2016-05-02 14:40:00
Mercedes-AMG E 43 4MATIC
Mercedes-AMG E 43 4MATIC
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG E 43 4MATIC si veľa požičal zo športu

Od septembra 2016 získa podnikateľský sedan špičkový pohon s 3,0-litrovým motorom V6 biturbo.

Šesťvalcový motor preplňovaný dvoma novými turbodúchadlami a s novým softvérom vyvinie výkon 295 kW (401 k). Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC prináša aj v modeli E 43 optimálnu trakciu a vysokú agilnosť. Hnací moment sa rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu s dôrazom na zadnú v pomere 31:69. Športovo-dynamickú jazdu zabezpečuje tiež automatická prevodovka 9G-TRONIC so skrátenými časmi preradenia, novonastavený športový podvozok na báze vzduchového pruženia, vzduchové ovládanie pohybu karosérie a riadenie s menším prevodovým pomerom.   

Nová Trieda E z dielne AMG ponúka vysoký jazdný výkon, skombinovaný s najmodernejšou technikou. Výkon šesťvalca v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvojice väčších turbodúchadiel a nového programu (mapovania) spaľovacieho procesu motora o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment bohatých 520 newtonmetrov je k dispozícii už od nízkych otáčok 2 500/min. To zabezpečilo autu jazdné výkony, ako majú športové auta: z nuly na 100 km/h vie nový model E 43 4MATIC zašprintovať za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Dizajn exteriéru je športový

Nový model E 43 4MATIC už na prvý pohľad potvrdí príslušnosť k rodine AMG. Tri veľké otvory v spojleri predného nárazníka zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Nechýbajú dve elegantné priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi, jedna vysokolesklá čierna lamela a nápis AMG sú ďalší typický poznávací znak modelov AMG 43. Sériovo je auto obuté do 19-palcových diskov AMG z ľahkej zliatiny, majú vysokolesklý čierny lak a sú leštené s dizajnom piatich lúčov. Zadnej časti auta dominujú dve pochrómované koncovky výfuku so vzhľadom štyroch. Ozdobný prvok spojlera zadného nárazníka so vzhľadom difúzora je ladený v striebornej chrómovej farbe, sériová odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe vozidla.

Zdroj: Mercedes-AMG

Športový vzhľad so svojskými detailmi: dizajn interiéru

Interiér má množstvo individuálnych detailov. Športové sedadlá majú zlepšené bočné držanie tela vodiča a spolujazdca aj pri ostrom spôsobe jazdy. Čalúnenie v imitácii kože dopĺňajú červené ozdobné švy. K dizajnu sedadiel pasujú stredové výplne dverí a prístrojová doska vyhotovené v imitácii kože ARTICO s červenými ozdobnými švami. Exkluzívne pedále, čierne obloženie stropu a červené bezpečnostné pásy umocňujú športovú atmosféru. Multifunkčný, dole sploštený športový volant je v čiernej koži napa s červenými kontrastnými ozdobnými švami. Združený prístroj AMG má dva okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5"). Rýchlomer do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy navodzuje atmosféru pretekárskeho auta.

Zdroj: Mercedes-AMG

Vysoký výkon, nízka spotreba

Motor V6 biturbo má vysoký výkon pri súčasne nízkych hodnotách spotreby a emisie. Na vysokom výkone 295 kW (401 k) sa podieľajú nielen nové, väčšie turbodúchadlá, ale aj ich plniaci tlak zvýšený na 1,1 baru. Obe turbodúchadlá sú namontované v blízkosti motora a majú mimoriadne spontánnu odozvu. Povrchová úprava NANOSLIDE® vložiek valcov má svoj pôvod v hybridných turbomotoroch V6 Mercedes-Benz vo Formule 1. Je mimoriadne tvrdá a odolná voči oderu, súčasne však znižuje trenie a prispieva tak k zvýšenej efektívnosti. To isté platí pre viacbodové vstrekovanie s tlakom paliva až 200 barov.

Krátke časy preradenia, vysoká hospodárnosť

Automatická prevodovka 9G-TRONIC je nastavená špeciálne na požiadavky modelu E 43 4MATIC. Vďaka novému softvéru dokázali inžinieri AMG skrátiť časy preraďovania 9-stupňovej prevodovky. Viacnásobné podradenie umožňuje dosiahnuť rýchlejšie šprinty, zatiaľ čo funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus zvyšuje zážitok z jazdy. Pomocou samostatného tlačidla na stredovej konzole si možno zvoliť režim Manuell. Charakteristiky radenia závisia od zvoleného jazdného programu a prevodové stupne možno meniť radiacimi páčkami na volante. Okrem toho ostane prevodovka na zvolenom rýchlostnom stupni a nepreradí automaticky vyššie, keď otáčky motora dosiahnu hranicu obmedzovača otáčok.

Športový vzduchový podvozok

Pre vyššiu agilnosť, neutrálne jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Adaptívne tlmenie možno nastaviť na Comfort, Sport a Sport Plus.

Zdroj: Mercedes-AMG

Na prednej náprave sú použité vlastné strmene a nosné kĺby; všetky konštrukčné diely podrobili optimalizácii tuhosti. Vyšší negatívny odklon kolies na prednej aj zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies zvyšujú priečnu dynamiku.

Pohon všetkých kolies

Sériový pohon AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 percent na prednú a 69 percent na zadnú nápravu. To zvyšuje dynamiku jazdy a umožňuje vyššie priečne zrýchlenie na ceste a zaručuje lepšiu trakciu počas zrýchlenia.

Jednostupňová rozdeľovacia prevodovka pohonu všetkých kolies je pripojená na 9G TRONIC prírubou ako samostatný systém. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje individuálnejšie nastaviť charakteristiky jednotlivých konštrukčných radov. Nový systém je vďaka vyššej účinnosti, nižšiemu treniu a zníženej hmotnosti efektívnejší ako pôvodná koncepcia. Vďaka kompaktnému dizajnu nebolo treba meniť miesto pre cestujúcich a batožinu.

Charakteristika stlačením prsta

Päť jazdných programov DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual umožňujú individuálne tlačidlom ešte viac prispôsobiť charakteristiku modelu E 43 4MATIC od úspornej a komfortnej až po extrémne športovú. Zmenia sa dôležité parametre - odozva motora, prevodovky, nastavenie podvozku a riadenia. Vodič môže navyše tlačidlom „M“ priamo prejsť do manuálneho režimu, v ktorom radí výlučne pomocou páčok na volante. Tiež možno v prípade potreby samostatne zvoliť nastavenie podvozka. Funkcia ECO štart – stop a funkcia plachtenia v programe Eco znížia spotrebu paliva: ak vodič pri rýchlosti od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, motor sa odpojí od hnacieho ústrojenstva. Elektronika zníži otáčky motora na úroveň voľnobehu. Jazdný odpor sa zníži o kompresné a trecie sily motora v deceleračnom režime.

Priame parametrické riadenie

Športové riadenie má variabilný prevod a vyniká autentickou spätnou väzbou. Účinok posilňovača riadenia sa líši podľa voľby programu Comfort alebo Sport. Daná charakteristika sa nastaví automaticky podľa zvoleného jazdného programu DYNAMIC SELECT. Dá sa v programe Individual osobitne prispôsobiť. Brzdová sústava má kompozitové brzdové kotúče s vnútorným vetraním. Vpredu sú 4-piestikové pevné strmene a perforované kotúče s priemerom 360 mm a hrúbkou 36 mm. Na zadnej náprave 360 x 26 mm a jednopiestikové plávajúce strmene.

Zdroj: Mercedes-AMG

Výbava na želanie so zameraním na dynamiku

Športový charakter modelu E 43 4MATIC zdôrazňujú aj prvky výbavy na želanie: od sedadiel AMG so zvýšenou bočnou oporou cez čalúnenie v koži napa až po kolesá s priemerom 20 palcov v dvojfarebnom dizajne.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC sa predstavil vo svetovej premiére v marci 2016 na New York International Auto Show. Predaj áut sa začne 20. júna, prvé vozidlá sa začnú dodávať v septembri 2016.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo