2014-09-19 14:12:24
Nissan Pulsar - prvé
Nissan Pulsar - prvé zoznámenie
Zdroj: Jozef Vydra

PRVÁ JAZDA: Nissan Pulsar prekvapil miestom doslova ako v obývačke

V kabíne je priestoru na rozdávanie. To je hlavný, no nie jediný tromf voči konkurencii.

A tej veru nie je málo, lebo za roky, počas ktorých Nissanu chýbal hatchback v segmente C, sa vyrojilo množstvo konkurenčných modelov. Modelom Pulsar sa Nissan napriek tomu vracia do nižšej strednej triedy.

Na rozdiel od fádneho a nevýrazného predchodcu Tiida, ktorý mal veľmi konzervatívnym (skôr rezervovaným) dizajnom osloviť hlavne majiteľov starších modelov Almera a Primera a ponúkal sa ako hatchback a sedan, je Pulsar živou vodou japonskej značky. Prekvapujúco priestranný, príjemne dizajnovaný, pomerne tichý a ako sme mali možnosť na chvíľu vyskúšať, aj s celkom slušnými jazdnými vlastnosťami. Tak sa stihol predstaviť počas včerajšej prezentácie. Na dôkladnejšie spoznanie príde čas až počas redakčného testu, ale aj po pár kilometroch za volantom môžem potvrdiť, že Nissan má čím zabojovať o priazeň motoristov.

Pulsar má pre Nissan klasické tri stupne výbavy, no už najnižšia Visia má bohatý zoznam prvkov. Spolu s najslabším motorom DIG-T 115 v nej nájdete okrem klasických ABS+EBD a ASP spolu s TCS (trakčnou kontrolou) aj monitorovanie tlaku pneumatík, štart/stop systém, manuálnu klimatizáciu, tempomat, 4 elektricky ovládané okná, rádio s ovládaním na volante a prehrávaním MP3, ako aj s pripojením USB a pre ipod a bluetooth a 5 palcový TFT displej palubného počítača. Nečudo, že sa môže porovnávať výbavou s mnohými príplatkovými prvkami ostatných značiek. Cena sa na slovenskom trhu začína od akciových 13 950 €. Vzhľadom na to, čo ponúka už v základe, je veľmi konkurencieschopná.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Kontajner na kolesách

Neberte to hanlivo, len naznačujem, čo vás prekvapí, až šokuje po prvom otvorení hlavne zadných dverí: obrovský priestor, veľa miesta. Pulsar totiž tak trocha klame telom. Na fotkách sa zdá byť menší, ako  je v skutočnosti. Tvári sa ako auto kategórie do 4 metrov dĺžky, no má až 4387 mm. Šírka je 2017 mm a výška 1520 mm. Prirátajte si k tomu dlhý rázvor 2700 mm (pre porovnanie Golf má 2637...) a zistíte že bolo na čom stavať. Dizajnéri vymysleli, konštruktéri navrhli a zákazníci profitujú. S kolegom máme obaja pár centimetrov na 190 a ja dlhšie nohy. Napriek tomu sme sa posadili za seba v rôznych kombináciách a ostalo ešte fúúú -teda dosť miesta okolo. Aj nad hlavou, hoci sa v aute sedí pomerne vysoko. Na zadných sedadlách dokonca ešte vyššie. Traja veľkí dospelí chlapi sa síce budú na zadných sedadlách trocha tlačiť v ramenách, no tri útlejšie ženské postavy to zvládnu bez problémov. A to všetko bez redukcie objemu kufra. Naopak, veď ten narástol a má v základnom tvare 385 litrov s pravidelným tvarom.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Ako jazdí? Celkom v pohode.

Nedali sme si za cieľ „vytriasť dušu“ zo základného motora, ktorým je 1,2 litrový turbomotor. Nissan si ho „požičal“ v rámci koncernovej aliancie od Renaultu a jeho výkon upravil na 85 kW (115 k) pri 4500 otáčkach za minútu a s maximom krútiaceho momentu 190 Nm pri 2000 otáčkach pre kombináciu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.  Keďže má auto hmotnosť od 1205 do 1352 kg, dynamika nie je nadpriemerná, no za oficiálny údaj zrýchlenia z 0 na 100 km/h, ktorú deklaruje výrobca – 10,7 sekundy, to nie je zlé. Motor ochotne „točí“ aj do vyšších otáčok a pritom to v kabíne výrazne nepočuť. Po prvotnom vyskúšaní zrýchlenia, brzdenia, zatáčania konštatujem, že auto sa správa napriek vyššej výške stabilne. Možno by trocha prospel strmší prevod riadenia okolo stredovej polohy, ale inak pohoda.

Nielen pre rodinu, ale aj

Skúsili sme auto aj v režime pokojnej rodinnej jazdy. Skoro mi vyskočili oči z jamiek: deklarovanú spotrebu 6,3/4,3/5,0 sa mi podarilo „podliezť“ a to poriadne – výsledok 3,9 l na 100 km! Na úvod predaja je v ponuke aj dobre známy naftový štvorvalec 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 k), kde má byť kombinovaná spotreba 3,6. Prekonal by som aj tú? Čas už nedovolil túto alternatívu. Možno nabudúce... A ešte pripomoienka, že okrem manuálnej prevodovky je pri benzínovom motore na výber aj CVT automat. Neskúšali sme, neviem posúdiť.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Pár postrehov na záver

Interiér je príjemný, horná časť palubnej dosky je mäkká, aj vrch dverí, zvyšok pokrýva tvrdý plast. Multimediálny systém poznáme z predávaných modelov. no poteší ovládanie rádia z volantu už od najnižšej výbavy. Nad hlavou zostáva aj pri výške cestujúcich nad 190 cm  ešte stále viac ako 5 centimetrov voľného miesta. Interiér preto pôsobí vzdušne. Nielen, ale aj vzhľadom na toľko spomínaný veľký priestor v kabíne bude mať nemálo konkurentov odteraz ťažší spánok. Auto s benzínovým motorom a v obsadení dvoma osobami, ktoré ho aj s príslušenstvom zaťažili zhruba 200 kilogramami, sa mi pozdávalo. A keď prvotné očarenie vyprchá a my sa Pulsaru pozrieme na zúbok v redakčnom teste, verím že sa prvotný pohľad na ň nezmení. Pribudnú detaily, skúsenosti. Už len vyčkať, kým príde do redakcie...

Mali sme možnosť vyskúšať si „naživo“, teda za volantom aj nový Nissan X-trail: no nielen na cestách, ale aj v teréne. A stálo to za to. Skúsili sme dvojkolku aj plnohodnotný pohon 4x4. O ňom napíšeme v najbližšom čase.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo