19.05.2014

Brabus sa pohral s najvýkonnejším É-čkom. Výsledok? + - = 850 koní!

Mercedes triedy E je pekné, pohodlné auto pre manažéra v kategórii 45+. Vek potenciálneho zákazníka klesá s pridávaním písmenok A potom M a nakoniec G.

Najprv ako paket, neskôr ako verzia. My sme skúšali naftový šesťvalec s paketom AMG. Nad ním však čnie benzínové E 63 AMG s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies vo verzii 4MATIC.

Či zadokolka, či štvorkolka, výkon 410 kW (558 k) a 720 Nm vydolovaných z objemnej V8-čky to je riadne silná káva a mimoriadne schopné, dravé a brbotavé auto.

Ak by som sa vrátil k myšlienke zo začiatku, pridaním veľkých písmenok AMG by sme sa dostali do kategórie 35+. Zvýšením objemu podporných látok AMG do verzie E63 AMG sa posúvame nižšie do kategórie 25+.

Lenže čo sa stane, keď písmenká AMG vymeníme za slovíčko Brabus? Do akej kategórie sa dostaneme, keď sa zo 410 kW (558 k) stane 625 kW (850 k)? Hm... 7+?

Asi tak. Brabus 850 6.0 Biturbo je skrátka snová záležitosť. Samozrejme, ak by ste predsa len mali tie ťažké prachy na úpravu od Brabusu, svoje E 63 AMG si môžete vytuniť iba na 611, 650 alebo 720 koní.

Brabus totiž do E-čka nenapchal svoju povestnú prepĺňanú 6,9 litrovú V12-tku, ale 6 litrovú prepĺňanú V8-čku. Prečo „iba“ V8? No ták, dámi a páni, veď sme predsa v Európe! Tu sa skloňuje slovo downsizing...

Aj takto „zmenšený“ motor dokáže É-čko zrýchliť z nuly na sto za 3,7 s. V prípade, že máte É-čko s pohonom 4Matic, na stovečku to dáte za 3,1 sekundy. Maximálka je limitovaná na 300 km/h.

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog, Brabus

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.