2015-02-19 09:24:39
Honda HR-V sa predstaví
Honda HR-V sa predstaví v Ženeve už ako sériový model
Zdroj: Honda

Honda HR-V je praktická a priestranná, sériová podoba sa predstaví v Ženeve

Najnovšia Honda HR-V príde do predaja v Európe už pár týždňov po premiére, v lete 2015.

Honda zverejnila podrobnosti o novom modeli HR-V s európskou premiérou. Je to auto s dynamickým štýlom, všestrannosťou viacúčelového vozidla a prepracovanou zábavnou dynamikou jazdy a pritom nízkou spotrebou paliva. Je súčasťou inovovaného radu vozidiel Honda, ktoré majú výrazne omladiť ponuku značky a zvýšiť predaj.

Model HR-V sa na rozdiel od predchodcu s rovnakým menom posunul v dizajne s odvážne tvarovanými líniami kupé, kombinovanými s drsným výzorom robustného SUV. Honda taký model potrebuje ako soľ, aby mohla konkurovať. V kabíne ponúka pasažierom priestor na vrchole segmentu a vďaka známemu systému Magic Seat® aj vysokú variabilitu.

V interiéri Hondy HR-V sú použité vysokokvalitné materiály, jemné na dotyk, doplnené o prvky z lešteného chrómu. Dizajn palubnej dosky je kombináciou solídneho vzhľadu a prémiových detailov, vrátane panela funkcií s povrchovou úpravou v čiernom klavírnom laku. Pred vodičom je prístrojový panel s tromi ukazovateľmi, ktoré sú lemované „vznášajúcimi sa“ svetelnými kruhmi. Funkcia ECO Assist mení farbu podsvietenia rýchlomeru z bielej na zelenú podľa efektívnosti jazdy.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

V hlavnej úlohe dotyk

V základnej výbave Comfort nové HR-V ponúkne päťpalcový displej, s vyššími úrovňami Sport a Executive je spojený nový informačno-zábavný mutimediálny systém Honda Connect a sedempalcový dotyková obrazovka. Tá má umožniť rovnaké ovládanie ako v prípade smartfónu, s ktorým sa dá spárovať so smartfónmi a ostatnými multimediálnymi zariadeniami prostredníctvom rozhraní MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI a USB. V oboch prípadoch je základom operačný systém Android 4.0.4, ktorý sprostredkováva tiež prístup na internet, živé dopravné spravodajstvo a informácie o počasí v reálnom čase, či streamovanie hudby. Na dotykovej obrazovke systému Honda Connect sa zobrazujú aj informácie o vozidle, napríklad počítadlo kilometrov, spotreba paliva a čas jazdy. Okrem toho môžete pri vyšších úrovniach výbavy rátať so vstavanou navigáciou Garmin či širokou ponukou bezpečnostných asistentov - napríklad adaptívny tempomat, autonómne brzdenie City Brake, ktoré bude súčasťou štandardnej výbavy vozidla HR-V, prednárazový systém, monitoring jazdy vo zvolenom pruhu, detekcia dopravného značenia alebo systém automaticky prepínajúce medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Línie kupé „šmrncnutíé“ s drsným výzorom SUV

V najnovšom modeli vozidla HR-V sa spája dynamika kupé s drsným a tvrdým výzorom SUV. Tvar karosérie a línia zadného okna, ktorá sa zužuje, vytvárajú dynamický športový bočný profil. Dopĺňajú ho „skryté“ rukoväte zadných dverí. HR-V pôsobí upokojujúco a robustne, na čom sa podieľajú výrazne do hĺbky tvarované panely v spodnej časti karosérie. Tieto tvary zvýrazňuje horizontálna orientácia predného a zadného nárazníka. Snaha dizajnérov bola, aby HR-V pôsobilo na cestách výrazne a sebaisto, dbali však aj na to, aby nieslo jasné črty predchádzajúcich modelov. S novým modelom CR-V 2015 má spoločný odvážny „dizajn krídla v pohybe“, v podobe prednej mriežky, svetlometov a zužujúcej sa línie zadných bočných okien. Tento výrazný motív sa prenáša aj na zadnú časť vozidla HR-V. Výrazné zadné kombinované svetlá sa tiahnu dovnútra do širokých dverí batožinového priestoru.

Zdroj: Honda

Dostatok miesta a variabilita

Najnovší model vozidla HR-V sa môže popýšiť priestranným interiérom na vrchole segmentu. Pasažieri si budú môcť vychutnať prvotriedny priestor v oblasti nôh, pliec a nad hlavou v prednej aj zadnej časti, ktorý je zvyčajne doménou segmentu väčších vozidiel.

Po prvýkrát sa využili v segmente crossoverov prednosti viacúčelového vozidla vďaka použitej globálnej platforme B spoločnosti Honda. Palivová nádrž s nižším profilom umiestnená pod prednými sedadlami uvoľňuje priestor pod zadnými sedadlami. Vďaka systému sedadiel Magic Seats® sa dá v zadnej časti previezť napríklad bicykel na šírku, či truhlicu od starej mamy... Po sklopení operadiel sa spustia dole aj sedadlá a vznikne tak rovná plocha v rovine s podlahou batožinového priestoru.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Aj kufor ponúka pôsobivý priestor v objeme 453 litrov, keď sa používajú zadné sedadlá, a 1 026 litrov, ak sú sklopené. Široký otvor batožinového priestoru a malá výška nakladacej hrany znamená, jednoduchý prístup do priestranného kufra. Vo výbave Executive je na výber aj panoramatické strešné okno s jednodotykovým otváraním, naklonením a posunutím. Posuvnú slnečnú clonu, ktorá sa otvára automaticky spolu so strechou, možno zatvoriť manuálne tak, aby tienila slnečné svetlo.

Bezpečnosť na prvom mieste

Okrem kompletu predných a bočných hlavových airbagov, poskytuje základ pre výnimočnú pasívnu bezpečnosť aj patentovaná technológia konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) spoločnosti Honda. Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na kabínu, a zvyšuje sa ochrana pasažierov pri čelnom náraze. Systém ACE okrem toho pomáha minimalizovať možnosť podjazdu alebo výjazdu na vozidlo pri priamom alebo priamom bočnom náraze do väčšieho alebo menšieho vozidla.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Pod kapotou dva motory

Vozidlo HR-V bude v Európe k dispozícii len s pohonom predných kolies a s úsporným 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s výkonom 95 kW (130 k) a 1,6-litrovým naftovým motorom i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k). Sú k dispozícii s prepracovanou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou, pričom 1,5-litrový benzínový motor i-VTEC môže pracovať aj s automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT. Oba motory sú súčasťou typového radu Earth Dreams Technology spoločnosti Honda a spĺňajú normu Euro 6.

Vozidlo HR-V má nízko položené ťažisko a ľahkú a veľmi pevnú karosériu. Až 27 % konštrukcie karosérie je vyrobenej z vysokopevnej ocele, ktorá zabezpečuje tuhosť. Vďaka tomu sa zmenšuje aj nakláňanie karosérie a zabezpečuje to výnimočné jazdné vlastnosti. HR-V má okrem toho v segmente crossoverov vraj výborné aerodynamické vlastnosti, ktoré okrem lepšej spotreby paliva zabezpečujú aj zníženie aerodynamického hluku v interiéri. Konštruktéri vybavili model HR-V vysoko efektívnu akustickú izoláciu na minimalizovanie hluku pri jazde po menej komfortných cestách. Absorpcia zvuku prednými a zadnými vnútornými podbehmi kolies, kobercom na podlahe a krytom priestoru pod podlahou prispieva k príjemnejšej atmosfére v kabíne. Ako sa to všetko prejaví na jazde, si budeme musieť počkať, kým novinku vyskúšame takpovediac „v priamom prenose.“

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo