2015-05-05 13:00:00
Ford Mustang
Ford Mustang
Zdroj: Ford Motor Company

Nový Ford Mustang dokáže zrýchliť na stovku za menej ako 5 sekúnd

Paradoxne, hoci Ford Mustang vo svojej šiestej generácii prišiel oficiálne na európsky trh už začiatkom tohto roka, automobilka až teraz dopĺňa informácie o jeho výkonoch.

Žiadne veľkosériové auto, ponúkané Fordom v Európe, nezrýchľovalo rýchlejšie. To nie je jediný rozdiel. Ford Motor Company urobil s novým Mustangom dobrý ťah – je to prvýkrát v polstoročnej histórii modelu, kedy sa Mustang predáva aj v Európe. Záujem je viac ako slušný, Ford má už 2 200 objednávok od európskych zákazníkov.

Vo svojej aktuálnej podobe je Mustang ponúkaný, podobne ako v predchádzajúcich dvoch generáciách, v dvoch karosárskych verziách. Kupé nesie označenie Fastback podľa splývavej línie strechy, zatiaľ čo verzia s plátennou strechou je prezentovaná ako Convertible. Obe karosárske verzie sa ponúkajú s rovnakými pohonnými jednotkami. Tie v prípade európskych trhov zastupujú buď vidlicový atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 310 kW (421 k) a krútiacim momentom 530 Nm, alebo hospodárnejší preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost s 233 kW (317 k) a 432 Nm. Obidva motory možno skombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo so samočinnou s rovnakým počtom prevodov a platí to pre oba karosárske varianty.

Mustang Fastback 5.0 V8 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne rýchlosť 100 km/h už za 4,8 sekundy po rozjazde. To je najlepšia hodnota zo všetkých v Európe ponúkaných modelov značky Ford od malosériového superšportu Ford GT z roku 2005. Za svoju akcelerácii sa rozhodne nemusí hanbiť ani Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s výkonom 233 kW (317 k) a krútiacim momentom 432 Nm, ktorý s manuálnou prevodovkou pokorí métu 100 km/h za 5,8 sekundy.

Zdroj: Ford Motor Company

Charakter Mustangu možno prispôsobiť aktuálnym podmienkam prostredníctvom niekoľkých rôznych jazdných režimov, k nastaveniu ktorých slúži ovládač na stredovej konzole. Zvolený režim sa premietne do nastavenia elektronického stabilizačného systému AdvanceTrac, plynového pedálu, riadenia a prípadne aj samočinnej prevodovky. K dispozícii sú režimy Normal, Sport +, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom možno ešte prispôsobiť odozvu elektrického posilňovača riadenia, ktorý dáva na výber z módov Normal, Comfort a Sport. Funkcie združené pod názvom Track Apps umožňujú vodičovi sledovať jazdné výkony vozidla. K ich ovládanie slúžia tlačidlá na volante a údaje sa zobrazujú v prístrojovom štíte. K dispozícii je akcelerometer a meranie zrýchlenia a brzdného výkonu, zaznamenávajúce brzdnú dráhu aj čas potrebný na zastavenie zo zvolenej rýchlosti.

Zdroj: Ford Motor Company
Zdroj: Ford motors

Funkcia Launch Control, ktorá je k dispozícii v Mustangu s motorom 5.0 V8 a manuálnou prevodovkou, drží pri úplnom zošliapnutí plynového pedálu otáčky motora v rozmedzí 3 000 - 4 500 ot./min. Po uvoľnení spojky reguluje krútiaci moment na zadných kolesách tak, aby zabezpečila maximálny záber pneumatík a tým čo najrýchlejší rozjazd z miesta. Ďalšou funkciou vyhradenou pre osemvalec je Line Lock. Tá aktivuje predné brzdy, aby mohol vodič zahriať zadné pneumatiky pretáčaním. V zákrutách môže nový Mustang dosiahnuť priečne zrýchlenie až 0,97 g.

Aj na súťažnej trati radosť z jazdy

Na európske trhy sa bude nový Ford Mustang sériovo dodávať so športovým paketom, ktorý obsahuje výkonnejšie brzdy a účinnejšie chladenie. Na športovom jazdnom prejave sa podieľa aj vyspelá konštrukcia podvozka a karosérie. O ideálnu rovnováhu medzi športovým správaním a jazdným komfortom sa stará nezávislé zavesenie kolies so vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Predné vzpery majú konštrukciu s dvoma guľovými čapmi, vďaka čomu mohli konštruktéri použiť rozmerné, výkonné brzdy a zároveň zachovať spätnú väzbu riadenia.

Karoséria je tuhšia o 28 percent ako pri predchádzajúcej generácii Mustangu. Zásluhu na tom má okrem iného použitie vysokopevnostných ocelí, laserové zváranie a hydraulické tvarovanie. Vyššia pevnosť karosérie znamená lepšiu ovládateľnosť aj komfort odpruženia a vyššiu úroveň bezpečnosti. Na zabezpečenie presného a istého ovládania vozidla prispieva tiež rozdelenie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 54:46 (5.0 V8), respektíve 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového priestoru, predné blatníky a súčasti zavesenia, hnacieho reťazca aj bŕzd sú vyrobené z hliníka.

Klasický dizajn a moderná výbava

Ford Mustang pre európske trhy sa vyrába v továrni Flat Rock v americkom Michigane. Sériová výbava obsahuje devätnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny, bixenónové svetlomety, dvojzónovú klimatizáciu, LED zadné svetlá a zadný difúzor. To ale nie je všetko. Klasické dizajnové prvky ako trojrozmerné trojdielne zadné svetlá, charakteristická lichobežníková maska ​​alebo „žraločí“ profil čelnej steny odkazujú do histórie tohto legendárneho modelu.

Sériovo sa v Európe bude dodávať aj audiosystém s deviatimi reproduktormi a systém SYNC 2 s hlasovým ovládaním a osempalcovou dotykovou obrazovkou. Na výber je desať odtieňov laku karosérie. Prvé vozidlá majú k európskym predajcom Fordu prísť v júli tohto roku.

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Ford Motor Company

Komentáre k článku


Stream naživo