2014-07-29 11:38:37
Renault v Rusku
Renault v Rusku
Zdroj: autoblog.com

Rusi majú ďalší problém: automobilky vážne zvažujú ukončenie výroby v krajine!

Odchod výrobcov sa zdá byť veľmi reálny. Dôvod? Zníženie cla, Krym, Ukrajina, rubeľ, zmenšujúci sa trh a iné.

Automobilky ako Renault, Volkswagen, PSA, Ford, Chevrolet, či BMW majú v Rusku svoje závody (niektoré nie sú plnohodnotné). Ruský trh je obrovský, ročne sa tam predá viac než tri milióny áut a väčšina automobiliek si také predajné čísla nemôže nechať ujsť. Ibaže udalosti ostatných mesiacov nútia automobilky zvažovať čo s Ruskom ďalej. Problémom však nie je iba Krym, sankcie EÚ a boje na východe Ukrajiny, to je len jeden z bodov, ktoré však prilievajú olej do ohňa analýz a potenciálnych zajačích úmyslov automobiliek.

Prvoradé sú dva faktory. Po prvé sa ruský automobilový trh prudko zmenšuje. Medziročne o 6 % a to je poriadne číslo. Analytici odhadujú, že v priebehu roka(!) poklesne ruský automobilový trh o neuveriteľných 26 až 30 %. Ak bude vývoj rovnaký, do roku 2018 sa predaj nových automobilov scvrkne z 3,6 milióna na 2,3 milióna áut ročne.

Po druhé: Rusi sú vplyvom zmlúv a dohôd so Svetovou obchodnou organizáciou (WTO) nútení znížiť clo z 25 na 15 % do roku 2019, čím sa výrazne zníži cena priameho dovozu automobilov zo zahraničia.

Ďalším faktorom je, že vplyvom nákladov na chod Krymu, ktoré sa odhadujú v miliardách eur, môže a veľmi pravdepodobne aj bude vláda poskytovať menej investičných stimulov pre automobilky vyrábajúce (skladajúce) autá lokálne.

No a posledným klinčekom do rakvičky je slabnúci rubeľ.

Zdá sa tak, že Rusko sa odchodu niektorých automobiliek (hlavne tých s nižšími celkovými investíciami) v blízkej budúcnosti nevyhne. Tie budú radšej dovážať hotové autá, akoby ich mali za nevýhodných podmienok vyrábať priamo v Rusku.

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog.com

Komentáre k článku


Stream naživo