2015-01-17 04:00:00
SEAT Leon ST Cupra
SEAT Leon ST Cupra
Zdroj: Ján Hargaš

SEAT Leon ST Cupra je kombi pretekár, ktorý zažil svetovú premiéru vo Viedni

Viedenský autosalón bol dejiskom svetovej premiéry kombi Cupry, na ktorú sa už dlho čakalo. Čo kombík dokáže?

Zahraničné weby nazvali ST Cupru ako Audi RS6 Avant pre chudobných. Je to sčasti pravda, i keď vzhľadom na naše podmienky je ťažké predstaviť si toto slovné spojenie. Nič to ale nemení na fakte, že nový model je tu a to vo dvoch verziách.

Tak ako klasický troj a päť dverový Leon Cupra (u nás len päťdverový) aj kombi Cupra má dve výkonnostné verzie – 265-ťku a 280-tku, ktorých označenie objasňuje koľko majú koní Podkapotou. Obe verzie ženie vpred 2,0 TSI, teda benzínový prepĺňaný dvojliter a obe možno spriahnuť s automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG i so šesťstupňovým manuálom.

Dôvod na takýto malý výkonnostný rozptyl je legislatíva v štátoch EU, kde sú registračné poplatky a dane odvodené od výkonu auta. Aj u nás je rozdiel v registrácii 265-ťky a 280-ťky dosť veľký. 

Leon ST Cupra nezostáva nič dlžný svojim kolegom, a tak ako ostatné Cupry aj ona má elektronicky ovládaný diferenciál medzi prednými kolesami (VAQ). Pritom má ST Cupra sériovo osadený aj systém dynamickej regulácie pruženia DCC, ktorý by mal zabezpečiť ako pohodlnú jazdu na diaľnici, tak i schopnosť vysokej stability na okruhu.

Väčší kufor pritom ovplyvnil agilitu iba minimálne. Akcelerácia z nuly na 100 km/h je pri ST Cupre 265 dlhšia iba o jednu desatiny sekundy ako pri hatchbacku. Z nuly na sto zrýchli kombi za 6,1 s DSG resp. 6,2 v prípade manuálnej prevodovky. 280-tka to zvládne ešte o desatinu sekundy rýchlejšie – v oboch prípadoch. Maximálna rýchlosť je limitovaná štandardne na 250 km/h.

Zatiaľ čo výkon a akceleráciu majú mierne odlišnú, krútiaci moment je totožný – 350 Nm pri 1700 až 5600 ot/min.

Zdroj: Seat

ST Cupra si zakladá na genetickom kóde Leona, ktorý je tak ako Golf mimoriadne pevný a pritom ľahký. To má Cupre pomôcť vysporiadať sa s väčším kufrom, čoho dôkazom sú zatiaľ neuvedené časy na okruhoch. Dôležité tiež je, že cena na Slovensku sa bude začínať na urovni 25 840,- eur.

Aká však ST Cupra bude zistíme až keď nám jedna pristane v rukách. Zatiaľ však môžeme prehlásiť, že je to veľmi príťažlivé kombi. Že také naozaj je, zistíte alebo na autosalóne vo Viedni, ktorý trvá až do nedele a kde Cupru môžete uvidieť pri jej svetovej premiére, no vidieť ju môžete i v našej galérii. Tak či tak, stojí za pohľad.

Ján Hargaš
ZDROJ: Seat

Komentáre k článku


Stream naživo