Alfa Romeo zvoláva modely Stelvio a Giulia. Problémom je prehrievanie motora
Alfa Romeo Giulia a Stelvio podliehajú zvolávaniu. Informovala americká agentúra pre bezpečnosť na cestách NHTSA.
Zvolávacie akcie v Spojených štátoch amerických tradične podliehajú veľkému novinárskemu záujmu. Kým v Európe sú zvolávacie akcie obvykle v tichosti prehliadané, v USA je aj zvolanie pár áut veľkou vecou. V tomto prípade ale ide o viac ako 30-tisíc vozidiel Alfa Romeo.
Zvolávanie sa týka oboch benzínových verzií. Problém má ako verzia QV s benzínovým šesťvalcom, tak i verzie s benzínovým štvorvalcom. V Európe zatiaľ k zvolávaniu v tejto veci neprišlo. I tak je tu ale zvolávačiek dosť.
Americké zvolávanie modelov Alfa Romeo Giulia a Stelivo QV s benzínovým biturbo motorom s výkonom vyše 500 koní sa týka 674 vozidiel. Problémom je nedostatočne zabezpečená hadica s chladiacim médiom, ktorá môže prasknúť, a tým spôsobiť nedostatočné chladenie motora a následné poškodenie až zadretie agregátu.
Druhé zvolávanie sa týka benzínových verzií s motorom 2,0. V prípade oboch modelov s motorom s výkonom 280 koní môže prichádzať ku chybám v zapaľovaní, čo môže viesť k prehriatiu a následnému poškodeniu katalyzátora. Zvolávanie sa týka 37 228 vozidiel dovezených do USA.
Ani v Európe sa nové modely nevyhli zvolávacej akcii. Databáza vedená pod Európskou komisiou udáva problémy pri oboch modeloch. Jedným je problém s vodou pri modely Stelvio (12.2016 – 5.2018). Voda sa môže dostať k elektrickým obvodom a spôsobiť znefunkčnenie viacerých systémov i skrat. Druhá zvolávacia akcia pri modely Stelvio sa týka vozidiel vyrobených v novembri až decembri 2017. Tekutina v brzdovom systéme a v spojke obsahuje minerálne oleje, ktoré môžu spôsobiť zlyhanie bŕzd a spojky. Rovnaká zvolávačka sa týka aj modelu Giulia. Giulia vyrobená od 3 do 6 mesiaca 2016 môže mať vďaka chybám v systéme IBS problém s brzdením.
Aby ste si ale nemysleli, na pomery iných značiek má Alfa Romeo prekvapivo málo zvolávacích akcií. Na druhú stranu, má aj málo vyrábaných modelov.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: NHTSA, RAPEX
Komentáre k článku