2014-06-24 18:02:26
Seat Leon X-Perience
Seat Leon X-Perience
Zdroj: Seat Media

Prichádza „obrnený“ Seat Leon pre jazdu aj v ľahkom teréne

Terénny štýl je skrátka „in“ aj okrem stále obľúbenejšej skupiny vozidiel kategórie SUV.

Dnes pomaly niet značky, ktorá by nemala oplastovanú verziu pre jazdu mimo spevnených ciest. S označením X-Perience prichádza Seat Leon, ktorý má pre značku nový dizajnový balík, väčšiu svetlú výšku a pohon všetkých kolies 4Drive. Vďaka tomu si trúfne aj na ľahší terén.

Španielska „všadechodka“ po vzore svojich príbuzných koncernových súrodencov vychádza z verzie kombi. Od bežného modelu ju odlišuje bodykit s tmavými ochrannými plastmi okolo blatníkov, na prahoch aj nárazníkoch. Na nich je v strede strieborná časť, ktorá sa tvári akoby to bola kovová časť. Celkový vzhľad podporujú 17, alebo 18 palcové kolesá s vlastným dizajnom, ktoré tiež pridali na zvýšení svetlej výšky o 15 milimetrov. Po otvorení dverí nájdete logá na prahových lištách a na volante a oranžové prešívanie čalúnenie (môže byť čierne, alebo sivé látkové, prípadne je k dispozícii hnedá alcantara alebo čierna koža.

Zadnej časti dominuje nový nárazník s prvkami v hliníkovom vzhľadom a hlavne chrómované koncovky výfukov pri dvoch najvýkonnejších motoroch. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú čierno eloxované. Batožinový priestor sa vyznačuje vysokou variabilitou a najlepšou funkčnosťou až do najmenších detailov. Základný objem batožinového priestoru 587 litrov sa sklopením operadiel zadných sedadiel dá zväčšiť až na 1470 litrov.

Zdroj: Seat Media
Zdroj: Seat Media

Štandardom verzie je pohon všetkých kolies 4Drive. Má medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Na pohon slúži špičkový naftový dvojliter 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm, naftu ďalej zastupuje dvojica motorov 2,0 TDI (110 kW/150 k a 1,6 TDI (81 kW/110 k), ktoré sa dajú kombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s prevodovkou DSG. Na benzín môžete jazdiť s motorom 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a 280 Nm, ktorý má 6-stupňovú prevodovku DSG s dvoma spojkami a ovládačmi manuálneho radenia na volante.

Vyladený podvozok zvyšuje dynamický charakter nového modelu. Prednú nápravu tvoria spodné ramená na pomocnom ráme a tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami. Zadná náprava má štvorprvkovú konštrukciu.

Modely s motorom 2,0 TDI 135 kW (184 k) a 1,8 TSI 132 kW (180 k) umožňujú vďaka sériovému systému Seat Drive nastavovať charakteristiku posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a prevodovky DSG v troch režimoch – eco, comfort a šport. K tomu je voľne nastaviteľný individuálny režim.

Zdroj: Seat Media
Zdroj: Seat Media

Nový Seat X-Perience má tiež systémy regulácie jazdnej dynamiky EDS (funkcia elektronickej uzávierky diferenciálu na obidvoch nápravách) a XDS (rozšírená elektronická uzávierka diferenciálu pre lepšiu trakciu v zákrutách), ktoré s elektronickým stabilizačným systémom ESC a multikolíznou brzdou zabezpečujú maximálnu bezpečnosť. Na želanie môžete mať reflektory kompletne z LED, adaptívny radarový tempomat ACC s funkciou núdzového brzdenia City emergency braking, systém monitorovania únavy vodiča alebo asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu Lane Assist.

Okrem charakteristického elegantného dizajnu majú reflektory z LED svetlo s farebnou teplotou 5300 Kelvinov, ktorá sa približuje prirodzenému dennému svetlu, čo výrazne znižuje namáhanie očí. Základom centra zábay a informácií je ovládací systém Seat Easy Connect, kde sa funkcie audiosystému, komunikácia a ďalšie ovládajú cez dotykový monitor v kabíne.

Príplatkový je aj Sound System s celkovým výkonom 135 W a desiatimi reproduktormi a čistým zvukom, ku ktorému výrazne prispieva centrálny reproduktor v prístrojovom paneli a veľký subwoofer v batožinovom priestore.

Seat Leon s terénnym štýlom by  svoju premiéru absolvovať na októbrovom parížskom autosalóne. V showroomoch Seat sa Leon X-Perience objaví v závere tohto roka. Ceny by sa mali objaviť po lete, s príchodom jesene.

 

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo