2014-10-01 13:25:00
Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi
Zdroj: SKoda

FOTO: Nová Škoda Fabia combi oficiálne odhalená! Kufor má 530 litrov!

Nová Fabia Combi prichádza do Paríža spoločne s hatcbackom. Na trh sa dostane v januári 2015. Má mnoho noviniek.

Na tohtoročnom autosalóne v Paríži oslavuje svetovú premiéru nielen nová Fabia ale aj Fabia Combi, ktorá je najobľúbenejším modelom v segmente malých kombi. Škoda zároveň odhalila prvé tri oficiálne fotografie.

Nová Fabia Combi ponúkne nové prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, ktoré boli doteraz výsadou automobilov vyšších tried.

Začiatkom roka 2015, teda len niekoľko týždňov od štartu predaja novej generácie modelu Fabia vo verzii hatcback, vstúpi na prvé európske trhy tiež nová Fabia Combi. Týmto modelom chce  česká automobilka ďalej posilňovať úspech svojho obľúbeného malého kombi, ktoré je súčasťou ponuky mladoboleslavskej značky už od roku 2000. Do konca augusta 2014 dodala automobilka viac ako 1,1 milióna vozidiel Fabia kombi v oboch generáciách. 

Vyhráva priestorom

Pri kompaktných vonkajších rozmeroch by kombi malo ponúkať dostatok priestoru pre päť cestujúcich a ich batožinu. S objemom 530 litrov je batožinový priestor najväčší vo svojom segmente. Základný objem je oproti predchádzajúcemu modelu o 25 litrov väčší. Po sklopení zadných sedadiel sa prepravná kapacita modelu Fabia Combi zväčší na 1 395 litrov.

Zadné sedadlo sa skladá v dvoch krokoch, najprv sa sklopí sedadlo a potom operadlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do ktorého sa zmestia predmety s dĺžkou až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, čo je medzigeneračne o 2 mm viac. Piate dvere sa otvárajú do výšky 1 900 mm a sú široké 1 028 mm. Nákladová hrana je vo výške 611 mm, čo uľahčuje manipuláciu s batožinou.

Zdroj: SKoda


Súčasne vzrástla aj šírka interiéru (vpredu o 21 mm) a jeho dĺžka (o 8 mm), napriek nižšej celkovej výške vozidla majú vodič a spolujazdec aj viac miesta nad hlavou.

Simply Clever musí byť

Celkovo je v novom kombíku 17 riešení označovaných ako Simply Clever. 10 z nich je v tomto aute vôbec prvýkrát.

Nová ŠKODA Fabia Combi môže byť na želanie vybavená variabilnou medzipodlahou v batožinovom priestore. Medzipodlaha je vybavená háčikom na pružnom úchyte, ktorý ju po zavesení na hornej hrane vstupného otvoru udrží odklopenú a uľahčí tak manipuláciu s nákladom. Maximálna kapacita batožinového priestoru je k dispozícii po presunutí medzipodlahy do dolnej pozície.

Technológia MirrorLink™ umožňuje zrkadliť aplikácie zo smartfónu, vrátane navigácie, na displeji infotainmentu. Rozhranie SmartGate naopak dokáže určité dáta vozidla zobrazovať, ukladať a využívať pomocou špeciálnych aplikácií v smartfóne.

Nová Fabia Combi bude mať v sériovej výbave tiež známu škrabku na ľad uloženú vo veku palivovej nádrže. Namiesto nápoja možno do držiaka v stredovej konzole pred radiacou pákou odložiť smartfón alebo iPod. K tomu slúži praktický držiak multimediálnych zariadení. Pre reflexnú vestu, povinnú v mnohých krajinách, má vozidlo špeciálny odkladací priestor vo výplni dverí vodiča. Pre výplne bočných dverí je k dispozícii aj odpadkový kôš. Odkladacie vrecká na vnútornej strane predných operadiel pojmú najrôznejšie drobnosti.

Viac možností má tiež posádka. Do oboch zadných dverí sa zmestí jedna fľaša s objemom 0,5 litra. Odkladacia schránka pred sedadlom spolujazdca navyše pojme aj jednu fľašu s objemom 1 litra. Škoda sa pýši aj tým, že do kabíny možno uložiť až 7 fliaš. V porovnaní s konkurenciou, kde v niektorých prípadoch neuložíte poriadne ani jednu, je to fajn. Pravda, autá sa nekupujú podľa množstva odkladacích priestorov na fľaše.

Štandardom je držiak parkovacích lístkov za čelným sklom, umiestnený na vnútornej výplni ľavého A-stĺpika. Simply Clever je tiež funkcia Corner predných hmlových svetlometov pre prisvetľovanie do zákrut.

Exteriér

Nová ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm dlhšia, 90 mm ​​širšia a 31 mm nižšia ako jej predchodkyňa. Predná časť vozidla je identická s verziou hatchback a vďaka väčšej šírke pôsobí sebavedome. Výraznými prvkami sú rovnako ako u hatchbacku ostro rezané široké svetlomety, kryštalický výbrus skla a pre značku typická lamelová mriežka chladiča, do ktorej zasahuje výbežok kapoty s logom.

Zdroj: SKoda

Motory, emisie a nižšia spotreba

Nová Fabia Combi v porovnaní s druhou generáciou má o 17% nižšiu spotrebu. Môžu za to nové trojvalcové motory, radikálne zníženie hmotnosti a zlepšenej aerodynamiky. Napríklad model ŠKODA Fabia Combi GreenLine si plánuje vypýtať priemerne 3,1 l/100 km, pričom do ovzdušia vypľuje iba 82 gramov emisií CO2 na kilometer.

Auto síce nestojí na modulárnej platforme MQB, ale Škoda tvrdí, že Fabia z týchto technológií poriadne čerpala. Konkrétne motory, elektromechanické riadenie a veľkú časť elektrických zariadení (okrem iného riadiace jednotky, združený prístrojový panel, asistenčné systémy a systémy infotainmentu).

Pre model ŠKODA Fabia Combi sú v ponuke tri benzínové motory a tri dieselové agregáty. Všetky motory spĺňajú emisnú normu EU 6 a sú štandardne osadené systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Výkonové spektrum benzínových jednotiek siaha od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta trojvalcových dieselových motorov ponúkne výkon od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k).

Žeby bola mäkšia?

Hlavne druhá generácia sa nemohla popýšiť práve mäkkým nastavením pruženia. Obzvlášť to bolo cítiť na príplatkových viacpalcových diskoch, kedy bola Fabia vplyvom vyššej svetlej výšky ozaj tvrdá.

S tým sa chce nová Fabia vysporiadať. Konštruktéri mali odladiť podvozok s ohľadom na vyššie pohodlie cestovania pri zachovaní maximálnej jazdnej stability. Pomôcť pri tom má aj nové elektromechanické riadenia. Detto konštruktérom uľahčili prácu nové motory s upraveným uložením v konštrukcii auta.  Novinke v neposlednom rade prospelo aj medzigeneračné rozšírenie predného a zadného rozchodu o 30 mm, spolu s predĺžením rázvoru o 5 mm.

Bezpečnosť

Model má nové bezpečnostné systémy, ktoré Škoda doteraz montovala len do vozidiel vyšších tried. Voliteľný Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy City, ktorý vozidlo samočinne zastaví, znižuje riziko nehôd v kolónach. Multikolízna brzda vozidlo po nehode automaticky zabrzdí, aby zabránila ďalšiemu nárazu po kolízii.

Začínajúcu únavu vodiča rozpozná Driver Activity Assistant. Nový Speedlimiter automaticky obmedzuje maximálnu rýchlosť vozidla na vopred nastavenú hodnotu. Pri rozjazdoch v stúpaní pomáha funkcia Hill Hold Control. Pre krajiny Európskej únie je štandardom elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

Pre bezpečné prechádzanie zákrut je nová ŠKODA Fabia Combi sériovo vybavená rozšírenou funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu, označovanej ako XDS+.

Z oblasti prvkov pasívnej bezpečnosti ponúkne šesť airbagov a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách.

Komfort

Aj v tejto oblasti sa Fabia posnažila. Okrem bezkľúčového zamykania a panoramatickej strechy ponúka aj upravené klimatizačné jednotky.

Zákazník môže voliť medzi manuálnou klimatizáciou, alebo plne automatickou klimatizáciou Climatronic. V porovnaní s doteraz používanou technikou pracuje nový Climatronic podstatne efektívnejšie. Riadiaca jednotka zaznamenáva všetky dôležité parametre ako napr. intenzitu slnečného žiarenia alebo vonkajšiu teplotu a automaticky zodpovedajúcim spôsobom privádza do kabíny vozidla viac či menej chladného vzduchu. Climatronic reguluje nielen teplotu vzduchu, ale aj intenzitu a smer jeho prúdenia.

 


ZDROJ: SKoda

Komentáre k článku


Stream naživo