2014-03-06 13:49:57
Tak vážení, ktorý Qoros
Tak vážení, ktorý Qoros sa vám pozdáva viac?
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,

ŽENEVA: K najväčším prekvapeniam autosalónu patrí eBIQE

Čínska automobilka sa prekvapujúco nechce obmedziť iba na autá!

Predstavila totiuž netradičné vozidlo pre jednu stopu. Po minuloročnom odhalení troch konceptov, z ktorých sú už dva sériovými autami (Qoros 3 sedan a hatchback) prišla internacionálna čínska automobilka prekvapujúco s celkom iným segmentom.

Elektrický bicykel sa zdá byť pre Európanov okrajovou záležitosťou, ale v Číne je v súčasnosti údajne na cestách 130 miliónov elektrobicyklov a elektromotoriek.

Práve preto by sa mohol eBIQE veľmi rýchlo uchytiť na tamojšom trhu. Nemusí byť nezaujímavý aj pre mnohé európske krajiny, kde sa hojne používajú bicykle. Podľa firmy Qoros je totiž eBIQE určený pre dochádzanie do práce, na jazdenie vo voľnom čase, alebo pre enduro dobrodružstvo.

Qoros ho preto vypustil ako testovací balónik aj pre Európu na stále sa rozvíjajúcom trhu pre bicykle kategórie pedelec. Dá sa teda použiť aj ako bicykel, ale má tiež batérie, ktoré pomáhajú pri jazde. A nie len tak dajako, ale ak to treba, tak veru poriadne.

Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,

Tento elektrifikovaný „bajk“ má tri jazdné režimy. Štandardne je rýchlosť elektrobicykla obmedzená v režime Street na rýchlosť 25 km/h, aby nebol eBIQE klasifikovaný v niektorých štátoch ako motocykel,  pričom si motor s krútiacim momentom 60 Nm „cucne“ z batérie len 250 W. Pri režime Eco dosahuje výkon už 4 kW a najvyšší režim Power  znamená výkon plných 12kW (16 k). To katapultuje tento elektrický bicykel na rýchlosť až 65 km/h. Má aj rekuperáciu elektrickej energie pri brzdení. Dojazd  je podľa spôsobu a rýchlosti jazdy od 80 do 120 kilometrov pri použití 1,3kWh batérií, ktorej nabitie trvá 80 minút z bežnej domácej elektrickej siete.

Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení: z nuly na 20 km/h má trvať 2 sekundy, na 65 km/h osem a pol. Okrem týchto technických špecifikácií bude iste záujem aj o integrovanú platformu QorosQloud odvodenú z automobilov značky.

Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,

Prístrojový štít eBIQE je v podstate zmenšená verzia dotykové obrazovky, ktorá je v autách tejto značky - tam je s uhlopriečkou 8 palcov, na eBIQE má „iba“5 palcov. Bicykel je tak pripojený cez 3G sieť a umožní prístup k obľúbeným aplikáciám a službám, hlavne cloudovej službe QorosQloud,. K nej sa dostanete trebárs aj doma z počítača a zistíte koľko „šťavy“ ešte váš stroj má, prípadne ako má nafúkané pneumatiky.

Môžete dokonca priamo z eBiqu zdieľať informácie na sociálnych sieťach. A samozrejme, má zabudovanú aj navigáciu, aby ste nevypadli z cviku, keď ju máte aj v aute...

Bicykel sa „štartuje“ resp. odomyká pomocou kódu, alebo odtlačku prsta, čo pôsobí zároveň ako imobolizér. Ale ak si vyberiete odtlačok, môžete si do databázy pridať ďalších ľudí.

Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,
Zdroj: Jozef Vydra, Qoros,

 

 

 

 

P.S. Ak vám štýl a tvary eBIQE niečo pripomínajú, potom ste sa trafili. Koncept je založený na modeli  GreyP G12 spoločnosti Rimac Automobili.

Jozef Vydra
ZDROJ: Qoros

Komentáre k článku


Stream naživo