27.04.2016

Nový Opel Astra Sports Tourer štartuje na Slovensku od 13 290 €

Svetovú premiéru absolvoval Opel Astra na frankfurtskom autosalóne v septembri 2015.

Astra získala európsky titul auto roka. Udelili jej ho na začiatku ženevského autosalónu v marci 2016, kde sa predstavila aj jej kombi verzia. Astra má na konte tiež 12 národných titulov Auto roka (aj na Slovensku) a môže sa hrdiť aj 9 násobným ocenením Zlatý volant.

Kombi verziu sme mali možnosť vyskúšať už počas európskej dynamickej prezentácie. Bola vtedy k dispozícii len s novinkou pod kapotou - najsilnejším vznetovým motorom. Opel Astra Sports Tourer, ako znie celé označenie populárnej kombi verzie, sa predstavil oficiálne aj na slovenskom trhu. Svoju výstavnú premiéru síce absolvoval na autosalóne v Bratislave, no včera sme sa dozvedeli aj podstatnú a dôležitú informáciu: ceny, za ktoré si možno novinku zaobstarať. Všetky ceny si môžete pozrieť v cenníku. Rozdiel medzi hatchbackom a verziou Sports Tourer je 1000 eur.

Kombi verzie v strednej triede od značky Opel sú populárne. Toto je desiata generácia úspešného kompaktného kombi. Ak zarátame ako prvé kombi Opel Kadett CarAvan v roku 1963, potom z z vyše 24 miliónov predaných kompaktných automobilov Opel Kadett a Opel Astra bolo približne 5,4 milióna kombi verzií.

Inak Opel má momentálne za sebou úspešné obdobie. V Európe, aj na Slovensku, kde v roku 2015 predal najviac za 25 rokov zastúpenia značky. Bolo to 4690 osobných a ľahkých nákladných áut. To znamená nárast o 20% a tržný podiel 5,5 % je najlepší údaj za posledných 10 rokov. Znamenal 6. miesto v rebríčku značiek. Darilo sa modelom Meriva, ktorá bola druhá v segmente a Insignia, ktorá skončila tretia. Astra (ešte predchádzajúci model) sa dokonca dostal do absolútneho poradia TOP 10 najpredávanejších modelov.

V Európe Opel predal v prvom štvrťroku 2016 medziročne o 24 000 áut viac, čo je +8 % a celkovo to bolo 303 000 áut. Tržný podiel vzrástol na 6 % a posunul Opel na 3. miesto v predaji osobných áut. Opel tak rastie rýchlejšie, ako celý trh v EU. Vyzerá to tak, že Opel trafil do čierneho, lebo od spustenia predaja modelu Astra novej generácie Opel eviduje už vyše 160 000 objednávok na päťdverový hatchback aj na kombi Sports Tourer. V tomto smere má Opel dobre našliapnuté voči konkurencii, ku ktorej zaraďuje modely VW Golf Variant, Ford Focus Turnier, Škoda Octavia Combi, Peugeot 308 SW, SEAT Leon ST, Renault Mégane Grandtour, Toyota Auris Touring Sports, Hyundai i30 Kombi, Kia Cee’d SW, Honda Civic Tourer.

Vráťme sa k novinke, ktorá má celkom novú architektúru zamerané hlavne na zníženie hmotnosti auta. Nová Astra je ľahšia podľa výbavy a verzie motora až o 190 kg, no minimálne o 110 kg. Podieľalo sa tom zníženie hmotnosti všetkých komponentov auta. najviac karoséria, ktorá oveľa viac využíva ultra vysoko pevnostnú oceľ. Skelet karosérie je teraz ľahší o 85 kg. O 50 kg menej má podvozok, po 10 kg ľahšie sú motor, prevodovka a sedadlá, o 11 kilogramov váži menej elektronika a o 4 kg ľahšie sú dvere.

Infotainment, asistenčné systémy a komfort

Opel Astra Sports Tourer novej generácie bola vyvinutá s dôrazom na maximálnu účinnosť s novou ľahkou architektúrou vozidla a mnohými najmodernejšími technológiami a asistenčnými systémami, ktoré sú po prvý raz použité v kompaktnom segmente. Napríklad novinkou v kompaktnej triede sú  inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED®. Systém Opel OnStar príde onedlho už aj na naše územie, systémy infotainmentu IntelliLink novej generácie optimálne integrujú smartfóny prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto.

Kamera Opel Eye s rozšírenými funkciami rozoznávania dopravných značiek, asistenčným systémom pre jazdu v jazdnom pruhu s aktívnou korekciou riadením, výstražným protikolíznym systémom s funkciou automatického brzdenia v nebezpečnej situácii (podľa rýchlosti eventuálne až do úplného zastavenia). Nechýba ani monitorovanie mŕtveho uhla, automatický parkovací asistent, cúvacia kamera a komfortné prvky ako vyhrievaný volant, ako aj systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča „Keyless Open“, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort. Novinkou u značky Opel sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú otvoriť a zatvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Nové predné ergonomické sedadlá, certifikované AGR majú po prvý raz kombináciu masážnej funkcie, pamäte nastavenia, ventilácie a nastavovania bočných časti v kompaktnej triede. Auto má navyše aj vyhrievané bočné sedadlá vzadu. Na želanie sklopné zadné sedadlo, delené v pomere 40/20/40 umožňuje flexibilnejšie konfigurácie batožinového priestoru, súprava FlexOrganizer s bočnými koľajničkami, deliacimi sieťami a rozličnými možnosťami upevnenia batožiny.

Hoci ostali vonkajšie rozmery približne rovnaké ako predtým, v interiéri je viac miesta a väčší komfort (o 28 milimetrov väčší priestor na nohy vzadu, o 26 milimetrov väčšia vnútorná výška vpredu). Batožinový priestor s maximálnym objemom 1630 litrov (je to +80 litrov oproti predchádzajúcej generácii) má veľmi príjemný pravidelný tvar a po sklopení operadiel zadných  sedadiel nie je na podlahe schod.

Pod kapotou sú výlučne motory najnovšej generácie

Výkonové rozpätie je od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Portfólio turbodieslov 1,6 litra má teraz výkony 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 100 kW (136 k) a 118 kW (160 k). Nový špičkový turbodiesel s dvojstupňovým prepĺňaním: 1.6 BiTurbo CDTI s výkonom 118 kW (160 k) a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm zrýchľuje z 80 na 120 km/h na 5. prevodový stupeň za iba 8,1 sekundy a spotrebuje 4,1 litra nafty na 100 kilometrov (CO2: 109 g/km). Aktuálny šampión v úspornosti je Astra Sports Tourer 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k), ktorý spotrebuje iba 3,4 l/100 km (emisie CO2 89 g/km). Prispieva k tomu aj špičková hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,272.

Úsporné celohliníkové benzínové trojvalce a štvorvalce sú prepĺňané turbodúchadlom, blok motora až o 10 kilogramov ľahší ako predtým. Motory majú yynikajúcu pružnosť: až o 28 percent rýchlejšiu akceleráciu z 80 na 120 km/h na 5. prevodový stupeň. Model Opel Astra Sports Tourer s trojvalcom 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k) a prevodovkou Easytronic 3.0 je extrémne úsporný s priemernou spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami CO2 97 g/km. Nový štvorvalec 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo sa dodáva v dvoch výkonových modifikáciách s 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k) s maximálnym krútiacim momentom do 245 Nm. Špičkový benzínový motor je 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm (s funkciou overboost).

Opel Astra Sports Tourer má 5-stupňová manuálnu prevodovku pre základné motory 1.4 a 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, pre ostatné motory je k dispozícii 6-stupňová manuálna prevodovka. Na želanie môže byť s motorom 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo robotizovaná 5-stupňová prevodovka Easytronic 3.0. Zdokonalená 6-stupňová automatická prevodovka sa dodáva voliteľne pre motory 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 k).

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.