2013-04-10 05:45:00
Peugeot 308 novej generácie
Nový Peugeot 308 sa má viac inšpirovať dizajnom konceptu Onyx, hoci v tomto zamaskovanom habite to veľmi nevidno..
Zdroj: worldcarfans.com/Automedia

Peugeot 308 novej generácie sa predstaví na IAA 2013

Peugeot dokončuje práce na nástupcovi súčasného modelu 308 s dizajnom inšpirovaným konceptom Onyx.

Má to byť konkurenčný „francúzsky Golf“ a napriek rovnakému číselnému označeniu to bude úplne iné auto. Použije novú platformu EMP, vďaka ktorej získa nižšiu hmotnosť. Súčasný zástupca značky v nižšej strednej triede je tu už šiesty rok, preto je otázka jeho nahradenia otázkou krátkeho času.

Podľa doteraz získaných informácií by malo ísť o oveľa konvenčnejší hatchback, ako je doterajší model., ktorý so svojou vyššou karosériou a tvarovo špecifickpou zadnou časťou ako bežný predstaviteľ segmentu nevyzerá. Nástupca sa predstaví už na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Celok ako konkurencia, detaily a lá Peugeot

Nový Peugeot sa má tvarovo, predovšetkým siluetou celkovo viac priblížiť konkurenčnému VW Golf, či Ford Focus.  Naopak, detaily majú byť odvážne a pripomínať posledný koncept Onyx z parížskeho autosalónu hlavne prednou časťou. Podľa šéfa francúzskej značky Peugeot Gillesa Vidala bude novinka inšpirovaná prednou časťou štúdie superšportu, ale v jej líniách by sa mal dať nájsť tiež klasický typ 504 Coupé.

Novinka bude ďalším z áut postavených na celkom novej platforme EMP2, ktorá je svojou modulárnou koncepciou veľmi podobná, ako má Volkswagen so svojou MQB. Aj v tomto prípade môže byť zadná náprava jednoduchá s torznou priečkou, ale tiež umožňuje použiť oveľa presnejšie (hoci komplikovanejšie) viacprvkové zavesenie. Okrem nástupcu modelu 308 sa na základe platformy objaví aj budúci model zo segmentu strednej triedy, kde má francúzsky lev svoj model 508.

Zdroj: autocar.co.uk
Zdroj: autocar.co.uk

Ako povedal pre britský magazín Autocar produktový riaditeľ značky Peugeot Laurent Blanchet, nová platforma umožní automobilke vytvoriť auto s menšími prevismi a nižšie uloženým motorom. To znamená aj so zaujímavejšie tvarovanou prednou časťou s nižšie uloženou kapotou, ako majú súčasné Peugeoty. Pritom sa priemerná hmotnosť auta zníži približne o 70 kg a základná hmotnosť sa tak dostane na úroveň približne 1 300 kg, čo bude znamenať aj nižšiu spotrebu.

Zostaneme pri starom

Staronovým detailom v prípade (nielen) tohto modelu je označenie. Podľa novej stratégie Peugeot vyriešil rébus s končiacimi sa číslami v trojcifernom označení modelov s nulou v prostriedku (hoci má už aj nuly dve) a nástupca 308 nebude 309, ale znova (a navždy) 308. Tak ako zostane aj 208, 508 pre iné triedy. Šalamúnske rozhodnutie? Prečo by to tak nemohlo byť? Veď iné automobilky označujú rovnakým menom už niekoľko generácií modelu po sebe a nepletie sa to. Takže osmička na konci bude vyhradená pre súčasné modely a jednotkou sa budú označovať nové, určené pre rozvíjajúce sa automobilové trhy, napríklad ako Peugeot 301.

Jozef Vydra
ZDROJ: Autocar

Komentáre k článku


Stream naživo