Nové auto pre bežného motoristu? Kompaktné SUV. Veľké ako Golf, iba vyššie
Záujem o modely SUV rastie. Nejde pritom o tie najväčšie. Trendom sú kompaktné SUV s prijateľnou spotrebou.
Kľúčový európsky trh osobných automobilov v Nemecku dobre reflektuje správanie motoristov v celej Európe. Trend je jasný. Podiel modelov SUV na registráciách nových automobilov ďalej rastie. Najväčšej popularite sa ale v Nemecku tešia kompaktné modely podobné hatchbackom z nižšej strednej triedy (trieda Golf). Nejde teda o tie najdrahšie a najpažravejšie autá ako by sa mohlo zdať. Kompaktné SUV je populárne najmä pri registráciách súkromnými osobami. Zároveň platí, že podiel modelov SUV aj s pohonom všetkých kolies klesá.
Podľa odborníka na automobilový priemysel Ferdinanda Dudenhöffera z Univerzity Duisburg-Essen "52 % všetkých novoregistrovaných SUV v Nemecku v prvých štyroch mesiacoch malo dĺžku ako Golf alebo menej". Hoci 75 % z nich je širších, no označovať tieto SUV ako "obrovské monštrá" je podľa neho nesprávne, čím reagoval na kritiku vysokej spotreby a vysokých emisií oxidu uhličitého (CO2).
Trhový podiel kompaktných SUV v prvých štyroch mesiacoch prvýkrát prekročil 30 %. Dudenhöffer uvádza, že SUV sa medzičasom stalo autom bežného motoristu a žiadna iná forma karosérie nemá taký vysoký podiel súkromných vlastníkov. Firemné registrácie tvoria u verzie kombi 40 %, limuzín 30 % a SUV len 21 %. Pohon všetkých kolies má v súčasnosti len 42 % SUV a trend klesá.
Z celkovo 1,190 milióna registrácií v prvom kvartáli predstavovali SUV 372.262 (31,3 %). Dudenhöffer očakáva, že do konca roka SUV prvýkrát prekonajú miliónovú hranicu a koniec tohto trendu je v nedohľadne. Vo Švajčiarsku tvoria SUV už 44 % predaja a v USA sa klasické osobné auto považuje za "vymierajúci druh".
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR
Komentáre k článku