Nový Ford Mustang dokáže zrýchliť na stovku za menej ako 5 sekúnd
Paradoxne, hoci Ford Mustang vo svojej šiestej generácii prišiel oficiálne na európsky trh už začiatkom tohto roka, automobilka až teraz dopĺňa informácie o jeho výkonoch.
Žiadne veľkosériové auto, ponúkané Fordom v Európe, nezrýchľovalo rýchlejšie. To nie je jediný rozdiel. Ford Motor Company urobil s novým Mustangom dobrý ťah – je to prvýkrát v polstoročnej histórii modelu, kedy sa Mustang predáva aj v Európe. Záujem je viac ako slušný, Ford má už 2 200 objednávok od európskych zákazníkov.
Vo svojej aktuálnej podobe je Mustang ponúkaný, podobne ako v predchádzajúcich dvoch generáciách, v dvoch karosárskych verziách. Kupé nesie označenie Fastback podľa splývavej línie strechy, zatiaľ čo verzia s plátennou strechou je prezentovaná ako Convertible. Obe karosárske verzie sa ponúkajú s rovnakými pohonnými jednotkami. Tie v prípade európskych trhov zastupujú buď vidlicový atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 310 kW (421 k) a krútiacim momentom 530 Nm, alebo hospodárnejší preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost s 233 kW (317 k) a 432 Nm. Obidva motory možno skombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo so samočinnou s rovnakým počtom prevodov a platí to pre oba karosárske varianty.
Mustang Fastback 5.0 V8 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne rýchlosť 100 km/h už za 4,8 sekundy po rozjazde. To je najlepšia hodnota zo všetkých v Európe ponúkaných modelov značky Ford od malosériového superšportu Ford GT z roku 2005. Za svoju akcelerácii sa rozhodne nemusí hanbiť ani Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s výkonom 233 kW (317 k) a krútiacim momentom 432 Nm, ktorý s manuálnou prevodovkou pokorí métu 100 km/h za 5,8 sekundy.
Charakter Mustangu možno prispôsobiť aktuálnym podmienkam prostredníctvom niekoľkých rôznych jazdných režimov, k nastaveniu ktorých slúži ovládač na stredovej konzole. Zvolený režim sa premietne do nastavenia elektronického stabilizačného systému AdvanceTrac, plynového pedálu, riadenia a prípadne aj samočinnej prevodovky. K dispozícii sú režimy Normal, Sport +, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom možno ešte prispôsobiť odozvu elektrického posilňovača riadenia, ktorý dáva na výber z módov Normal, Comfort a Sport. Funkcie združené pod názvom Track Apps umožňujú vodičovi sledovať jazdné výkony vozidla. K ich ovládanie slúžia tlačidlá na volante a údaje sa zobrazujú v prístrojovom štíte. K dispozícii je akcelerometer a meranie zrýchlenia a brzdného výkonu, zaznamenávajúce brzdnú dráhu aj čas potrebný na zastavenie zo zvolenej rýchlosti.
Funkcia Launch Control, ktorá je k dispozícii v Mustangu s motorom 5.0 V8 a manuálnou prevodovkou, drží pri úplnom zošliapnutí plynového pedálu otáčky motora v rozmedzí 3 000 - 4 500 ot./min. Po uvoľnení spojky reguluje krútiaci moment na zadných kolesách tak, aby zabezpečila maximálny záber pneumatík a tým čo najrýchlejší rozjazd z miesta. Ďalšou funkciou vyhradenou pre osemvalec je Line Lock. Tá aktivuje predné brzdy, aby mohol vodič zahriať zadné pneumatiky pretáčaním. V zákrutách môže nový Mustang dosiahnuť priečne zrýchlenie až 0,97 g.
Aj na súťažnej trati radosť z jazdy
Na európske trhy sa bude nový Ford Mustang sériovo dodávať so športovým paketom, ktorý obsahuje výkonnejšie brzdy a účinnejšie chladenie. Na športovom jazdnom prejave sa podieľa aj vyspelá konštrukcia podvozka a karosérie. O ideálnu rovnováhu medzi športovým správaním a jazdným komfortom sa stará nezávislé zavesenie kolies so vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Predné vzpery majú konštrukciu s dvoma guľovými čapmi, vďaka čomu mohli konštruktéri použiť rozmerné, výkonné brzdy a zároveň zachovať spätnú väzbu riadenia.
Karoséria je tuhšia o 28 percent ako pri predchádzajúcej generácii Mustangu. Zásluhu na tom má okrem iného použitie vysokopevnostných ocelí, laserové zváranie a hydraulické tvarovanie. Vyššia pevnosť karosérie znamená lepšiu ovládateľnosť aj komfort odpruženia a vyššiu úroveň bezpečnosti. Na zabezpečenie presného a istého ovládania vozidla prispieva tiež rozdelenie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 54:46 (5.0 V8), respektíve 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového priestoru, predné blatníky a súčasti zavesenia, hnacieho reťazca aj bŕzd sú vyrobené z hliníka.
Klasický dizajn a moderná výbava
Ford Mustang pre európske trhy sa vyrába v továrni Flat Rock v americkom Michigane. Sériová výbava obsahuje devätnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny, bixenónové svetlomety, dvojzónovú klimatizáciu, LED zadné svetlá a zadný difúzor. To ale nie je všetko. Klasické dizajnové prvky ako trojrozmerné trojdielne zadné svetlá, charakteristická lichobežníková maska alebo „žraločí“ profil čelnej steny odkazujú do histórie tohto legendárneho modelu.
Sériovo sa v Európe bude dodávať aj audiosystém s deviatimi reproduktormi a systém SYNC 2 s hlasovým ovládaním a osempalcovou dotykovou obrazovkou. Na výber je desať odtieňov laku karosérie. Prvé vozidlá majú k európskym predajcom Fordu prísť v júli tohto roku.
ZDROJ: Ford Motor Company
Komentáre k článku