2014-08-28 11:50:43
Hybridný plug-in hybrid Mitsubishi
Hybridný plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV má pred sebou novú výzvu - rely.
Zdroj: Mitsubishi Motors Company

Hybridný Mitsubishi Outlander PHEV ide na náročnú automobilovú súťaž

Hybridné plug-in SUV sa totiž chystá na trocha netradičné podujatie - Rally Australian Safari 2014.

Táto zaujímavá správa prišla približne iba tri týždne po tom, ako toto sofistikované plug-in hybridné auto úspešne absolvovalo test na dlhú vzdialenosť. Na trase zo Švajčiarska do Holandska prešlo na jedno nabitie akumulátora a jednu plnú palivovú nádrž rovných 830 km.

Za jeho volant sa ako skúšobný jazdec posadil známy švajčiarsky „hypermiler“ Felix Egolf. Tento bývalý kapitán Airbus-u A330/A340 už v minulosti zaznamenal niekoľko rekordov pre Mitsubishi Švajčiarsko zameraných na spotrebu a jazdu na dlhé vzdialenosti.

Felix sa vydal na svoju dlhú cestu zo sídla Mitsubishi Švajčiarsko v Härkingene, smerom cez sever Luxemburska, do Belgicka a ďalej do Amstelveenu neďaleko Amsterdamu, kde sídli Mitsubishi Holandsko. 38% trasy viedlo po diaľniciach, zvyšok boli okresné cesty. Priemerná spotreba predstavovala 1 kWh a 5,44 l /100 km.

 

Zdroj: Mitsubishi Motors Company
Zdroj: Mitsubishi Motors Company

Sofistikované vozidlo na elektrický pohon z dielne Mitsubishi - Outlander PHEV však teraz čaká náročnejšia výzva. Má v pláne svojou účasťou na jednom z najnáročnejších podujatí na území Austrálie pokoriť nové hranice. S technickou podporou od Mitsubishi Motors Austrália (MMAL) vstupuje Team Mitsubishi Ralliart Austrália (TMR Austrália) s plug-in hybridným vozidlom Outlander PHEV do kultového podujatia Australasian Safari, ktorá sa od 19. do 27. septembra uskutoční v Západnej Austrálii.

Outlander PHEV bude súťažiť v triede sériovo vyrábaných vozidiel A1, v kategórii špeciálne určenej pre hybridné vozidlá alebo vozidlá na duálny pohon.  Bude prvým plug-in hybridným vozidlom s pohonom všetkých kolies, ktoré sa oficiálne zúčastní na motoristickom športovom podujatí v Austrálii vrátane Safari rely, ktorá je považovaná za jednu z najnáročnejších vytrvalostných off-road súťaží v krajine. Účasť Tímu TMR Austrália na Australasian Safari 2014 pre Mitsubishi Outlander PHEV predstavuje v poradí už tretiu medzinárodnú off-road rally od uvedenia tohto modelu na trh koncom roka 2012. Predtým boli výkon modelu Outlander PHEV v teréne a jeho odolnosť otestované na Rally Asia Cross Country Rally v rokoch 2013 a 2014 v Thajsku a Kambodži, kde SUV z dielne Mitsubishi úspešne prišlo do cieľa oboch ročníkoch súťaže.

Zdroj: Mitsubishi Motors Company

Vo farbách Tímu TMR Austrália bude na plug-in hybridnom Outlanderi PHEV súťažiť skúsená austrálska posádka s vodičom Stevom Glenneym a jeho spolujazdcom Berniem Webbom. Šéf tímu TMR Austrália Outlander PHEV Safari p. Alan Heaphy uviedol, že Australasian Safari je náročným podujatím, ktoré od súťažiacich a ich vozidiel vyžaduje vytrvalosť a schopnosť uniesť veľkú záťaž.

V kategórii sériovo vyrábaných vozidiel A1 podujatia Australasian Safari bude súťažiť Outlander PHEV spĺňajúci špecifikácie FIA len s drobnými úpravami, ktoré zvýšia jeho odolnosť a bezpečnosť v náročných podmienkach rely. Má dodatočný ochranný kryt podvozka a prednej časti vozidla, zosilnené vzpery náprav a priečneho stabilizátora spolu s upravenými brzdovými doštičkami, pneumatikami určenými pre rely a pružinami s nastaviteľnými tlmičmi pre zvýšenie pevnosti a odolnosti.

Zdroj: Mitsubishi Motors Company

Mitsubishi Motors Corporation podporí Tím TMR Austrálie Outlander PHEV Safari vyslaním troch odborníkov na plug-in hybridný pohon do Západnej Austrálie ako technickú pomoc počas vyčerpávajúcej rally, ktorá bude pozostávať z trate dlhej viac ako 2 500 km vedúcej cez piesok, soľné pláne, vyschnuté korytá riek a drsnú púšť. Do cieľa Australasian Safari 2014 v Kalbarri, 600 km severne od Perthu, by mali súťažné tímy prísť v sobotu 27.septembra 2014.

Mitsubishi Outlander PHEV je prvým plug-in hybridným SUV vozidlom na svete. Využíva pokročilú technológiu elektrických vozidiel Mitsubishi Motors tým, že kombinuje zážihový motor 2,0 l MIVEC s vysoko výkonným predným a zadným elektromotorom každý s výkonom 60kW, s vysokokapacitným 12kWh akumulátorom a rekuperačným brzdovým systémom pre maximálnu efektívnosť a výkon.

Budeme mať možnosť už onedlho vyskúšať si ho aj v našej redakcii – a celkom sa na tú kombináciu pohonu a symbiózu techniky tešíme...

Jozef Vydra
ZDROJ: mitsubishi

Komentáre k článku


Stream naživo