2019-03-26 07:55:00
VW T-Cross prvá jazda
VW T-Cross prvá jazda
Zdroj: VW

Volkswagen T-Cross: Malé auto, veľké schopnosti

Auto, ktoré by mnohí považovali iba za prizdvihnuté Polo, dokáže v skutočnosti oveľa viac. Koniec-koncov, je to aj jeho motto. Volkswagen T-Cross nás milo prekvapil.

Niekedy sú marketingové heslá výstižné. V prípade T-Crossu a jeho „I am more“ (som viac) to platí tiež.

Napriek tomu, že je postavený na platforme modelu Volkswagen Polo, jeho jedinou výhodou nie je iba vyšší podvozok.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Začnime dizajnom. Ten v sebe kombinuje prvky T-Rocu a dokonca aj najväčšieho Touarega. Predný nárazník má viacuholníkové lemy hmloviek à la T-Roc, ktoré pôsobia sviežo a mladícky, ale výrazné prelisy na kapote a široká maska chladiča berú inšpiráciu z vlajkovej lode Volkswagenu. Zaujímavé je, že T-Cross vo výsledku vyzerá ako malý Touareg, čo je kompliment. Veľkú pochvalu si zaslúžia zadné LED svetlá, ktoré sú prepojené reflexným pásom. Takýto dizajnový prvok nenájdete na žiadnom inom Volkswagene. Napriek celkovej dĺžke niečo cez 4,1 metra pôsobí tento malý mestský crossover celkom seriózne.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Poďme dovnútra. T-Cross je o takmer 14 centimetrov vyšší, než Polo. Má vyšší podvozok, aby sa dokáza lepšie popasovať s mestskými obrubníkmi a spomaľovačmi, a má aj celkovo vyššiu stavbu karosérie. Vďaka tomu sa doňho dobre nastupuje a aj pozícia za volantom je vyššia, čo má dnes mnoho vodičov a vodičiek rado. Interiér T-Crossu je pekný, najmä keď si ho ozvláštnite príplatkovými dekormi palubnej dosky a čalúnením sedadiel. K dispozícii je niekoľko farieb a vzorov, takže si T-Cross môžete prispôsobiť podľa svojho vkusu. Najzaujímavejším prvkom v interiéri sú však posuvné zadné sedadlá. Tie sa dajú posúvať v rozsahu 14 centimetrov, vďaka čomu je možné batožinový priestor so slušným základným objemom 385 litrov ďalej zväčšiť až na 455 litrov. Po sklopení operadiel sa batožinový priestor zväčší až na 1281 litrov a ak by ani to nestačilo, je možné predné sedadlo spolujazdca sklopiť smerom dopredu a môžete tak prevážať predmety dlhé až 2,4 metra! Napriek kompaktným rozmerom má teda T-Cross nečakane veľké praktické využitie.

Zdroj: VW

Čo sa týka výbavy, v interiéri sú 4 USB porty – dva vpredu, dva vzadu – a za príplatok je k dispozícii aj bezdrôtová nabíjačka mobilného telefónu. V ponuke sú aj Full LED svetlá, adaptívny tempomat, digitálny prístrojový štít a multimediálny systém s 8“ obrazovkou a plnou konektivitou vrátane online služieb a palubného internetu s Wi-Fi.

Za zmienku však stojí štandardná výbava. T-Cross ponúka v základe nečakane veľa asistenčných systémov. Patrí sem okrem iného autonómne brzdenie v meste s rozpoznávaním chodcov, asistent jazdy v pruhu, upozornenie na vozidlá v mŕtvom uhle či „manévrovacia brzda“, ktorá zabráni drobným parkovacím nehodám.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

A ako T-Cross jazdí? Oveľa lepšie, než sme čakali. Jazdili sme s modelom 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k). K dispozícii je aj silnejšia verzia s výkonom 85 kW (115 k). Je veľmi dobre odhlučnený. Pri rýchlosti 100 km/h motor prakticky nepočuť. Odhlučnenie podvozka a aerodynamiky je na tom tiež veľmi dobre. Nadšení sme však najmä z jazdných vlastností T-Crossu. Na to, že má vyššie položené ťažisko, jazdí veľmi suverénne. Krásne mení smer a je veľmi predvídateľný. Podvozok je príjemne poddajný, tak, ako by sme od mestského crossoveru očakávali. Pritom sa v zákrutách takmer vôbec nenakláňa a jazdí ako dobrý hatchback. Inžinieri v tomto prípade odviedli naozaj dobrú prácu.

Viac informácií, fotografie, testy, videá a novinky zo sveta Volkswagenu nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk

 


AUTOR: PR článok
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku


Stream naživo