26.07.2017

Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu, dnes najmä od susedov

Po Novembri motoristi kupovali všetko bez ohľadu na vek a stav. Hlavne nech je to zo západu.

Novodobý trh s ojazdenými autami má za sebou takmer tridsaťročnú históriu, v priebehu ktorej prešiel dramatickou premenou. Zatiaľ čo na začiatku 90. rokov boli zákazníci lační po akomkoľvek zahraničnom automobile prakticky bez ohľadu na jeho vek a stav, dnes požadujú čo najmladšie vozidlá, a to od našich susedov, a kompletný balíček doplnkových služieb. Vývoj od porevolučného hladového dopytu až po štandardný európsky trh výborne dokumentujú štatistiky najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO, ktorý za 25 rokov od svojho založenia v Čechách obslúžil vo všetkých štyroch krajinách, kde pôsobí, už viac ako 1,9 milióna zákazníkov.

Na začiatku 90. rokov nastal boom všeobecného podnikania a rozšíril sa obchod s ojazdenými automobilmi prostredníctvom bazárov. V tej dobe v nich boli slovenskí zákazníci ochotní kúpiť akýkoľvek zahraničný automobil, pretože domáci trh toho príliš veľa neponúkal. „V tej dobe bola pre záujemcov prakticky dôležitá iba značka bez ohľadu na vek či stav vozidla. Súčasní zákazníci sú ďaleko racionálnejší, uprednostňujú mladšie vozidlá a pozerajú hlavne na ich vyššie bezpečnostné štandardy a komfortnú doplnkovú výbavu,“ vysvetľuje generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Súčasne sa tiež úplne radikálne zmenil vzťah k vozidlám značky Škoda. Zatiaľ čo po revolúcii sa hlad po automobiloch zahraničných značiek prejavil v razantnom poklese záujmu o škodovky, teraz tvoria vozidlá Škoda takmer tretinu ponuky dnešných autobazárov a dlhodobo vedú rebríček najobľúbenejších modelov,“ dopĺňa Topolová.

S rastúcou ponukou pre zákazníkov postupne narastal význam ponuky doplnkových služieb a solventnosť, ktoré dnes pri výbere autobazáru hrajú zásadnú úlohu.

Trh sa postupne zbližoval so západnou Európou aj v tom, ako ľudia nákup jazdenky vnímajú. Od jedinej možnosti pre ekonomicky slabších záujemcov sme plynule prešli k bežnému spôsobu zaobstarávania vozidiel z najrôznejších dôvodov. Tomu zodpovedá napríklad priemerná cena kupovaného vozidla, ktorá sa tento rok podľa odhadov vyšplhá na zhruba 7 500 až 8 000 eur. Zároveň zákazníci radi siahajú i po tzv. zánovných vozidlách s nízkym vekom a nájazdom kilometrov, ktoré ponúka znova obnovená značka Mototechna.

Prístup bežných zákazníkov sa aktuálne odvíja predovšetkým od momentálnej celkovej ekonomickej situácie. Tá je v súčasnej dobe skôr priaznivá, záujemcovia preto preferujú bezpečné a dobre vybavené vozidlá od našich susedov. „Na automobil si radšej zoberú pôžičku, aby si mohli zaobstarať presne taký, aký hľadali,“ konštatuje Topolová. „Rovnako k tomu bude s najväčšou pravdepodobnosťou pristupovať i náš dvojmiliónty zákazník, ktorého očakávame na jeseň,“ doplnila.

jh
ZDROJ: PR, reklamný článok

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.