 Nm.

Audi R8 zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou 320 km/h. R8 Plus s výkonnejším motorom to zvládne za 3,2 sekundy, pri zachovaní maximálnej rýchlosti 320 km/h. Priemerná spotreba pre R8 so základným motorom sa udáva na úrovni 11,8 litra na 100 km, V10 Plus má 12,4 litra s emisiami CO2  na úrovni buď 275 g/km alebo v prípade silnejšej 289 g/km.

Zdroj: Audi

Pre obidve verzie je samozrejmosťou pohon 4x4 známy pod označením Quattro, ktorý dokáže poslať až 100% krútiaceho momentu na prednú nápravu v prípade potreby. Bežne je R8 zadokolka s mechanickým diferenciálom medzi zadnými kolesami. Výkon motora 5,2 FSI sa na kolesá prenáša prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky Stronic.

Audi zároveň tvrdí, že ich nový Space Frame disponuje vysokou tuhosťou a pevnosťou, čo zabezpečuje hliník a vysokopevnostná oceľ. Oproti predchádzajúcej generácii stúpla torzná tuhosť karosérie až o 40 %, čo autu umožňuje zvládať ešte ostrejšie jazdenie pri znížení hmotnosti a zároveň zvyšuje odolnosť vozidla pred ozaj ťažkým zaobchádzaním. Nehovoriac o zvýšení bezpečnosti posádky. Základný model má hmotnosť 1555 kilogramov, V10 Plus dokonca 1454 kilogramov. Vďaka tomu je Top verzia ľahšia až o 50 kíl v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Nižšia verzia obúva štandardné devätnásť palcové disky, pre Plus verziu sú pripravené štandardné 20-tky. Vyššia verzia bude mať navyše aj keramické brzdy, zatiaľ čo základ si vystačí s klasickými odvetrávanými brzdami.

V interiéri zaujme 12,3 palcový displej infotainmentu spolu s exkluzívnymi materiálmi v kombinácii kože Nappa s Alcantarou. R8 má vylepšené škrupinové sedadlá pre lepšie držanie tela a vyšší komfort, komfort tiež zvyšuje prvotriedny audio systém od Bang & Olufsen s výkonom 500 W.

Zdroj: Audi

R8 sa ponúka na úrovni 165 000 eur, pričom Plus verzia začína na 184 000 eur. K tomu ešte nejaká doplnková výbavička a... Premiéru si auto odbije v Ženeve, predaj začne krátko potom – v priebehu leta.

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo