25.01.2018

Volkswagen Polo GTI: Vrecková raketa

Motor s výkonom 200 koní dokáže aj s Passatom už veľmi slušne pohnúť. A teraz si predstavte, čo spraví s malým a ľahučkým Volkswagenom Polo GTI.

Pre športových nadšencov Volkswagenu bol ikonou Golf GTI. Menšie Polo vždy tak trochu stálo v jeho tieni, aj keď poskytovalo kopec zábavy a slušnú dynamiku za príjemné peniaze. S faceliftom jeho minulej generácie dostalo Polo nečakane väčší a silnejší motor. Pôvodnú 1,4 TSI s výkonom 132 kW (180 koní), ktorá bola dostupná výlučne s prevodovkou DSG, nahradil podstatne väčší motor 1,8 TSI, ktorý dosahoval úctyhodný výkon 141 kW (192 koní). Toto Polo GTI nájdete aj na stránke www.volkswagenblog.sk. Navyše pribudla možnosť ovládať ho pomocou troch pedálov, teda s manuálnou prevodovkou. Nové Polo GTI však teraz vstúpilo medzi naozaj veľkých hráčov.

Veľké srdce

Pod jeho malú kapotu sa totiž nasťahoval legendárny, celkom veľký motor 2,0 TSI s kódovým označením EA888. V rôznych výkonových úpravách ho nájdeme aj v Golfe GTI a Golfe R. Je vybavený priamym aj nepriamym vstrekovaním, aby dosahoval mimoriadne nízku spotrebu pri opatrnej jazde, ale zároveň aby sa vedel poriadne oprieť do kolies, keď si to situácia vyžiada. A verte nám, za volantom Polo GTI nebudete chcieť byť zdržanliví. Dosahuje totiž výkon až 147 kW (200 koní), navyše vo veľkom rozsahu otáčok – medzi 4 400 až 6 000! Krútiaci moment 320 Nm je zas dostupný v rozmedzí 1 500 – 4 400 otáčok. Autíčku vážiacemu necelých 1 350 kg to stačí na šprint z 0 na 100 km/h len za 6,7 sekundy. Akcelerácia nepoľaví, až kým nedosiahnete maximálnu rýchlosť 237 km/h. Vďaka modelu Polo GTI necháte mnoho oveľa väčších a drahších áut v údive. Jeho dynamika ho právom zaraďuje medzi pekne nabrúsené hot-hatche. Samozrejme, výhodou takejto porcie výkonu v kompaktnom balení je, že Polo GTI môžete používať každý deň, chodiť s ním na nákupy a nemusíte sa báť o parkovanie, nízky podvozok či nepraktické nastupovanie. Polo GTI poskytuje majiteľovi maximálny možný komfort, aký v modeli Polo môžete mať (vrátane najnovšieho digitálneho kokpitu či asistenčných systémov) a pridáva nádherný športový volant, radiacu páku, prešívanie červenou niťou a kárované športové sedačky. High-tech s nádychom retra.

Pevný postoj

Samozrejme, rýchly motor si vyžaduje aj rýchly podvozok a Volkswagen Polo GTI nenecháva nič na náhodu. Má teda kompletne prepracované pružiny a tlmiče. Celý podvozok je znížený o 15 mm pričom viete si priplatiť aj za elektronicky nastaviteľné tlmiče Sport Select s dvoma režimami tuhosti. S tými dostanete dokonca aj tuhší predný stabilizátor, robustnejšie tyčky riadenia a tuhšie vodiace ramená vzadu. Samozrejmosťou sú väčšie a výkonnejšie brzdy a elektronický „diferenciál“ XDS, ktorý pomáha prenášať všetok ten výkon na predné kolesá. Najlepšia správa na záver? Túto raketu v podobe Pola GTI si môžete schovať do vrecka už za 21 480 Eur.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR, Reklamný článok VW

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.