2016-10-30 14:55:00
Škoda Octavia po facelifte
Škoda Octavia po facelifte
Zdroj: Škoda auto

Tajné informácie o modernizovanej Octavii – výrobca neprezradil podrobnosti

Oficiálne predstavenie modernizovanej Škody Octavia vzbudilo emócie a spôsobilo rozruch.

Auto sa vďaka štvorici „očí“, teda oddelenými prednými svetlometmi totiž podobá na jeden z predchádzajúcich modelov Mercedesa. Verejnosť je z toho v šoku. Väčšina diskutujúcich to vníma kontroverzne a nešetria kritikou.

Štyri „oči“ však z historického hľadiska automobilky nie sú ničím novým. Spomeňte si napríklad na kupé 110 R, prípadne modely 110 LS. Mali okrem hlavných svetlometov ešte dvojicu prídavných v prednom čele. Podobne neskôr aj vyššie výbavy modelu Škoda 120 prišli s dvojicou reflektorov na každej strane. Takže je to odkaz na návrat do minulosti, žiadny najnovší módny výstrelok. Ale na nový tvar prednej často Octavie si ešte budeme musieť asi chvíľu zvykať. Zmeny na zadnej časti a tiež vo vnútri už nie sú také výrazné. To však zďaleka nie je všetko.

Vzhľad novinky sme už spoznali, ale mnohé detaily ale zatiaľ zostali skryté verejnosti. Škoda pritom pár fotkami a základnými údajmi nepovedala o Octavii všetky informácie! V oficiálnej tlačovej správe chýbalo niekoľko dôležitých údajov. Automobilka totiž nezverejnila bližšie informácie o motoroch, iba stroho uviedla, že ponuka motorov bude s výkonmi v rozmedzí 63 až 135 kW. Na svetlo sveta sa však už dostal materiál, ktorý ešte nejaký čas mal zostať „tajný.“ Obsahuje doteraz tajné informácie o použití nových motorov. Aspoň v štandardnom vyhotovení, lebo verzie RS a Scout si na modernizáciu ešte chvíľu počkajú.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Okrem súpisu zmien, ktoré Škoda priznala, je v ňom aj informácia o novom motore 1.5 TSI. Podľa doterajších správ ho ako prvý dostať modernizovaný VW Golf, ktorý sa má predstaviť v novembri. Vyzerá to tak, že Octavia ho dostane o malú chvíľu skôr. Preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI je zástupcom novej generácie benzínových motorov, ktoré postupne nahradia dnešné zážihové motory 1.4 a 1.8 TSI.

Zdroj: Škoda auto

Motor 1.5 TSI má byť dostupný vo verziách s výkonom 96 a 110 kilowattov. Škoda siahla po silnejšej. Nenahrádza motor 1.4 TSI s rovnakým výkonom, ktorý zatiaľ naďalej zostáva v ponuke. Nový motor vyvíjali najmä s ohľadom na nízku spotrebu paliva, ktorá má byť asi o desatinu nižšia ako u dnešnej 1.4 TSI (92 kW). Okrem Millerovho cyklu, novej generácie priameho vstrekovania a elektricky ovládanou geometriou lopatiek  turbodúchadla tak prinesie aj systém vypínania valcov (ACT). Motor bude v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj s DSG. Jediný benzínový motor s pohonom 4x4 tak aj naďalej bude 1.8 TSI (132 kW).

Zdroj: Škoda auto

To ale stále nie je všetko. Z ponuky vypadol motor 2.0 TSI s výkonom 162 kW, ktorý bol základom pre verziu RS. Jeho miesto zaujme verzia so 169 kW, doteraz dostupná v RS230. Úplnou novinkou tak bude nový vrchol – štvorvalcový motor 2.0 TSI so 180 kilowattmi. Nie je momentálne v ponuke modelov Superb, alebo KodiaQ. Zdá sa byť celkom pravdepodobné, že sa bude montovať iba v modeli RS, ako potvrdzujú aj skoršie informácie o príchode novej vrcholnej verzie RS245.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto


V rámci koncernu Volkswagen sa dnes z hľadiska alternatív hovorí hlavne o elektromobiloch. Škoda však naďalej ráta aj so stlačeným zemným plynom. Octavia G-Tec bude naďalej využívať 1.4 TSI s 81 kW, zo zákulisia automobilky prenikli správy, že namiesto dnešných dvoch plynových nádrží bude mať tri. Má to zabezpečiť dlhší dojazd na CNG.

Fanúšikovia vznetových motorov nemusia ostať zaskočení – budú aj tie. Ráta sa s 1.6 TDI, novo posilneným z 81 na 85 kW, a dvoma verziami 2.0 TDI (110 kW a 135 kW).

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo