06.04.2016

Dunlop predstavil novú pneumatiku pre rýchle autá Sport Maxx RT2

Novinka podľa nezávislého testu preukázala záber, ovládateľnosť i presnosť vedenia auta.

Navyše sa nová pneumatika v segmente Ultra-High-Performance (UHP) vyznačuje vynikajúcou hodnotou priľnavosti a ovládateľnosti. Test urobila spoločnosť TÜV Süd a zistila, že letná novinka, ktorá nastupuje po mnohými cenami ovenčenom rade Sport Maxx RT, zvláda skúšobný okruh v ešte kratšom čase ako jej predchodkyňa.

Spoločnosť Dunlop vychádzajúc z DNA značky vyvinula v tomto roku ďalšiu pneumatiku v súlade s firemnou filozofiou „Forever Forward“. Tá kladie dôraz na dosiahnutie maximálneho zážitku z jazdy. Okrem toho pri konštrukcii novej pneumatiky Sport Maxx RT2 boli bohatým zdrojom skúsenosti a inšpirácia, ako aj dlhoročné zapojenie sa do automobilových pretekov. Vrátane niekoľkých víťazstiev v otvorených súťažiach endurance. Nová Sport Maxx RT2 je podľa výsledkov nezávislého porovnávacieho testu TÜV Süd skutočný odborník, pokiaľ ide o priľnavosť a presnosť vedenia vozidla. Nachádza preto vynikajúce uplatnenie v situáciách, ktoré si vyžadujú maximálnu výkonnosť.

Výsledkom testu bol o 1,3 percenta lepší čas na okruhu s vlhkým povrchom ako priemerný čas štyroch popredných konkurenčných pneumatík a o 4,1 percenta lepšia hodnota ovládateľnosti na suchej vozovke v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných pneumatík. Pneumatika preukázala tiež o 5,6 percenta lepšie výsledky na mokrom okruhu. Navyše, podľa ďalšieho testu, ktorý na zákazku spoločnosti Dunlop spracovala DEKRA, Sport Maxx RT2 v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných pneumatík (Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 a Bridgestone Potenza S001, skúšané na vozidle VW Golf) vykazuje až o 34 percent vyššiu odolnosť proti opotrebovaniu na hnacej náprave.

Hlavné technické črty:

  • evolučná zmes behúňa s trakčnou zložkou na báze gumy pre maximálnu priľnavosť na suchej i mokrej vozovke
  • veľké vonkajšie bloky ramena plášťa – pre lepší záber v zákrutách ako v predchádzajúcom rade
  • rýchlo brzdiace elementy behúňa - pre ešte kratšiu brzdnú dráhu, najmä vo vysokých rýchlostiach, ako v predchádzajúcom rade
  • korunná kordová vrstva z vysokopevnostnej ocele – poskytuje pri jazde vynikajúcu spätnú väzbu a presné riadenie porovnateľné s predchádzajúcou generáciou, inšpirovaná skúsenosťami značky Dunlop s víťazstvom v najťažších pretekoch 24 hodín na veľmi ťažkom pretekárskom okruhu Nürburgring Nordschleife.

Ako ukázali testy, výsledky potvrdzujú, že ňou Dunlop v segmente ultravýkonných pneumatík (Ultra-High Performance; UHP) dokázal obsadiť silnú pozíciu. „Ide o perfektnú ultravýkonnú pneumatiku pre náročných vodičov, ktorí hľadajú mimoriadny zážitok z jazdy,“ povedal riaditeľ marketingu osobných pneumatík Goodyear Dunlop v Európe Alexis Bortoluzzi.

Nové pneumatiky si už ako originálnu výbavu vybral výrobca jedného z výnimočnejších vozidiel na trhu. Značka Radical, známa predovšetkým konštrukciou pretekárskych vozidiel, si Dunlop Sport Maxx RT2 zvolila pre svoj model 2016 RXC Turbo. Vozidlo ovplyvnil a inšpiroval aktuálny dizajn prototypu pre Le Mans a disponuje viac ako 368 kW (500 k). Vďaka svojmu pokročilému aerodynamickému tvaru a zadnému krídlu produkuje RXC Turbo hodnoty aerodynamického prítlaku ako pretekárske auto. Je teda skonštruovaný pre náročnú prevádzku na pretekárskom okruhu, ale po tvrdom dni na pretekárskej dráhe ponúka vozidlo možnosť ovládnuť aj tie najnáročnejšie verejné komunikácie.

Nový rad Sport Maxx RT2 pokrýva rozmery 17 až 21 palcov , pričom 80 percent všetkých jej špecifikácií sa na trh dostalo už v marci.

Jozef Vydra
ZDROJ: Goodyear Dunlop Tires

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.