2012-10-26 08:30:00
Nové Renault Clio IV.
Najnovšie Clio má dobré predpoklady pokračovať v úspechu predchodcov

Nové Renault Clio IV. je v predaji

Najúspešnejší model francúzskej automobilky už absolvoval svoje oficiálne predstavenie aj na Slovensku. Oproti predchádzajúcej generácii nebude v trojdverovej verzii.

Prvé Clio nahradilo veľmi populárny Renault 5. Hneď po uvedení na trh v roku 1990 bolo okamžitým úspechom, a jeho popularita nikdy neklesala. Clio patrí medzi najpredávanejšie malé autá na svete. Za dvadsaťdva rokov sa predalo 11 miliónov kusov. Vo svojich 22 rokoch teraz dospelo – do štvrtej generácie. Karoséria nového Renaulta Clio je dielom dizajnéra Laurensa van den Ackera. Novinka bude iba v päťdverovej verzii. Praktickú karosériu so schovanými kľučkami zadných dverí doplní ešte na jar budúceho roka kombi. Emócií má nové Clio na rozdávanie. Prejaví sa to aj v novom koncepte predaja.

Zdroj: Renault

Na výber štyri motory

Najlacnejšou verziou je model so základným vybavením Authentique a benzínovým atmosfericky plneným štvorvalcom 1.2 16V (54 kW/75 k) za 9190 €. No ak budete chcieť nový trojvalec 0.9 TCe s priamym vstrekovaním benzínu preplňovaný turbom, ktorý má výkon 66 kW(90 koní), budete potrebovať aspoň 11 590 eur a zvoliť minimálne stredný stupeň výbavy Expression. Výhodou však bude spotreba, podľa výrobcu má priemernú 4,5 litra benzínu, čo je až o liter menej, ako má základný štvorvalec. Pre základnú výbavu Authentique je k dispozícii ešte vylepšený známy štvorvalcový turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 55 kW/75 k. Záujemcovia o silnejší diesel 1.5 (66 kW/90 k) si musia zvoliť strednú, alebo najvyššiu výbavu Dynamique. Oba naftové motory majú priemernú spotrebu 3,6 litra nafty.

Bohatá výbava od základu

Nové Clio sedí nižšie o 47 mm ako predchodca, významne sa zväčšil rozchod kolies – vpredu o 34 a vzadu o 36 milimetrov, rázvor 2589 milimetrov je o 14 mm väčší. Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 12 litrov na 300, dĺžka karosérie je 4062 milimetrov. Clio podstúpilo redukčnú diétu a je o 100 kg ľahšie. To všetko zlepšilo stabilitu a jazdné vlastnosti.  Základná verzia s 15-palcovými plechovými kolesami má štyri airbagy s ochranou hlavy i hrudníka, ABS, ESP, asistent rozjazdu do kopca, denné LED osvetlenie, palubný počítač a dokonca aj tempomat. Za klimatizáciu je príplatok 800 eur. V strednom stupni Expression pribudli lakované zrkadlá a kľučky, klimatizácia, výškové nastavenie sedadla vodiča a navigačný a multimediálny systém Media Nav, ktorý je v základe za príplatok 600 €. V najvyššej výbave Dynamique sú 16-palcové zliatinové kolesá, bezkľúčový prístup, doplatiť si ešte môžete automatickú klimatizáciu a dažďový senzor (400 €), parkovacie senzory vzadu (320 €), presklenú strechu (500 €), vyhrievané predné sedadlá (v balíku so zatmavenými zadnými sklami a lakťovou opierkou za 480 €) či elektricky ovládané zadné okná a elektricky sklopné zrkadlá spolu za 360 €.

V ponuke aj odlišnosť

Renault pre záujemcov, ktorí chcú mať svoje vozidlo vzhľadovo iné, pripravil možnosti individualizácie prostredníctvom 5 exteriérových farebných packov (za 300 €), 7 balíčkov farebných dekorov interiéru zvýrazňujúcich volant, panely dverí, okolie radiacej páky a lemovania výduchov dverí. Možnosti úpravy interiéru sa začínajú od 100 eur. Pre tých, ktorí si chcú vybrať z hotového Renault pripravil kombinácie od 200 eur. Túto možnosť ponúka od strednej výbavy. Za polepy strechy v dizajne Sport, Trendy alebo Elegant zaplatíte 300 €, 16-palcové disky kolies v dvoch farbách sú za 400, 500 resp. 100 € (podľa stupňa výbavy), 17 palcové v štyroch farbách budú k dispozícii od novembra.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Jozef Vydra
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo