2014-12-12 10:56:24
VW GTI Roadster versus
VW GTI Roadster versus Golf R 400 - ktorý si vyberiete na bratislavský autosalón?
Zdroj: VW

Vyberte, ktorá štúdia Volkswagen bude na bratislavskom autosalóne

Fanúšikovia značky VW - môžete hlasovaním zvoliť, ktorý koncept uvidíte na vlastné oči.

Spoločnosť Porsche Slovakia ako autorizovaný importér značky Volkswagen na Slovensku umožnila fanúšikom značky spolupodieľať sa na tvorbe expozície značky na bratislavskom autosalóne v roku 2015 (14.-19. apríla). Hlasovaním na facebooku môžu rozhodnúť, ktorá z dvoch exkluzívnych štúdií predstavených v tomto roku, zavíta do Bratislavy.

Priaznivci značky Volkswagen, môžete hlasovať na oficiálnej facebookovej stránke Volkswagen Slovensko. Hlasovanie trvá do 17. decembra 2014 a vyhrá tá štúdia, ktorá dostane najviac kliknutí na „páči sa mi“, alebo zdieľaní a komentov dokopy.

Vybrať môžete z dvoch – vyhrá iba jedna

Štúdia GTI Roadster mala premiéru na legendárnom tuningovom zraze pri jazere Wörthersee koncom mája tohto roka. Predstavuje do reality zhmotnený virtuálny automobil z počítačovej hry „Gran Turismo 6“ pre hernú konzolu Sony PS3. Otvorený dvojsedadlový roadster s dohora výklopnými dverami poháňa motor V6 BiTurbo s objemom 3,0 litra a výkonom 370 kW (503 k), uložený vpredu naprieč. Krútiaci moment motora sa prenáša cez 7-stupňovú prevodovku DSG s dvoma spojkami a systém pohonu 4MOTION na všetky štyri kolesá.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Plne funkčná štúdia s pohotovostnou hmotnosťou 1420 kg zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximálne dosiahne rýchlosť 309 km/h. Vďaka extrémnej šírke 1894 a minimálnej výške 1090 mm má štúdia dlhá 4158 mm nanajvýš dynamické proporcie, ktoré zvýrazňuje červený metalizovaný lak a 20-palcové kolesá. Dizajn interiéru, rozdeleného na dva samostatné priestory pre vodiča a spolujazdca, využíva prvky z pretekových automobilov.

Štúdia Golf R400 má už vytýčenú cestu do sériovej výroby. Svoju svetovú výstavnú premiéru mala na autosalóne v Pekingu v apríli tohto roka a predstavuje evolúciu špičkového kompaktného modelu Golf R. Vyvinula ju dcérska spoločnosť Volkswagen R GmbH. Na pohon slúži štvorvalec 2.0 TFSI, ktorého niektoré technické prvky pochádzajú z motora poháňajúceho súťažný špeciál Polo WRC – dvojnásobného majstra sveta v automobilových súťažiach FIA World Rally Championship v rokoch 2013 a 2014.

Zdroj: VW, Aol, Chris Paukert
Zdroj: VW, Aol, Chris Paukert

Už podľa mena štúdie - motor dosahuje výkon 294 kW (400 k). Krútiaci moment s maximom 450 Nm sa prenáša cez 6-stupňovú prevodovku DSG s dvoma spojkami a systém pohonu 4MOTION so spojkou Haldex na všetky štyri kolesá. Výkon motora udeľuje autu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. Od doterajšieho najvýkonnejšieho sériového modelu sa Golf R400 navonok líši novými nárazníkmi a rozšírenými blatníkmi, interiér so škrupinovými športovými sedadlami vpredu je zušľachtený alcantarou a špeciálnou kožou so štruktúrou karbónu.

Jozef Vydra
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku


Stream naživo