2015-03-01 04:00:00
Brabus 850 6.0 Biturbo
Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe
Zdroj: Brabus

Brabus 850 6,0 Coupe je monštrum s výkonom 850 koní a pohonom 4x4

Kupé vychádzajúce z kupé triedy S, konkrétne z verzie S63 AMG útočí na hyperšporty.

S tým rozdielom, že k výkonu 850 koní nepotrebuje elektromotor, ako to dnes robia tie najúžasnejšie mašiny ako McLaren P1, Ferrari La Ferrari, či Porsche 918 Spyder. Brabus si vystačil so starým dobrým tuningom maxi turbami, zväčšením motora a... No je toho skrátka dosť.

Brabus ako prvé vymenil kľukový hriadeľ za väčší, zväčšil vŕtanie motora, pridal väčšie kované piesty, a vďaka tomu zväčšil objem biturbo V8 z 5,4 na 5,9 litra. Pochopiteľne vymenil obe turbá za väčšie, pozmenil výfukové potrubie, a tak sa dostal k maximálnemu výkonu 625 kW (850 k) pri 5400 ot/min. K tomu treba ešte prirátať maximálny krútiaci moment 1450 Nm k dispozícii od 2500 do 4500 ot/min, ktorý je však pre zachovanie štandardnej životnosti elektronicky limitovaný na 1150 Nm.

Všetka táto ohromujúca sila sa z motorového priestoru prenáša cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na všetky štyri kolesá vďaka systému 4MATIC. Takto upravený motor Brabus použil už niekoľkokrát, no do triedy S ho zatiaľ nevložil.

Teoretický nárast hmotnosti je vynulovaný použitím karbónových materiálov v exteriéri. Z karbónu je zadný difúzor, zadný spoiler. Nové sú aerodynamickejšie nárazníky, predný spoiler a iné. Brabus zároveň pripája svoj špeciálny výfukový kit, kolesá Monoblock s 18-timi až 22 palcami.

Zdroj: Brabus

Interiér je opäť v exkluzívnom štýle Brabusu. Koža sa volá Mastik a nájdete ju všade tam, kde by vám napadlo. Namiesto klasických strieborných, alebo čiernych tlačidiel, rúčok, páčok a líšt sú všetky v medenej farbe. Aj v interiéri si našiel svoje miesto karbón, spolu s tmavočiernou umelou kožou Alcantara.

K tomu pochopiteľne patrí logo Brabusu všade kde je to možné, vrátane nosíka, kde inak svieti trojcípa hviezda.

Ján Hargaš
ZDROJ: carscoops.com, Brabus

Komentáre k článku


Stream naživo